Ga naar inhoud
  • 0

Kleurcode kabels koplamp 3BG


wannes

Vraag

Hallo,

Ik heb al wat zitten zoeken in het forum, maar ik vond niet meteen het antwoord, vandaar dat ik het toch even vraag:

Ik zou een ledbar willen plaatsen en deze koppelen aan de grootlichten. Daarom dat ik een stroomsteler wil plaatsen op de draad die naar de grootlichten gaat, maar ik vind niet welke draad dit zou zijn. Als ik de linker koplamp bekijk heb ik (als ik het goed heb) volgende aan de stekker:

1: leeg?
2: geel/zwart
3: wit/zwart
4: blauw/bruin
5: geel/zwart
6: bruin
7: zwart/grijs
8: Bruin
9: Zwart/wit
10: Bruin

Kan iemand me zegen welke voor de grootlichten is? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
15 hours ago, Diver said:

Dat heet een Scotchlok maar als je storingen wil hebben moet je die dingen gebruiken. Gewoon netjes solderen.

 

13 hours ago, R32 said:

Zijn iid een bron van ellende.

Bedankt voor de tip! Heb het eens opgezocht en ze zijn inderdaad af te raden... Dan zal ik het op een andere manier verbinden. 

maar, zijn er ook mensen die iets kunnen zeggen over welke kleur voor welke verlichting dient? Ik dacht dat bruin=massa, maar dan blijven er nog wat kleurtjes over 😀.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de tip! Heb het eens opgezocht en ze zijn inderdaad af te raden... Dan zal ik het op een andere manier verbinden. 
maar, zijn er ook mensen die iets kunnen zeggen over welke kleur voor welke verlichting dient? Ik dacht dat bruin=massa, maar dan blijven er nog wat kleurtjes over .
 
Als je het bouwjaar en motortype geeft kan ik wel even in Elsawin kijken vanavond. Zit u nog in München.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Diver said:

Kijk even bij pagina 107-3 hoop dat dit het is. 

koplamp 2004.pdf 1.27 MB · 1 download

Bedankt! Ik heb eens even gekeken en het zou wel eens kunnen kloppen. Het enige wat me nog niet duidelijk is: Op het schema staat er bij de kabel T10s/4, waarbij de T10s zou staan voor een 10-polige stekker, roze. Dat roze weet ik nog niet, maar de 10 polen lijken me al te kloppen. Maar staat de 4 dan voor de pool waarop dit kabeltje zou moeten zitten? Want dat lijkt me dan niet te kloppen, met hoe ik de situatie zie aan mijn koplamp. Of is het nog wat lager dat ik moet kijken? Daar staat er T10k/1.

image.thumb.png.b8145b992ad6b9de73fdcee456b929a0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 minuten geleden, wannes zei:

Ok, bedankt. Dus aan de koplamp zou het op plek 1 moeten zitten.

Volgens het schema wel maar volgens uw onderzoek in OP is pin 1 van de stekker leeg . Volgens het schema zit signaal groot licht op pin 1 van de 10-polige stekker en aangesloten met draad kleurcode wit/zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
58 minutes ago, wulfke said:

Volgens het schema wel maar volgens uw onderzoek in OP is pin 1 van de stekker leeg . Volgens het schema zit signaal groot licht op pin 1 van de 10-polige stekker en aangesloten met draad kleurcode wit/zwart.

Klopt, dat ga ik morgen eens uitvogelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
27 minuten geleden, wannes zei:

Klopt, dat ga ik morgen eens uitvogelen.

Ik weet niet hoe toegankelijk de binnenkant van de koplamp is. Maar als je de voet van het groot licht lampje kan bereiken kan je meten vanaf + kant van de voet van de lamp zo naar de stekker achterop de koplamp en alle pinnen doormeten tot je bingo hebt en zo weet je ineens op welke pinplaats deze zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weten jullie een goede plek om met kabeltjes van de motorruimte in de cabine te komen? Ik zou een schakelaar willen plaatsen om de grootlichten te kunnen inschakelen zonder dat de ledbar meteen mee aan gaat. Liefst een plek zonder dat ik heel het interieur moet uitbouwen om er te geraken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat voor type is het, bij mij zat de accu aan de kant .waar de rembekrachtiger zit, dus denk dat je onder de rembekrachtiger moet wezen dan. Ik had een 3C en bij mijn B7 zit de accu op dezelfde plek als de 3C. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
42 minutes ago, Diver said:

Wat voor type is het, bij mij zat de accu aan de kant .waar de rembekrachtiger zit, dus denk dat je onder de rembekrachtiger moet wezen dan. Ik had een 3C en bij mijn B7 zit de accu op dezelfde plek als de 3C. 

Ik heb een 3BG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een mede 3BG rijder. Bij mijn wagen loopt de subwoofer voedingskabel via het rubbertje naast de 2 slangen in je foto. Hoe makkelijk het dan is om de kabels terug te vinden achter het dash, durf ik niet te zeggen. Ik heb de auto zo gekocht. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Screenshot_20231107_081332_Chrome.thumb.jpg.16e3633bc28e9727df07b345d04e0017.jpg

20231107_081130.thumb.jpg.14d846902a93c4f3d3c3a2d4402bfe36.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden