Ga naar inhoud
  • 0

[OPGELOST] Overdruk blaast koelwater weg

Vraag

Geplaatst

Hallo,

Ik heb een passat van 2000 ajm motor 115 pk.

Ik heb reeds lang veel druk op het watercircuit dus besloot ik de koppakking te vernieuwen samen met waterpomp en distributie riem.

Helaas is het probleem nog steeds hetzelfde...motor "blaast" zijn koelwater weg via de overloop van het drukvatje.

Ik heb het financieel moeilijk en heb de auto nodig om te werken.

Is hier iemand die een goedkope oplossing heeft?

Dank..

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Neem aan dat het een aluminium kop was, dan had dit zeker moeten gebeuren anders heb je het voor niks gedaan. 

• 0
Geplaatst
3 uren geleden, julkabas zei:

Ik heb de koppakking zelf vervangen.  De kop werd niet gevlakt.

dat is dan 2x werk.. altijd kop laten vlakken en afpersen, heb je wel nieuwe kopbouten gebruikt?

• 0
Geplaatst
8 minuten geleden, Vdub zei:

dat is dan 2x werk.. altijd kop laten vlakken en afpersen, heb je wel nieuwe kopbouten gebruikt?

Dat zal ook wel niet

• 0
Geplaatst

Aangezien je na het torquen 2x 90 graden moet aan trekken zijn het rek bouten, en die moet je om die reden dan ook vervangen. 

• 0
Geplaatst
1 uur terug, julkabas zei:

Dus alles opnieuw open, nieuwe pakking nieuw bouten en kop laten rechten?

Yep, vlakken heet dat

• 0
Geplaatst

normaalgesproken breng je de kop weg, deze wordt dan afgeperst en gevlakt. Je krijgt em dan terug mooi schoon en glimmend als die niet gescheurd is intern.

• 0
Geplaatst

Heb gesukkeld om de kop terug te monteren en uiteindelijk zat er een bougiekabel tussen.

Terug uiteengedaan en nu zijn er krassen in de kop ( zie foto).  Moeten deze eruit of is het nog ok?  Bouten waren reeds aangetrokken maar niet warm geweest, toch vervangen?

De pakking ook terug vervangen?

Dank voor de antwoorden...

20240622_190013.jpg

20240622_190018.jpg

• 0
Geplaatst

moeten we zelf gaan gokken waar de krassen zitten? koppakking zou ik zeker weer een nieuwe voor bestellen.. rekbouten zijn rekbouten.. als je ze aangedraaid hebt op moment en daarna bijv 2x 90gr dan zijn ze uitgerekt en niet meer te gebruiken zonder risico..

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden