Ga naar inhoud
  • 0

afgekeurd door achterrem , oplossing ?


petzouille

Vraag

Hallo hallo,

 

Heb een passat 19TD break (75pk) uit 1995 , dezewas afgekeurd omwille van een verschil van meer dan 25% op de achterste remmen. De achterste remmen zijn trommelremmen en ik vermoed dat er op 1 van de twee het pompje kapot is. Nu wou ik 1 van de 2 openvijzen , maar kwam een soort grote vijs tegen waar ik geen sleutel voor heb. Iemand ene idee welke sleutle je daar voor nodig hebt ? Fotos in attachment

 

Alvast bedankt!

post-2365-1423822492,3426_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet gewoon de borgpin eruit halen, dan kan je de afdekkap (dat is het wat jij bedoelt) eraf halen, daaronder zit de moer, die kan je met misschien nog met de hand los draaien. Let wel op met monteren. Dat je de moer niet te vast zet. Je moet de ring die onder de moer zit nog met weinig kracht kunnen bewegen met een schroevendraaier. En als de handrem erop staat, kan de de trommel er niet af halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd borgen eruit, kun je het metalen bierdopje ;) erafhalen en dan met de waterpomptang de moer losdraaien, dit gaat normaalgesproken erg licht/makkelijk. Sla dan voor het gemak even met de hamer een paar keer op de trommel, zowel op de voorkant als op de zijkanten, nu kun je vaak iets beter de trommel eraf krijgen.

 

waarschijnlijk heeft de kant met de minste remkracht te dunne remschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
idd borgen eruit, kun je het metalen bierdopje ;) erafhalen en dan met de waterpomptang de moer losdraaien, dit gaat normaalgesproken erg licht/makkelijk. Sla dan voor het gemak even met de hamer een paar keer op de trommel, zowel op de voorkant als op de zijkanten, nu kun je vaak iets beter de trommel eraf krijgen.

 

waarschijnlijk heeft de kant met de minste remkracht te dunne remschoenen.

 

 

 

bedankt voor het snelle antwoord! ga het vanavond proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je toch de boel los moet halen, zorg dan dat je nieuwe splitpennen monteert als je klaar bent.

 

EDIT: ik heb het even nagekeken en ik had het bij het verkeerde eind, die moer moet inderdaad toch los bij een passat. Hieronder even een bouwtekening met alle gegevens, klik erop voor een vergroting:

post-3807-1423822492,4519_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maakt alles ff goed schoon met remmenreiniger en een compressor. doe wel ff iets voor je mond want die remstof is niet gezond.. daarnaa even met van die zilver/koperspray eroverheenspuiten om en rond alle wrijvingspunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of de trommelremmen van een passat zelfstellend zijn (lijkt erop van niet), maar in dat geval loont het soms ook om de vrije slag goed af te stellen. Vaak zit daarvoor aan de achterkant van de remankerplaat een paar stelbouten.

En inderdaad, zoals VDub zegt even goed schoon en stofvrij maken. Dek dan wel even je lager af, je wilt dat stof daar niet in hebben...

 

Ik geloof niet zo in de remcylinder, dan had je daarvan leksporen moeten zien. Of heeft de auto lange tijd stilgestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probeer ook ff of de cillinders gangbaar zijn, ff met een schroevendraaier om beurte aan beide zijdes tegen drukken en kijken of dit gangbaar is.

Het wil wel eens gebeuren dat een van de twee zuigertjes vast zit en dan rem je maar met 1 voering ipv 2.

 

En idd even zoals Vdub aangaf reinigen en ook ff een schuurpapiertje langs de voeringen en door de trommel halen. Misschien nog ff de boel ontluchten.

 

Succes,

 

Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

remleidingen heb vroeger een 35i gehad ook afgekeurd met 25procent verschil alles vervangen pompen + remschoenen nog steeds zelfde liedje dan remleidingen vervangen en het probleem was opgelost die worden namelijk poreus en gaan dan verstoppen als je een variant hebt kijk dan ook de remverdeler eens na groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb geen lek gezien aan de bandjes. Maar de remcylinders zagen er gewoon versleten uit. Heb deze dan vervangen (vrijdagavond buiten aan 0 graden , niet echt aan te raden) en zoals jullie zeiden proper gemaakt met remmen reiniger. Gisterenavond dan naar midas gereden om te laten checken en ze wisten mij te vertellen dat het probleem opgelost was. Morgen dus terug naar technische keuring ! Ik laat het resultaat hiervan morgen weten. Bedankt voor de raad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu 2 jaar later weer van het zelfde , 50% verschil op achterrem bij remmen met pedaal en 35% bij optrekken handrem. Ik had nochtans de remschoenen proper gemaakt. Heb dit misschien wel niet goed genoeg gedaan omdat het snel moest... Maar ik vroeg mij dus af , ik lees hierboven dat er bij de variant een remverdeler opstaat , regelt deze ook de handrem ? KAn die zilverspray op de contactplaatsen het verschil maken ? De remschoenen zijn dezelfde als op bovenstaande foto en zijn dus amper 2 jaar oud en zien er nog goed uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

maar als ik goed begrijp verdeelt de remdrukverdeler tussen remmen vooraan en achteraan en niet tussen links en rechts , ik denk dus niet dat het daaraan zou liggen, ik ga alleszins eens beginnen met alles echt goed proper te maken en de leidingen te checken , zal iets voor dit weekend zijn , hopelijk zonder regen. En dan nog maar eens proberen naar de controle te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

trommels en remschoenen met schuurpapier afgeschuurd en goed proper gemaakt , klauwen wat uitéén gehaald en op bepaalde scharnierpunten wat gesmeerd en terug naar de controle : reultaat: bij remmen met pedaal nog steeds verschil van 50% MAAR de handrem had nu maar een verschil van 3% ipv 35%. Dit weekend dan maar 2 nieuw pompen steken , de remvloeistof vervangen en leidingen checken, en hopelijk volgende week een groene kaart.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden