Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Weet iemand of er losse onderdelen leverbaar zijn van de 3G9071151 VW Passat Variant B8 dakdrager.

De drager wordt met een inbusbout vast gedraaid op de rail.

Èèn van de imbusbouten begint slecht te worden deze wil ik vervangen voordat de imbus sleutel helemaal geen grip meer heeft.

Het lijkt er op dat er aan het einde een schroef zit.

Als ik de bout er uit haal is de vraag op de bout er weer in wil.

421b778d2d18b88b1ffa6282f0f7ca1c.jpg

Geplaatst

Vaak kun je met een Torxbit ook nog goed draaien als de inbussleutel ronder wordt

Geplaatst

Lijkt van wel, dus even langs de dealer. Maar als een inbusbout kop kapot is, ben je toch aardig aan het knoeien geweest, en dan zeg ik het netjes.

image.thumb.png.b9ea56c90fc3562b606ff743289a2bde.png

Geplaatst

Maar als een inbusbout kop kapot is, ben je toch aardig aan het knoeien geweest, en dan zeg ik het netjes.

Ik heb de set 2e hands gekocht.
De lomperik was mijn voorganger

Breng ik wel een bezoekje aan de dealer.
Dank voor het nummer.

Geplaatst

Bij mijn 3C set destijds zat er een soort blokkeer ring op het draadeinde waardoor je de bout er niet zomaar uit kon draaien. Had destijds ook een bout die te hard vastgezet was geweest, hierdoor de schroefdraad kapot in het stuk waar de bout in gaat waardoor de schroefdraad op de bout ook slecht werd. 

Raad je dus aan van dit ook te controleren voor je de nieuwe bout monteert - desnoods even met een draadtap erdoor om zeker te zijn.

Geplaatst

Ja, had al ontdekt dat er een soort stop op zit.
Ik ga proberen hem te demonteren ipv te slopen.

Ik zal de vervolg stappen wel delen.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Klopt, ik had voor het opsturen van een paar boutjes (van de oliekoeler) en een pakking een rekening van het opsturen gekregen van 24 euro!.

Terwijl de boutjes ook al de hoofdprijs waren, dus dan is het snel gedaan zo met de onderdelenservice van VW denk ik dan maar.

Geplaatst

Helaas heeft mijn drager een ander type imbus bout.
Kijken of de dealer deze ook kan leveren?

Ook de lokale ijzer handel maar even bezoeken.8f3bfdb73bc0c29024727e8973dc11a8.jpgab20a0aae4eef3c93f2bc612eb1d4cb3.jpg

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden