Ga naar inhoud
  • 0

Deuren willen soms niet van het slot af


frutzz

Vraag

Hallo,

 

Nou ik heb ook weer wat.

 

Sinds een maand wil m'n auto soms niet van het slot af.

En als die eindelijk open is dan is het na een paar minuten weer "KLIK" en alles zit weer potje dicht. dit gebeurd ook onder het rijden.

 

Eerste X dat me dit overkwam draaide de motor en waren deuren dicht.

Omdat ik de ramen aan het krabben was.

Was gelukkig nog thuis en moest toen opzoek naar de reserve sleutel om 'm weer te openen.

 

Wanneer die opslot gaat tijdens het rijden dan druk ik op het knopje in de deur en dan gaat die weer van slot af, maar soms schiet die na een paar minuten ook weer op het slot.

 

Draadboompje van de deur wat door de rubbers tussen de scharnieren heen loopt al eens heen weer bewogen maar maakt allemaal

niks uit.

 

Sindsdien moet ik steeds vaker de sleutel in de deur steken om 'm open te krijgen en dan is ook alleen maar de bestuurders deur open.

Wat me hierbij ook opviel is dat wanneer je de sleutel langer dan 5 seconden in openstand laat staan alle ramen open gaan (wist dit niet)

Wel grappig want als de deuren dan echt niet meer open willen kan ik altijd nog door een raam klimmen :-)

 

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de garage.

Zij denken dat het waarschijnlijk te maken heeft met slotmechanisme

van de bestuurders deur, dit schijnt volgens hun wel vaker mis te gaan

 

Nou heb ik hier op het forum alwel een aantal topics gelezen

over problemen met de centrale vergrendeling maar ben er nog

niet 1 tegen gekomen die dit probleem beschrijft.

 

En vroeg me dus af of er iemand is die dit herkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zij denken dat het waarschijnlijk te maken heeft met slotmechanisme

van de bestuurders deur, dit schijnt volgens hun wel vaker mis te gaan

 

Klopt, ik heb t andersom, de deuren willen niet afsluiten pas na 3 keer op

de afstandsbediening te hebben gehamerd sluit hij af. Het resulteert ook

dat de lichtverklikker niet werkt met uitgeschakelde motor en geopende deur. Zal wel een contact zijn in de deur idd.

 

De afspraak is ook al gemaakt voor de grote beurt met, banden, apk remmen enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een soort gelijk probleem.

Sinds een paar weken wil de bestuurdersportier de centrale deurvergrendeling niet meer deactiveren/activeren. Als ik s`ochtens de sleutel draai in de bestuurdersportier dan opent hij alleen die portier en de alarm lampje blijft branden en de overige deuren blijven op slot.

 

Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan de dealer en heb me laten vertellen dat de draaimechanise bij de sloten van passats een zak punt zijn. De dealer had het probleem onderzocht en kwam naar voor met een defecte draaimechanisme. Dit kleine probleem kost al gauw een nieuw slotje van 230 euro.

 

Is er een goedkopere manier om dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het probleem eens gehad met mijn vorige auto een Audi.

Deze had het probleem dat de deuren met de afst. bed. niet op slot en van slot wilden.

Moest het met de sleutel doen, dan wou het wel.

Had ook wat andre_m zegt dat de lichtverklikker dan niet meer werkt, bij uitgeschakelde motor.

 

Is een nieuw slot in de deur gekomen, aan de bestuurderskant en toen was het weer goed.

Schijnt wel vaker voor te komen met Vag auto's zeiden ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan het slot mechanisme open maken en de contacten opnieuw solderen...

 

Aangezien de problemen steeds erger worden en ik zo weinig mogelijk

wil doneren aan de plaatselijke garage.

Ga ik deze week toch zelf eerst maar ff op onderzoek uit.

 

En neem dan gelijk bovenstaande puntje van comfortcruiser ff mee.

Misschien helpt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan het slot mechanisme open maken en de contacten opnieuw solderen...

 

Aangezien de problemen steeds erger worden en ik zo weinig mogelijk

wil doneren aan de plaatselijke garage.

Ga ik deze week toch zelf eerst maar ff op onderzoek uit.

 

En neem dan gelijk bovenstaande puntje van comfortcruiser ff mee.

Misschien helpt het.

 

Weet niet zo snel waar die info staat, heb het zelf ook moeten fiksen op m`n vorige Cruiser( B5 uit 1997 )

ff googlen....

iig succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ff aan het stoeien geweest maar heeft weinig opgeleverd.

 

Wanneer ik de connector van de bestuurder deur los trek

Dan krijgt de bestuurders deur helemaal geen stroom meer.

En lijkt het me logisch dat wanneer het probleem aan dat slot zou liggen.

deze nu niet tegenwerkt omdat die niet meer zit aangesloten.

 

Maar de andere deuren gaan na een paar X proberen pas van het slot af

en schieten er ook zo zonder waarschuwing weer op.

 

Lijkt er op dat probleem ergens anders zit.

 

viel me ook op dat hoe meer ik er mee aan het pielen ben het probleem

zich na verloop van tijd helemaal niet meer voor doet.

 

Wanneer ik na 1/2 uurtje weer ff ga kijken of alles nog werkt,

Blijkt het weer mis te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet nog beginnen met mijn deur.

 

Wat jij noemt: dan weer goed, dan weer fout, denk ik toch in de richting van een gammel contact hetzij in de print van de deur, hetzij in de contacten van de bedrading. Heb je de bedrading ook op breuk of slijtage gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen dinsdag de auto naar de garage gebracht.

 

Woensdag telefoonje gehad dat het aan het slot lag.

Dit zouden ze zo spoedig mogelijk vervangen,

En dan kon ik 'm dinsdag vanavond wel weer ophalen.

 

Op de namiddag kreeg ik een telefoontje dat het niet (alleen)

aan het slot lag maar waarschijnlijk ook aan de (inmiddels beruchte) comfortmodule.En of ze deze wel mochten bestellen.

 

Deze nieuwe module is er ingezet en vandaag (vrijdag)

de auto weer op kunnen halen.

 

Na een praatje met de monteur bleek dat de comfortmodule vochtig is geweest En daardoor de storing is ontstaan.

 

Zal dit weekend dus ook ff de accubak, airco intake en kabel naar motorkap doorvoer controleren, want wat ik hier op het forum begrepen heb zijn dat wel zo'n beetje de plaatsen waar er water naar binnen kan komen

 

Als leen-auto had ik een crysler neon van 2002

Wat is dat een bagger bak...

Gelukkig was die gratis anders had ik een andere gevraagd.

Ding is nieuwer als m'n eigen passat maar rijdt echt als een krant.

en had maar 140000 km op de teller.

 

Ben dus best wel heel erg blij dat ik 'm eigen wagentje weer terug heb.

tis nu nog ff wachten op de factuur en die zal wel niet mee vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zij denken dat het waarschijnlijk te maken heeft met slotmechanisme

van de bestuurders deur, dit schijnt volgens hun wel vaker mis te gaan

 

Klopt, ik heb t andersom, de deuren willen niet afsluiten pas na 3 keer op

de afstandsbediening te hebben gehamerd sluit hij af. Het resulteert ook

dat de lichtverklikker niet werkt met uitgeschakelde motor en geopende deur. Zal wel een contact zijn in de deur idd.

 

De afspraak is ook al gemaakt voor de grote beurt met, banden, apk remmen enz...

 

Wordt je daar gek van, volgende week heb ik een afspraak bij de garage

voor o.a. het boven geschreven mankement.

 

Het hele jaar doet de centrale deurvergendeling het niet echt lekker

maar afgelopen week heeft hij besloten het weer te gaan doen... :roll:

 

Waarschijnlijk na de beurt gaat hij het weer niet doen :evil:

 

 

Beetje een tandarts syndroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hele probleem is ontstaan door vocht in de comfort module.

die onder de bestuurders stoel zit.

 

inmiddels heb ik gekeken waar het water naar binnen zou kunnen komen.

En met tips hier van het forum kwam ik er achter dat ook ik een probleem heb met de afvoer onder de accu bak.

Ook stond er water waar de kabel voor openen van de motorkap de cabine in komt.

 

na dat ik de accu er uit had gehaald kon ik de rubber ringen door prikken.

Deze zaten vol vuil

De rubber ring onder de accu heb ik er daarna helemaal uitgedrukt.

en de andere rubberen ring heb ik ontdaan van fietsband achtig aanhangsel omdat daar ook een andere leiding door heen loopt

was ik bang dat wanneer ik de gehele ring zou verwijderen deze

leiding misschien tegen zijkant van het gat zou gaan schuren.

 

Daarna stond er nog steeds water op de plek waar motorkap kabel

door het plaatwerk heen komt.

 

nu bleek er onder de zwarte kunsttof kast een gang te zitten waar.

water langs kan weg lopen die ook weer verstopt zat.

 

nadat ik die ook met een stuk ijzerdraad had door geprikt was alles weer

droog onder de motorkap.

post-4118-1423822509,3259_thumb.jpg

post-4118-1423822509,6541_thumb.jpg

post-4118-1423822509,7322_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij gaat sinds afgelopen week, de bestuurdersdeur niet meer dicht met de AB. Wel gaat alles open met de AB. Als ik de bestuurdersdeur met de sleutel losmaak, gaat alleen deze open, en de rest niet!

 

VagCom: 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-00 - Implausible Signal

 

Is die terugroepactie voor alle Passats, ook uit 1997? En doen ze dat alleen bij een servicebeurt, of doen ze het sowieso??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden