Ga naar inhoud
  • 0

MFD menu's niet meer zichtbaar


Bazeman

Vraag

Hallo Allen,

Heeft iemand van jullie een idee hoe het kan dat ik geen enkel menu meer kan oproepen in mijn MFD?

Ik krijg alleen nog de "algemene" pagina met snelheid/olietemp/verbruik etc zichtbaar, maar kan met de links/rechts knop op het stuur bv niks meer zichtbaar maken zoals comming home opties/instellingen etc.

Als ik terug kijk dan is het volgens mij gebeurt na het chippen een paar jaar terug. Ik heb met VCDS geen foutmeldingen. Heb ook al opties zoals BAP nagekeken en gewijzigd maar er verandert helemaal niks.

Hoop dat jullie wat tips kunnen geven. Het gaat in dus om een VW EOS 2L TDI uit 2014 (highline uitvoering) voor de verduidelijking :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, Bazeman zei:

Hallo Allen,

Heeft iemand van jullie een idee hoe het kan dat ik geen enkel menu meer kan oproepen in mijn MFD?

Ik krijg alleen nog de "algemene" pagina met snelheid/olietemp/verbruik etc zichtbaar, maar kan met de links/rechts knop op het stuur bv niks meer zichtbaar maken zoals comming home opties/instellingen etc.

Als ik terug kijk dan is het volgens mij gebeurt na het chippen een paar jaar terug. Ik heb met VCDS geen foutmeldingen. Heb ook al opties zoals BAP nagekeken en gewijzigd maar er verandert helemaal niks.

Hoop dat jullie wat tips kunnen geven. Het gaat in dus om een VW EOS 2L TDI uit 2014 (highline uitvoering) voor de verduidelijking :-)

Dan is de conclusie gauw getrokken hé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Trek voor de zekerheid eerst even de accu ern pasr minuten los. Ik heb ooit na een software update ook van motormanagement ook rare dingen gehad. Na loshalen van de accu was t weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx voor de replies :-)

Ik heb het alleen maar aangenomen dat zoiets zou kunnen gebeuren na het chippen, maar wist dat niet zeker. Maar dit kan dus?

Wat of hoe zou een chiptuner deze instellingen kunnen beinvloeden dan? Zou ervan uitgaan dat een tuner alleen in motor en bak management iets aanpast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Comfortmenu (comming home, sluiten en openen,..) komt uit het CCM, waarin ook de immo zit met startonderbreking.  Misschien dat daar de link met de motor / chippen gezocht kan worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Accu is al meerdere malen los geweest, voor langere periode aangezien de auto in de winter in de stalling staat. Dus daar kan het niet in zitten.

Ik heb het gisteren voor elkaar gekregen om wel weer het instellingen menu tevoorschijn te krijgen, met de linker knop van de teller cockpit ingedrukt te houden  + de omhoog/omlaag knop van de rechterhendel. Deze hendel is achteraf ingebouwd en gecodeerd, heb ook stuurwiel bediening. Voorheen kon ik met de links/rechts toets op het stuur op elk moment het menu en driver assistance opties (high beam/corner light etc) volgens mij altijd benaderen hiermee. Hoe functioneert dat bij jullie en wat kun je dan oproepen.

Dat het met deur dicht moet etc weet ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een bekend probleem dat je stuur bediening en die hendel rechts met knopjes om de teller te bedienen niet same kunt gebruiken (ook al vink je beide opties aan).

Dus selecter ofwel de hendel bediening, ofwel de stuurbediening, in de stuurmodule.


Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok.. Dan ga ik eens proberen om die hendel knopjes uit te programmeren.. Het heeft wel samen gewerkt volgens mij in het begin, maar heb dat wel een paar jaar geleden al ingebouwd en kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Thanks voor de tip iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden