Ga naar inhoud
  • 0

B8.5 Keyless entry of toch niet?

Vraag

Geplaatst

Goede avond,

Ik zit nog met een vraag over mijn Passat. Wellicht kunnen jullie helpen (terwijl ik wacht op terugkoppeling van de dealer).

Had aangenomen dat de wagen voorzien was van Keyless entry, maar tot op heden alleen met de FOB knop kunnen openen. Ik had de aanname gedaan omdat er een mobile key bij zit, een "KESSY" code en de chauffeursdeur voorzien is van een kleine notch (wat ik zou verwachten bij keyless entry). De overige deuren hebben dit overigens niet.

Kan het zijn dat het systeem door de vorige eigenaar uitgezet is? Of staan de bovengenoemde zaken los van het keyless entry systeem?

Deur.jpg

Sleutels.jpg

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Lopen denk ik wat dingen door elkaar. Ik zal het proberen toe te lichten:

Ik heb wel keyless start-go ( standaard op de GTE ). Daarbij hoort denk ik wel een "kessy" code. Daarom zit deze aan de sleutelbos.

Ik heb geen keyless entry, de antennes zijn dus inderdaad niet ingebouwd. Optie is gewoon niet gekocht, zoals je zegt, niets met paywall te maken.

Ik heb een Discover Pro media systeem. Deze heeft een mobile key optie. Daarvoor zit een (zover ik kon vinden) nfc lezer in de auto en de chauffeurs deur. Deze leest je mobiel ( als sleutel ). Hier hoort ook de pas bij. Die is dan voor de garage zodat ze mijn mobiel niet nodig hebben. Deze opties zit achter een paywall. 

Screenshot_20240411-212808.thumb.png.179ac05db16a281e0574307e45e3c6a0.png

Met wat hulp van Rainesh en de dealer alles naar wens werkend gekregen. Heelemaal blij nu 😆

• 0
Geplaatst

Ik denk dat je gelijk hebt Bakkertje.

Mijn vermoeden is dat het nokje bij enkel de chauffeur is voor de mobile key die in combinatie met de Discover Pro zou moeten werken. 

Online zie ik wel eens wagens zie staan met "keyless entry" als optie en enkel de nok bij de chauffeur. Ik verwacht echter dat dit om een foutje in de desbetreffende advertenties gaat. Ergens was mijn vraag geboren uit mijn "wens" dat het er wel op zou zitten. Ben er stiekem wel aan gewend.

Als het goed is wordt donderdag mijn MIB3 geupdate door de dealer en kan ik vermoedelijk ook de officiële opties zien via de app. Ik houd nog even vast aan dat laatste beetje hoop.

• 0
Geplaatst

Bij de dealer even naar de opties van de wagen gekeken, geen keyless. Helaas.
Dit zal ook de reden zijn dat ik de achterklep niet kan sluiten met de afstandsbediening.

De mobile key kan ik nu activeren omdat ik eindelijk hoofdgebruiker kan worden/ben geworden van de auto. Maar ben weer een stukje nuchterder, want in had me nooit bedacht dat die functie achter een paywall zou zitten. Zo naïf van me.

• 0
Geplaatst

Ik weet haast zeker dat de KESSY niet achter een paywall zit bij een B8. Bij een B9 zou het evt kunnen maar de B8 is niet zo geavanceerd volgens mij.

TEVENS, Kessy heb je of je hebt het niet, heb je het wel, zijn er voor een paar honderd euro aan antennes ingebouwd en sensorhandgrepen, dat is echt niet iets wat VW op de auto zet zonder het te gebruiken.

• 0
Geplaatst (aangepast)

Effe wat info toevoegen aangezien uw vraag toch reeds beantwoord is .

Ik heb net zoals Bakkertje ook een B8 met kessy . ook aan elk handvat een deukje (4x) .

Wanneer de auto recent gereden heeft , werken alle 4 de handvaten om te openen . Maar als hij langere tijd stil staat , dan kan je enkel nog keyless openen aan de bestuurdersdeur . De auto schakelt dan vermoedelijk de overige 3 sensoren uit om stroom te besparen .

Dit zal ook de reden zijn dat ik de achterklep niet kan sluiten met de afstandsbediening.

Volgens mij sluit mijn achterklep ook niet met de afstandsbediening , ondanks dat ik dus wel kessy heb . (Edit : werkt dus wel , maar knop dient langdurig ingedrukt te blijven , en ook blijven houden tijdens het sluiten , dus niet los laten tot het volledig dicht is)

De "Mobile key optie" is wel iets specifiek voor B8.5 vermoed ik ? Of zou dit ook op een B8 met discover pro kunnen werken ?

aangepast door vlkswgnpsst
  • 0
Geplaatst

Ik heb ook Kessy en de achterklep gaat wel met AB dicht.

Ik heb in der tijd naar diverse uitvoeringen gekeken en het viel mij op dat sommige automatische achterkleppen 1 en andere 2 knoppen hebben (1x direct dicht en de ander is met delay zodat je eerst je spullen kan pakken voordat hij dichtgaat).

Mogelijk dat deze (extra) functionaliteit ook met zich meebrengt dat deze wel/niet reageert op afstand openen/dichten van achterklep?

Wellicht kan je even kijken Darkwell welke versie je hebt en kunnen andere 'Passies' bevestigen/ontkrachten.

image.jpeg

image.jpeg

• 0
Geplaatst

De mijne heeft fabrieks af ook kessy en elektrische achterklep met de optie easy open (sensor om de klep te openen met de voetbeweging) 

De klep kan zowel openen als sluiten met de knop in de deur als met de sleutel, ik heb de enkele knop in de klep.

De dubbele knop is de easy close functie als aanvulling op de easy open optie. De klep sluit dan zodra de sleutel uit het bereik van de auto is. 

De klep knop op de AB moet wel een paar seconden ingedruk blijven voor de klep opent of sluit. 

• 0
Geplaatst

Zou het verschil tussen alleen bestuursportier openen en alle portieren openen niet uit veiligheidsoverwegingen zijn?

Genoeg filmpjes te vinden van mensen die instappen waarbij gelijktijdig vanaf de andere kant de achterbank leeggeroofd wordt.

• 0
Geplaatst

Hier is wat ik tot nu toe denk te weten:

• Geen notch, geen keyless entry
  • Notch op enkel de chauffeurs deur, Discover Pro met de mobile key optie geïnstalleerd (deze heb ik dus)
  • Notch op alle deuren, keyless entry (vlkswgnpsst)
  • Twee knoppen in de achterklep (volgens mij altijd met notch op alle deuren) , keyless met easy open (reyhyper)
  • 0
Geplaatst
7 uren geleden, Darkwell zei:

Hier is wat ik tot nu toe denk te weten:

• Twee knoppen in de achterklep (volgens mij altijd met notch op alle deuren) , keyless met easy open (reyhyper)

Neen, zoals ik voorgaande schreef is de dubbele knop in de klep enkel wanneer de optie easy close erop zit. En bij easy close heb je steeds ook easy open. 

Maar easy open kan ook zonder easy close.  (Zoals ik heb)

Zowieso easy open en easy close is altijd in combinatie met kessy en op alle deuren een notch. 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Ik kan er nog aan toevoegen dat inderdaad de achterklep zowel met de afstandsbediening als de knop in de deur werkt . (bij KESSY optie)
Je moet enkel wel heel lang de knop geactiveerd blijven houden voordat hij start , en ook tijdens het dicht gaan de hele tijd blijven activeren , en dat deed ik dus niet goed tijdens mijn test .

Ook kan ik nog melden dat de knop in de bestuurdersdeur enkel werkt om de achterklep te SLUITEN , wanneer het contact is ingeschakeld (dat deed ik ook niet goed tijdens mijn test) . De achterklep openen met diezelfde knop kan wel met uitgeschakeld contact .

@wulfke ik heb easy open (de voetoptie) , maar ook niet easy close genomen . In mijn koffer is dus 1 enkele grote knop zonder lampje om de achterklep mee dicht te kunnen doen .

• 0
Geplaatst

Hmm, ook hier verschilt mijn passat B8 2016 dan in handeling en werking.

Fabriek af kessy op alle deuren

Easy open op de klep met een enkele grote knop.

Ik kan de klep zowel openen als sluiten met de wagen volledig op slot en dit met een paar seconden op de klep knop op de sleutel te drukken. Na het opnieuw sluiten van de klep gaat de wagen terug volledig op slot (alarm erop met bevestiging van de knipperlichten)

Met geopende wagen - contact niet ingeschakeld en de bestuurdersdeur open kan ik de klep zowel openen als sluiten door eens de knop in de deur te bedienen. 

Met contact op kan ik ook de klep openen en sluiten zoals hierboven. 

Ik heb wel het piepen tijdens het bewegen van de klep nog ingeschakeld staan. 

Bij gekoppelde aanhanger kan ik ook gewoon de klep openen en sluiten middels de knop in de deur als in de klep als op de AB.

Dus ongeacht hoe de toestand is kan ik de klep bedienen met de sleutel, knop in de deur als knop in de klep en moet ik niets ingedrukt houden.

• 0
Geplaatst (aangepast)
51 minutes ago, wulfke said:

-Ik heb wel het piepen tijdens het bewegen van de klep nog ingeschakeld staan. 

-Dus ongeacht hoe de toestand is kan ik de klep bedienen met de sleutel, knop in de deur als knop in de klep en moet ik niets ingedrukt houden.

Interessant !

Ik moet zeggen , ik heb wel het piepen tijdens bewegen UIT staan . Het zou dus best kunnen dat ik daarom op de knop moet blijven drukken tijdens dicht doen klep (AB en bestuurdersdeur) , alsook contact dat ingeschakeld moet zijn tijdens klep dicht doen met knop in bestuurdersdeur .

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden