Ga naar inhoud

77corvette

Members
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over 77corvette

  • Verjaardag 22-01-1967

Profile Information

  • Plaats
    zuidholland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

77corvette's Achievements

0

Community reputatie

  1. vdub, ja de wijzen komen uit t oosten (ik ook oorspronkelijk), maar helaas woon ik nu in z-holland en momenteel is de passat mn enige auto. dus ff naar de andere kant van t land gaat niet. Ik zag dat VeGe in spijkenisse zat, dat is te doen. en heel misschien heb ik per 1 maart een andere job en dus ook weer een leasebak, dat maakt t wat eenvoudiger fingers crossed goed weekend allemaal
  2. guyke, jouw conclusie mbt tot klep tegen zuiger, niks zeggen en even opnieuw afstellen is ook door mijn hoofd geschoten. Echter dit kan ik pas bevestigen nadat ik de klep in mijn handen heb. Het frapante is dat de klacht is ontstaan na de grote beurt... maar ja ga dit maar eens bewijzen. Dus, ik zal waarschijnlijk eerst moeten investeren om vervolgens met veel moeite en heisa mijn gelijk te halen en wellicht financieel gecompenseerd te worden. Maar goed, het verhaal is nog niet ten einde, we zullen zien hoe dit gaat aflopen. Mocht het zo zijn dat de vw dealer verantwoordelijk is voor de ontstane en hij dit niet wil oplossen, dan zal ik zijn naam publiceren en PON tevens voor de keuze stellen. dat dan weer wel, vooralsnog even niet. I'll keep you updated
  3. AAAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrgggghhhh het euvel is niet verholpen maar wel gelokaliseerd. We hebben een compressie probleem. 3 cylinders staan netjes op 12 bar en nummer vier slechts op 6 bar. Conclusie: of een klep krom/stuk/verbrand of een zuiger-veer nu kan ik wel allerlei aannames doen mbt wie dit heeft veroorzaakt, alleen doe ik dat pas nadat de kop er daadwerkelijk af is geweest. Het volgende, waar laat ik mijn kop reviseren dan wel klep vervangen? Vroeger ooit zelf op de stoep voor t huis met een vraagbaak een klep van een volvo 340 vervangen, geen momentsleutel en kinzo gereedschap kennis uit t boekje...toch wel gefikst en dik 60K km gereden zonder problemen. Voor de VW kost de klep slechts 20 euro, maar het demonteren van de kop en vlakken en pakkingen en monteren etc etc...kost me bij een bedrijf klauwen geld natuurlijk.... Iemand een goede tip qua bedrijf of een ander advies? Ik hoor t graag. groeten pechvogel v d week
  4. Nou, de volgende stap in de zoektocht wordt morgenochtend gedaan door een ervaren vw monteur. Ik heb via t web een garage gevonden waar men 42.50 per uur charged en we zeker binnen twee uur het probleem naar boven hebben...if not dan krijg ik "pechvogel" korting op het arbeidsloon. Ik hoop jullie morgenavond allemaal te kunnen vertellen wat er nou aan de hand was. many thanx voor de tips so far. eerste controles worden: Distributie op tijd? LMM? Bougies? Vacuumlekje? mazzl stef
  5. Klopt helemaal, de foutcodes blijven komen omdat er lpg inzit.(weet ik ook pas sinds vandaag) Vandaag wel een rare ervaring met PON gehad, ik wilde een onafhankelijk/objectief antwoord op mijn vraag of deze foutcodes normaal zijn (ik hoorde nl ook een verhaal zoals uit de vorige post) maar PON wilde me niet helpen zonder naam en adres gegevens.... ik wilde niet dat zij met de dealer belde en dat wilde ze niet garanderen... dus PON krijgt van mij de KOUDE douche. de dealer heeft vandaag ook weer de auto uitgelezen, stukje gereden met de monteur..en de uitkomst is dat ik m weer moet brengen en dat men weer op zoek gaat naar een mogelijk probleem. Alleen zijn de bougiekabels en bobines nu wel verdacht. schijnt dat de bobines wel s willen scheuren en daardoor vonken op t blok net als de kabels. Ik hoop maar dat dit geen duur geintje gaat worden want nog steeds geld no cure no pay bestaat niet bij vw mocht iemand n adres hebben voor (goedkope) bobines en kabels dan hoor ik dat graag. Groeten, Stefan ps; jeroen alsnog harstikke bedankt voor de genomen moeite, en ja we zijn n ervaring rijker, maar de oplossing moet nog komen.
  6. vanmiddag maar 's ff de dealer confronteren met eea.... ik hou jullie op de hoogte. Harstikke bedankt so far..
  7. 77corvette

    Chiptuning 1.8T

    Hoi allemaal, is een gewone 1.8 (op gas en benz) ook te chippen? groet stefan
  8. Na n dikke week ben ik niet veel verder dan dat een lmm 200 euro kost, deze niet uitgelezen kan worden en je pas weet of je eigen lmm stuk is door hem gewoon te vervangen....lekker verhaal.. Ik heb dus nog steeds een "rauw" niet mooi egaal lopende benzine 1.8 passat en baal er enorm van, denk ook dat mijn blok dit niet lekker vind. Is er een passat sleutelaar hier op t forum uit gouda eo? Wie kan me zeggen waar ik ( t liefst goedkoop) n nieuwe lmm haal? Bij voorbaat dank. groet stefan
  9. OK thanx, zal deze week maar 's bij de gasboer langs, het is wel zo dat t probleem zich ook op benzine voordoet... nu maar hopen dat die gasboer daar geem problemen mee heeft LOL groet Stefan
  10. He Alain, je hebt gelijk, maar aangezien ze niet op no cure no pay basis werken kost t zoeken naar het probleem me al geld al wordt t niet opgelost. En van wat ik begrijp hier op t forum is het vervangen van bougies niet 1-2-3 gedaan... Als ik nu weet welke bougies erin moeten kan ik controleren of de juiste gemonteerd zijn, en zodoende teruggaan. Waarschijnlijk moet dit aan de hand van het motornummer te achterhalen zijn?? Kan iemand me vertellen hoe ik weet welke erin moeten en waar ik eventueel gegevens van de motor vind? Waar zit het motorplaatje met gegevens bijvoorbeeld? Bij voorbaat dank stefan
  11. hey dat klinkt goed en zou mijn probleem dus ook wel eens kunnen zijn... ik heb ook een 1.8 20v, kun je me vertellen welke bougies je hebt? ik hoor het graag. groet stefan
  12. De auto doet op benzine hetzelfde, bij de grote beurt is alles vervangen dus filters olien en bougies. Zojuist even getankt en bij 285 km op de dagteller wel 40 liter getankt, dit verbruik had ik ook niet voor de beurt, toen haalde ik met gemak 1 op 9 nu 1 op 7. Maar om terug te komen op mijn vraag (en tegelijkertijd n nieuwe vraag) waar vind ik mijn bougies? onder de zwarte kap? Is er een VAG beun op dit forum die uit de buurt van Bergambacht/Gouda komt? Ik hoor het graag een goed weekend allemaal stefan
  13. Beste allemaal, ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn passat station 1.8 benzine heeft onlangs grote beurt gehad (incl riem etc 1000 euro) bij de vw dealer. Bouwjaar 97/model 98/00. De auto loopt op lpg g3 en heeft 210K km op de klok. Voor de beurt geen problemen gehad en liep als een zonnetje. echter na de beurt merkte ik bij koude start (op benzine) dat de auto "proest" en inhoud echter als je de straat uit bent wordt t al beter. eenmaal op gas merk je in de 1,2,3 versnelling niet zo veel maar 80 km/uur in de 5 of 4 is onprettig. de auto loopt niet mooi egaal en accelereren geeft het gevoel of ie inhoud en eigenlijk op 3 cylinders loopt? Onlangs teruggeweest bij de dealer maar die vinden niks met t uitlezen via de computer. Bij een nader onderzoek heeft men het gasklephuis gereinigd (134 euro) maar dit heeft niet geholpen. Ik ben een amateur sleutelaar(mijn corvette is goed te doen) maar kom bij de passat niet verder dan de motorkap openen, waar vind ik mijn bougies en kan ik die makkelijk zelf demonteren? deze auto is voor mijn vrouw en de kids en moet veilig en betrouwbaar zijn, vandaar dat ik voor de zekerheid van dealerbezoek gekozen heb, alleen wil ik niet leeglopen op iets lulligs. Als je gas geeft in z'n vrij kun je geleidelijk aan tot zeker 5 duizend toeren t gas opvoeren en dan lijkt t alsof alles perfect loopt. wie o wie kan me adviseren wat te doen. Ik hoor graag van jullie alvast een goed weekend. gegroet Stefan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden