Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Ik heb er al veel over gelezen maar mijn vraag en antwoord lees ik nergens terug, het gaat om het volgende.

Zoals bekend zijn er problemen met het logo in de achterklep als ik het logo kantel om open te doen gebeurd er niks ook geen geluidje van de solenoïde die bekrachtigd word.

Ik dacht eerst wat je veel leest het slotmechanisme maar ik heb het slot vervangen en dat heeft niet geholpen.

Als ik de schakelaar in de bestuurdersdeur gebruik hoor ik de solenoïde wel en kan een 2e persoon de klep openen.

Als ik op de knop op de afstandsbediening druk hoor ik de solenoïde ook en kan het zelf opendoen, maar bij allen het logo kantelen gebeurd er niks.

De camera werkt wel gewoon goed.

Mijn vraag is, ook hoe kan dit, en waar zit de microschakelaar in het logo, ik zie wel 2 draden het logo ingaan maar geen idee of ik deze kan los halen ( het lijkt een stekkertje) of het logo uit elkaar halen om te zien of de microschakelaar nog werkt. Misschien weet iemand hoe het logo uit elkaar kan om bij de microswitch te komen, want ik denk zelf dat dat de oorzaak is.

Het is niet het slot mechanisme zelf want anders zou het ook niet werken met de deurschakelaar of de afstandsbediening sterker nog het oude mechanisme werkt dus ook nog gewoon.

Of zit ik straks vast aan een compleet nieuw logo met camera en zo ja welk type is het want mij lijnen op de camera bewegen mee tijdens een bocht maken.

Maar ik denk dat hier genoeg technische kennis op het forum is die weten hoe het logo uit elkaar moet om te zien welk onderdeel nummer de microswitch is

Groet,

Korrie  

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik zou de interieur klep bekleding eens losmaken en de stekker eens losmaken en meten op de pinnen welke van het contact komen welke in het logo zit. Hierbij kan je ineens ook kijken of er geen oxidatie aanwezig is in de stekker aansluiting. Als deze wel in orde is dan is de switch goed maar bvb de bedrading naar de switch niet goed. Bvb in de accordeon doorvoer bvb een kabelbreuk. 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Volgens mij kan het geen kabelbreuk zijn want via de schakelaar in de deur en of de afstandsbediening werkt het wel. En ik heb de bekleding er natuurlijk al af anders zou ik niet kunnen vertellen hoe het er uit ziet toch🙂

Ik neem aan dat er in het logo zelf toch ook een microswitch zit want er gaan 2 draden naar binnen in het logo maar kan niet goed zien of het een stekker is. Het kabeltje loopt naar de behuizing van de camera en daar zitten 2 aansluitingen 1x voor het beeld van de camera en 1x ik dacht een 4 polig stekkertje en natuurlijk schoon gemaakt en niet eens met WD40 maar met speciale reiniger voor elektronica want ik ben ook zendamateur met licentie  

de kleur van de draden is dacht ik  1x bruin/blauw en 1x bruin/blauw wat eigenlijk logisch is het gaat om de stekker? in het midden van de foto met de twee draden waarvan ik denk dat het de microswitch is .

ik zag dat bij een logo zonder camera deze draden ook op dezelfde plek zitten dus ook daar zit een microswitch in.

Maar ik begrijp dat tot nu toe niemand hier de technische kennis nog heeft hoe het logo in elkaar zit en hoe deze werkt  

camera-logo .jpg

aangepast door korrie
  • 0
Geplaatst

Het signaal van de microswitch in het logo loopt parallel met het signaal van de knop in de deur en het signaal van de sleutel. Het is dus niet omdat 1 faalt dat daarom de andere functies het niet meer doen..

tot zover mijn weinige technische kennis.

Enkel is de linkse connector voor de aansturing van de motor om het logo open te klappen, de middelste is het microswitch contact en de 2 rechtse connectoren zijn voor de camera ( beeld en voeding)

Hier een filmpje in een ali express adv 

https://a.aliexpress.com/_EuGje4i

• 0
Geplaatst

Dat is wat is dus ook dacht dat het middelste contact de microswitch is, en inderdaad ik was er ook al achter dat als er 1 faalt de anderen het niet meer doet.

En de andere connectoren wat u aangaf begreep ik al waar ze voor waren. 

Ik had dat al uit gelegd in mijn bevindingen

Maar ook uw bevinding is dus dat de middelste is de microswitch in het logo, weet u dan toevallig ook hoe je dan het logo uit elkaar haalt.

Ik heb zelf wat PDF bestanden van de workshop manual daar staat veel in en de locaties enz, maar niet hoe het in elkaar zit.

In elk geval bedankt voor het duidelijke antwoord.

Groet,

Korrie

• 0
Geplaatst

Ik denk dat ik het weet.

In het door het midden van het logo loopt een pennetje die met C-clipjes vast zit als het pennetje eruit is komt de bovenzijde van het logo los.

Je ziet dan ook de microswitch zitten moet alleen nog even zien of dit te vervangen is.

• 0
Geplaatst
35 minuten geleden, korrie zei:

die met C-clipjes vast zit als het pennetje eruit is komt de bovenzijde van het logo los.

Foto er bij ?
Ik heb er geen last van maar hoe meer info er is des te beter zijn toekomstige mensen geholpen.

• 0
Geplaatst

gaat we vanavond of morgen plaatsen ik heb deze info via Youtube ik plaats de link vanavond 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Je zou nog kunnen proberen om de stekker van microswitch los te halen en er een jumper in te steken en dan kijken of het slot open gaat, dan ben je 100% zeker dat de bedrading goed is, of natuurlijk de switch door meten.

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst
3 uren geleden, Diver zei:

Je zou nog kunnen proberen om de stekker van microswitch los te halen en er een jumper in te steken en dan kijken of het slot open gaat, dan ben je 100% zeker dat de bedrading goed is, of natuurlijk de switch door meten.

Bedrading testen is niet nodig, volgens de TS kan het geen kabelbreuk zijn gezien het via de schakelaar in de deur en via de AB wel werkt..

• 0
Geplaatst
11 uren geleden, wulfke zei:

Bedrading testen is niet nodig, volgens de TS kan het geen kabelbreuk zijn gezien het via de schakelaar in de deur en via de AB wel werkt..

Dan ben ik toch meer van ik wil het zeker weten, en als de stekker er atoch af is kan je meteen de switch door meten, weet je ook meteen of het eventueel een slecht contact is. 

• 0
Geplaatst

Goedemiddag,

Zoals beloofd hier de link om het pennetje weg te halen zodat de bovenkant van het logo er af kan en je dan bij de microswitch kan.

• 0
Geplaatst

Dat had zonder de link ook wel gelukt, mits je een beetje technisch onderlegt ben. Maar altijd handig 

• 0
Geplaatst
1 uur geleden, Diver zei:

Dat had zonder de link ook wel gelukt, mits je een beetje technisch onderlegt ben. Maar altijd handig 

Op 8-5-2025 om 21:16, korrie zei:

Maar ik begrijp dat tot nu toe niemand hier de technische kennis nog heeft hoe het logo in elkaar zit en hoe deze werkt  

Dat was net het probleem, er is hier niemand met deze technische kennis

• 0
Geplaatst
23 minuten geleden, wulfke zei:

Dat was net het probleem, er is hier niemand met deze technische kennis

Nu onderschat je je zelf wel een beetje Peter, je heb het mischien nog nooit uit elkaar gehad maar dat is geen drempel voor je. 

lampje.jpg

• 0
Geplaatst
On 10-5-2025 at 15:14, korrie said:

Goedemiddag,

Zoals beloofd hier de link om het pennetje weg te halen zodat de bovenkant van het logo er af kan en je dan bij de microswitch kan.

Dat zwarte embleem is wel heel erg gaaf 😇

• 0
Geplaatst

Iedereen bedankt voor het meedenken en de sarcastische opmerkingen. Maar met de opmerkingen zit ik niet hoor ik ben blijer met de meedenkers. 

• 0
Geplaatst

Goedenavond Petroman,

Ik heb nog niet de tijd kunnen vinden om het uit elkaar te halen want als ik niet werk heb ik ook geen inkomsten want ben zelfstandig.

Ik los het voor nu even op door op de knop op de afstandsbediening te drukken, maar zo gauw ik de tijd vind laat ik mijn bevindingen weten 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden