Ga naar inhoud

Kleine poets les


Alain

Aanbevolen berichten

Nu ik zo hier en daar om mijn heen kijk , en vele auto's ziet glimmen

springt er dan toch er 1 tussen uit 8) , Ja en je raad het al , die van jee13 is in mijn ogen toch wel een mooie auto en altijd netjes schoon,

Mijn auto is een niet te makkelijke kleur :? om zo maar effetjes vet in de poets te zetten zonder ervaring :wink: ,dus wat ga je dan doen op een zondag middag, juist je gaat langs jee13 voor een kleine poetscurses 8) :cool1:

Nu ben ik deze dag weer wat wijzer geworden met een kleine poetscursus . :D:D

 

Greets

Alain..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee Alain

 

was gezellig, zo zie je maar dat goede spullen het halve werk is.

 

Ik gebruik de meeste produkten van meguiar's

 

Als je eenmaal machinaal aan de slag gaat, dan slaat het virus echt toe en wil je nooit anders meer.

 

Even voor de meelezers

Alain had wat krasjes op de motorkap nadat spuiter stofdeeltjes uit de lak had gepolijst.

 

Herstelbedrijven hebben kunnen vaak grof geschut op de lak loslaten:

werken vaak op lucht en met kleine roteerdende schuurmachientjes met pads van verschillende maat, varierend van 3 cm pad tot 15 cm.

Tevens hebben deze bedrijven de mogelijkheid tot wetsanden ofwel nat schuren met heel fijne korrel (denk aan korrel 3000)

 

Waarschijnlijk is op alain's motorkap een rotary gebruikt en een grof polijstmiddel want de ronde krasjes en hologrammen waren zichtbaar.

 

Motorkap is nu denk ik wel swirlfree (resultaat is pas echt goed te zien bij forse bouwlamp erop of met een mooi strak zonnetje, toch wel moeilijke kleur :wink: )

 

Tevens heb ik trimdetailler op de rubbers gedemonstreerd en heb ik de koplampen met Plast-X gepolijst. Resultaat is al goed zichtbaar, bij meerdere keren achter elkaar polijsten kan nog meer effect behaald worden.

 

vanzelfsprekend heb ik Alain ook zelf aan t werk gezet, linkerdeel van motorkap had ik voorgedaan, zo kon hij makkelijk de rechterhelft zelf geproberen.

 

natuurlijk kwam menno ook ff bakkie doen.

 

en dan nu de foto's:

 

gr Jee

post-1511-1423822491,0457_thumb.jpg

post-1511-1423822491,1082_thumb.jpg

post-1511-1423822491,1707_thumb.jpg

post-1511-1423822491,2176_thumb.jpg

post-1511-1423822491,2645_thumb.jpg

post-1511-1423822491,3426_thumb.jpg

post-1511-1423822491,4051_thumb.jpg

post-1511-1423822491,4832_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, ben je te boeken voor het voorjaar? Een zwarte auto waar je echt álles op ziet is natuurlijk pas een echte uitdaging :wink:

 

Neem ik zelf mijn Meguiar's kistje (en een bus Illy) mee!

 

Prachtig resultaat, zo zie je inderdaad het verschil met machinaal (met het juiste materiaal) en handmatig poetsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ik heb zelf een AEG, heerlijke lichtlopende machine

 

deze is echter niet meer verkrijgbaar

 

zal ff lijstje zoeken met goede excentrische machines

 

gr Jee

 

Hoi Jeroen ik weet niet wat voor type jij hebt maar heb even op goolge

ge.keken en kwam met deze link

 

http://www.speurders.nl/bouwentuin/schu ... chine.html

is nie zo duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden