Ga naar inhoud
  • 0

bougies misschien?


77corvette

Vraag

Beste allemaal,

 

ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn passat station 1.8 benzine heeft onlangs grote beurt gehad (incl riem etc 1000 euro) bij de vw dealer. Bouwjaar 97/model 98/00. De auto loopt op lpg g3 en heeft 210K km op de klok. Voor de beurt geen problemen gehad en liep als een zonnetje. echter na de beurt merkte ik bij koude start (op benzine) dat de auto "proest" en inhoud echter als je de straat uit bent wordt t al beter. eenmaal op gas merk je in de 1,2,3 versnelling niet zo veel maar 80 km/uur in de 5 of 4 is onprettig. de auto loopt niet mooi egaal en accelereren geeft het gevoel of ie inhoud en eigenlijk op 3 cylinders loopt?

Onlangs teruggeweest bij de dealer maar die vinden niks met t uitlezen via de computer. Bij een nader onderzoek heeft men het gasklephuis gereinigd (134 euro) maar dit heeft niet geholpen.

Ik ben een amateur sleutelaar(mijn corvette is goed te doen) maar kom bij de passat niet verder dan de motorkap openen, waar vind ik mijn bougies en kan ik die makkelijk zelf demonteren?

 

deze auto is voor mijn vrouw en de kids en moet veilig en betrouwbaar zijn, vandaar dat ik voor de zekerheid van dealerbezoek gekozen heb, alleen wil ik niet leeglopen op iets lulligs.

 

Als je gas geeft in z'n vrij kun je geleidelijk aan tot zeker 5 duizend toeren t gas opvoeren en dan lijkt t alsof alles perfect loopt.

 

wie o wie kan me adviseren wat te doen.

 

Ik hoor graag van jullie

 

alvast een goed weekend.

 

gegroet

 

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Mischien dat je effe langs de gasboer moet gaan en hem daar ook nog effe na laten kijken, en hoe loopt die op benzine ??

Als die zo raar loopt na de beurt , wat is er vervangen?? bougies enzo , misschien de verkeerde of totaal iets anders..

 

Greets

Alain...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto doet op benzine hetzelfde, bij de grote beurt is alles vervangen dus filters olien en bougies. Zojuist even getankt en bij 285 km op de dagteller wel 40 liter getankt, dit verbruik had ik ook niet voor de beurt, toen haalde ik met gemak 1 op 9 nu 1 op 7.

 

Maar om terug te komen op mijn vraag (en tegelijkertijd n nieuwe vraag)

waar vind ik mijn bougies? onder de zwarte kap?

 

Is er een VAG beun op dit forum die uit de buurt van Bergambacht/Gouda komt?

 

Ik hoor het graag

 

een goed weekend allemaal

 

stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na n dikke week ben ik niet veel verder dan dat een lmm 200 euro kost, deze niet uitgelezen kan worden en je pas weet of je eigen lmm stuk is door hem gewoon te vervangen....lekker verhaal..

 

Ik heb dus nog steeds een "rauw" niet mooi egaal lopende benzine 1.8 passat en baal er enorm van, denk ook dat mijn blok dit niet lekker vind.

 

Is er een passat sleutelaar hier op t forum uit gouda eo?

Wie kan me zeggen waar ik ( t liefst goedkoop) n nieuwe lmm haal?

 

Bij voorbaat dank.

 

groet

 

stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen Stefan ,

 

ik vind jou probleem een beetje overkomen alsof jopu distributieriem en een tandje naast staan .

Omdat je het probleem zowel op gas alsook op benzine hebt .

 

Ook het verhaal van slecht accelereren en proesten kan hiermme denk ik wel uitgelegd worden .

in de lage versnellingen heb je relatief weinig vermogen nodig om te accelereren ( vergelijk het maar met een fietsìn de lage versnelling , het kost jou dan relatief weinig moeite om van stilstand weg te komen )

 

In de hogere versnellingen heb je dus meer vermogen nodig en doordat waarschijnlijk je nokkenas iets te laat staat t.o.v. je krukas heb je vermogensverlies .

 

ik denk dat je even bij een andere ( VW ) garage een second opinion moet vragen en zeker naar de distributieriemtiming moet laten kijken .

 

Suc6 en ik hoor graag wat het daadwerkelijke probleem is !

 

Groet Olaf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee Stefan,

 

lmm's zijn uitstekend als ruildeel te krijgen bij vw dealers. Dat houd in dat je het oude onderdeel binnen 5 dagen (of terplekke, zoals met een lmm, das namelijk 5 minuten werk) terug brengt en dan een inruilprijs betaald.

Ik was gisteren voor mijn lmm 101 euro kwijt bij Schilder in Heerhugowaard.

Let op: het loont absoluut de moeite om 3 pf 4 dealers te bellen. Bij mij liep het prijsverschil op tot 35 euro ex.btw!! (later in een nieuw topic meer over mn bevindingen. beetje druk deze week...)

 

Nog even: als een dealer zegt dat een lmm niet uit te lezen is, is hij abuis. Dat gaat namelijk wel. Gaat onder het rijden met een zogeheten vag-com programma op de laptop. Er zijn hier leden die dat hebben en je graag van dienst willen zijn. Kijk maar in de forum-groep Vag-com.

 

Ik neem aan dat 1 op 7 of 9 op gas is? Mijn 1.8-20v rijd 1 op 12 ongeveer, op benzine. En dat is een redelijk verbruik. Ik vermeld het maar even.

 

Als laatst is het absoluut essentieel dat je, zoals Vdub al aangeeft, de juiste bougies gebruikt! Zomaar wat erin douwe is een no-go. Ik heb er van die

4-split-fire bougies inzitten.

Ik krijg de indruk dat ze je bij jouw dealer alleen maar lastig vinden. (komt wel meer voor bij vw dealers weet ik uit ervaring....).

Zoals al eerder gezegd kan een second opinion geen kwaad.

 

Enne..... de bougies zitten idd onder die zwarte kap. Valt me een beetje tegen dat een Corvette sleutelaar ze niet eens kan vinden......hoewel....... bij een Corvette steken ze idd zowat door de motorkap naar buiten, die kan iedereen vinden........hihihi......

 

 

Schterkte ende wijschheidt

 

 

Paulus de druk-druk-druk-kabouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 1.8t is het idd block 002 positie 4 of block 003 positie 2 voor de lmm waarde. Of dit voor de 1.8 ook geldt weet ik niet.

 

Ik heb hier nog wat testwaarden voor de lmm bij stilstand/stationair, wederom 1.8t:

 

760-960 toeren = 1.8-4.0 g/s

2520 toeren = 7.5-12 g/s

 

Wellicht even onder de kap luisteren naar een mogelijk vacuumlek, bij stationair toerental en gas geven.

 

Een versleten koelwatersensor kan ook problemen geven, het verbruik wordt tevens hoger.

 

Ook even scannen op foutcodes uit de ECU natuurlijk, wellicht zijn er misfires oid.

 

Kijk ook nog even op block 032, zonder draaiende motor, dit zijn bij de 1.8t de fuel trims en kunnen ook wijzen naar een versleten lmm. De trims resetten als je de codes wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net even de auto uitgelezen:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 8D0 907 558 F

Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 05314

5 Faults Found:

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

26-00 - Output Open

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

26-00 - Output Open

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

26-00 - Output Open

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

26-00 - Output Open

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-00 - Output Open

 

 

Heeft iemand een idee wat deze fouten inhouden ?

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

foutcode: 01249/ 01250/01251/01252

nl Inspuitventiel cilinder 2 (N31)

du Einspritzventil Zylinder 2 (N31)

en Fuel Injector for Cylinder 2 (N31) signal to ground / sigfnal to B+ / malfunctioning

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke verschijnselen:

Motor loopt ruw en/of onrustig

Motor slaat soms af

 

Mogelijke oorzaken:

Draadbreuk of kortsluiting naar de injector

Geen voedingsspanning op N31

Injector defect

Zekering dood

 

Mogelijke oplossingen:

Kontroleer bedrading en aansluitingen naar de injector

Check injector

Kontroleer zekering

----------------------

foutcode: 01247

nl Magneetklep 1 actieve-koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem (N80)

du Magnetventil 1 für Aktivkohlebehälter (N80)

en EVAP canister purge regulator valve (N80) Open circuit / short to positive / Open circuit / short to negative

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke verschijnselen:

Poor response in portion of load range

Stinkt naar brandstof

 

Mogelijke oorzaken:

Kortsluiting naar plus in N80 of tussen N80 en pin 5 op J220 (Engine Control Module)

Kortsluiting naar min in N80 ot tussen N80 en pin 5 op J220

Zekering dood

Draadbreuk of kortsluiting

Klep actieve-koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem (N80) defect

 

Mogelijke oplossingen:

Check bedrading en aansluitingen

Check N80

Check zekering

 

 

 

 

Ik denk dat het aan de bougie kabels liggen, wat Matthijs al aangaf, je moet ze voorzichtig losmaken bij het verwisselen van die "kaarsen"

Ik denk dat er een lomperink deze los heeft gemaakt en misschien wel geknikt en die maakt nu kortsluiting.

Zekeringen ook gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DTC's van de injectoren zijn normaal bij een LPG wagen. Zodra je de wagen op LPG overschakelt verschijnen er DTC's.

 

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt omdat de injectoren uitgezet worden terwijl de motor blijft doordraaien, of omdat de LPG computer een signaal aftapt van de benzine injectoren waardoor de ECU denkt dat ze op massa liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt helemaal, de foutcodes blijven komen omdat er lpg inzit.(weet ik ook pas sinds vandaag)

 

Vandaag wel een rare ervaring met PON gehad, ik wilde een onafhankelijk/objectief antwoord op mijn vraag of deze foutcodes normaal zijn (ik hoorde nl ook een verhaal zoals uit de vorige post) maar PON wilde me niet helpen zonder naam en adres gegevens.... ik wilde niet dat zij met de dealer belde en dat wilde ze niet garanderen... dus PON krijgt van mij de KOUDE douche.

 

de dealer heeft vandaag ook weer de auto uitgelezen, stukje gereden met de monteur..en de uitkomst is dat ik m weer moet brengen en dat men weer op zoek gaat naar een mogelijk probleem. Alleen zijn de bougiekabels en bobines nu wel verdacht. schijnt dat de bobines wel s willen scheuren en daardoor vonken op t blok net als de kabels.

 

Ik hoop maar dat dit geen duur geintje gaat worden want nog steeds geld no cure no pay bestaat niet bij vw :-(

 

mocht iemand n adres hebben voor (goedkope) bobines en kabels dan hoor ik dat graag.

 

Groeten,

 

Stefan

 

ps; jeroen alsnog harstikke bedankt voor de genomen moeite, en ja we zijn n ervaring rijker, maar de oplossing moet nog komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Corvette

 

Toen ik mijn wagen kocht en een gastank liet inbouwen bij een gasboer in barendrecht ,(http://www.lpginbouwstation.nl)

had ik ook een probleem met rijden en starten etc, kwam die man er achter dat een bezine injector kapot was en dat mijn oude bougie's kabels niet veel waarde doorgaf , dus adviseerde hij nieuwe kabels want gas luisterd best nauw en gelijk ook een nieuwe injector geplaatst .

Tot nu toe geen problemen gehad en echt toppie geholpen daar een beste man ,die weet wat hij doet met meer dan 35 jaar ervaring met autogas, lpg , g3 etc.

Advies ga een keer langs en praat met die man.

Sorry bad picture van mijn injector. die wel stuk is ,die man zag het eerste instantie niet haarscheurtje,die twee delen moeten aan elkaar zitten.

 

GREETS

Alain..

post-3650-1423822504,9981_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kan je er nog 1 maken, maar dan de kamera in de macro stand?

Dat is waarschijnlijk de stand waar een bloemmetje op staat.

 

Is een oude foto, er staat ergens in een topic hier op het form nog een betere foto, ene injector is allang weggegooit..

 

Greets

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, de volgende stap in de zoektocht wordt morgenochtend gedaan door een ervaren vw monteur.

 

Ik heb via t web een garage gevonden waar men 42.50 per uur charged en we zeker binnen twee uur het probleem naar boven hebben...if not dan krijg ik "pechvogel" korting op het arbeidsloon.

 

Ik hoop jullie morgenavond allemaal te kunnen vertellen wat er nou aan de hand was.

 

many thanx voor de tips so far.

 

eerste controles worden:

 

Distributie op tijd?

LMM?

Bougies?

Vacuumlekje?

 

mazzl

 

stef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AAAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrgggghhhh

 

het euvel is niet verholpen maar wel gelokaliseerd.

We hebben een compressie probleem.

3 cylinders staan netjes op 12 bar en nummer vier slechts op 6 bar.

 

Conclusie:

 

of een klep krom/stuk/verbrand

of een zuiger-veer

 

nu kan ik wel allerlei aannames doen mbt wie dit heeft veroorzaakt, alleen doe ik dat pas nadat de kop er daadwerkelijk af is geweest.

 

Het volgende, waar laat ik mijn kop reviseren dan wel klep vervangen?

 

Vroeger ooit zelf op de stoep voor t huis met een vraagbaak een klep van een volvo 340 vervangen, geen momentsleutel en kinzo gereedschap kennis uit t boekje...toch wel gefikst en dik 60K km gereden zonder problemen.

 

Voor de VW kost de klep slechts 20 euro, maar het demonteren van de kop en vlakken en pakkingen en monteren etc etc...kost me bij een bedrijf klauwen geld natuurlijk....

 

Iemand een goede tip qua bedrijf of een ander advies?

 

Ik hoor t graag.

 

groeten

 

pechvogel v d week

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou zeggen kom maar langs dan fixen we dat wel maar het is mischien een beetje ver voor u .

de prijs zal altijd al de helft zijn van wat ze in de garage tellen .

wat ik raar vind is dat het zo lang geduurd heeft voordat ze gevonden hebben dat er een klep krom is .

als er een wagen binnen komt met een kromme inlaat of uitlaat klep dat merk je zo aan het draaien en starten van het blok .

draait namelijk maar op 3 cilinders en stinkt verschrikkelijk naar benzine .

door de bougies er een keer uit te draaien daar zie je het ook meteen aan koppen zijn niet zuiver en nog vochtig van onverbrande benzine .

ik zou nooit meer naar die vw garage gaan waar ze de lmm niet konden uitlezen wat een bende prutsers .

mischien heeft de timing van die distributie riem niet goed gelegen en is er zo een klep tegen een zuiger geslagen en hebben ze toen de riem gewoon verlegd zonder het te vermelden .

of er is een klep verbrand door op lpg te rijden dat komt ook nog wel eens voor .

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden