IHC966 Geplaatst 30 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 30 december, 2021 Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten. Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts.
0 wulfke Geplaatst 30 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 30 december, 2021 Volgens het schema welke op de relais staat is het gewoon 12V op de spoel via klemmen T en 86. Op welke manier heb je de 12V gemeten op klem 86 ?
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 10 uren geleden, IHC966 zei: Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten. Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts. @IHC966wat is je motor code
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 @IHC966 Heb je hier wat aan 1
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 12 uren geleden, wulfke zei: Volgens het schema welke op de relais staat is het gewoon 12V op de spoel via klemmen T en 86. Op welke manier heb je de 12V gemeten op klem 86 ? Relais eruit gehaald, daarna op de contacten van relaisplaat gemeten.
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 Op contact 87a van relaisplaat krijg ik via stuurslot maar 0,74V. Lijkt dat daar iets mis is. Relais heb ik uit elkaar gehaald. Contacten zien er netjes uit.
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 (aangepast) 31 december, 2021 aangepast door Diver
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 Jan, bedankt. Heb je ook zoiets van het contactslot? Bedankt.
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 16 minuten geleden, IHC966 zei: Jan, bedankt. Heb je ook zoiets van het contactslot? Bedankt. AUB
0 BARRY_TDI Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 @35iB4 Arthur had jij ook geen startproblenen met je 2.0?
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 Jan, bedankt. Ga het contact maar eens checken. Misschien zit daar een slecht contact. Kan nog niet vinden of 86s rechtstreeks via contact het relais schakelt of dat er nog weer wat tussen zit.
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 (aangepast) 14 minuten geleden, IHC966 zei: Jan, bedankt. Ga het contact maar eens checken. Misschien zit daar een slecht contact. Kan nog niet vinden of 86s rechtstreeks via contact het relais schakelt of dat er nog weer wat tussen zit. @IHC966 hier kan je A21/s86 volgen tot het eind 31 december, 2021 aangepast door Diver
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 Komt de aansturing van het relais niet uit het motor regelapparaat ? Klem 30 krijgt een constante plus en geeft bij geschakeld relais de plus door naar klem 87 en 87a . De 87 gaat normaal naar de brandstofpomp.
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 G6 is de brandstofpomp, als ik het goed zie is 87F de voeding, en die loopt naar de ontstekingstrafo, of zie ik dit verkeerd @wulfke Peter.
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 Veel plaatjes, ben hier niet zo goed in.😀 Is het handig om de ECU bak eens los te halen, zitten er daarvoor zekeringen of relais die iets aan moeten sturen?
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 (aangepast) 1 minuut geleden, IHC966 zei: Veel plaatjes, ben hier niet zo goed in.😀 Is het handig om de ECU bak eens los te halen, zitten er daarvoor zekeringen of relais die iets aan moeten sturen? @wulfke is de kenner, ik ben maar een knutselaar. 31 december, 2021 aangepast door Diver
0 IHC966 Geplaatst 31 december, 2021 Auteur Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 Gelukkig heeft iedereen zijn kwaliteiten. Samen komen we er vast wel uit. Heb de auto niet speciaal nodig voor werk, dus als het iets langer duurt is voor mij geen probleem. Zoek het liever samen uit. Ben al blij met alle hulp die ik krijg. 1
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 (aangepast) 48 minuten geleden, Diver zei: G6 is de brandstofpomp, als ik het goed zie is 87F de voeding, en die loopt naar de ontstekingstrafo, of zie ik dit verkeerd @wulfke Peter. Uit deze schema's zie enkel dat de spoel van de pomp relais J17 een draad krijgt uit J220 (motor ECU) (draad van T121/65 naar de spoel van J17 S3/6) de andere kant van de spoel (S3/3) gaat naar punt "12" welke ik niet kan volgen op de schema's. Je hebt hier dan 2 kansen. Ofwel geeft de motor ECU 12V ofwel schakelt deze naar massa. Hoewel ik zou verwachten dat er uit J220 12V moet komen, dat wil zeggen dat punt "12" dan massa moet zijn of naar massa moet leiden. Gezien Harry zegt op het relaisbord op klem 30 12V gemeten te hebben lijkt me de voedende kant al goed te zijn en zou het relais, indien het zou schakelen dan 12V naar klemmen 87 en 87a moeten sturen (de 87F op het schema welk op zijn beurt dan voeding geeft naar pomp G6 via zekering S228 en ook de ontstekingstransfo via zekering S229) Het ander contact van de J17 gaat naar punt "158" welke ik ook niet weet waar deze naartoe gaat. Je zou om alles uit te sluiten eens de relais op de bank kunnen testen en eens 12V op de spoel zetten en zo de contacten doormeten. weet je ineens of het relais wel schakelt (spoel niet kapot) en ineens weet je ook of de contacten doorgeven in geschakelde toestand. Als het relais wel schakelt op de bank en de contacten geven door dan weet je dat er iets mis is in de aansturing van het relais. 31 december, 2021 aangepast door wulfke
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 ok, dus het relais krijgt constant 12V voeding op klem S3/3 en de motor ECU zou dan de "massa" moeten voorzien vanaf klem S3/6
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 1 uur terug, wulfke zei: ok, dus het relais krijgt constant 12V voeding op klem S3/3 en de motor ECU zou dan de "massa" moeten voorzien vanaf klem S3/6 12 is de massa volgens mij, kijk maar bij A en C aan de bovenkant.
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 5 minuten geleden, Diver zei: 12 is de massa volgens mij, kijk maar bij A en C aan de bovenkant. Euhm, ik zie het anders. Pin S3/3 van relais J17 gaat naar punt 12 in de schema's (mogelijks staat onderaan als je punt 12 volgt tot onderaan de pagina dan zie je mogelijks nummer 27) . Punt 12 gaat dan naar kabellas A52 en dat is een pluslas van signaal 30 (constante plus)
0 Diver Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 11 minuten geleden, wulfke zei: Euhm, ik zie het anders. Pin S3/3 van relais J17 gaat naar punt 12 in de schema's (mogelijks staat onderaan als je punt 12 volgt tot onderaan de pagina dan zie je mogelijks nummer 27) . Punt 12 gaat dan naar kabellas A52 en dat is een pluslas van signaal 30 (constante plus) Dan zou de blauwe baan moeten stoppen bij A52. De blauwe baan kreeg ik door op 12 te klikken. Maar ga er niet over bekvechten. Het makkelijkste, maar dat is al gezegd als ik het goed heb is even de spoel te bekrachtigen met 12V en dan de contacten door te meten, dan weet je meteen of de relais goed is.
0 wulfke Geplaatst 31 december, 2021 Rapporteer Geplaatst 31 december, 2021 18 minuten geleden, Diver zei: Dan zou de blauwe baan moeten stoppen bij A52. De blauwe baan kreeg ik door op 12 te klikken. Maar ga er niet over bekvechten. Het makkelijkste, maar dat is al gezegd als ik het goed heb is even de spoel te bekrachtigen met 12V en dan de contacten door te meten, dan weet je meteen of de relais goed is. Onderaan de pagina's zie je een lijn met oplopende cijfers welke verder doorloopt per volgende pagina. Bvb het contact 87a van relais J17 springt naar "punt 158". Dan ga je in de schema's moeten verder scrollen naar de pagina waar je onderaan het getal 158 tegenkomt. Daar op die lijn zal je nummer 22 tegenkomen in een vierkantje (als ik goed heb geteld)
Vraag
IHC966
Mijn relais 372 schakelt niet. Heb hem al los gehad, geen ingebrande contacten.
Weet iemand hoe dit relais geschakeld wordt? Hoeveel Volts stuurstroom komt er via het contactslot. Op de contacten 30 en 86 staat ruim 12 Volts.
Top Posters For This Question
25
23
11
2
Popular Days
31 dec
32
19 feb
10
2 jan
5
9 jan
5
Top Posters For This Question
IHC966 25 posts
Diver 23 posts
wulfke 11 posts
BARRY_TDI 2 posts
Popular Days
31 dec 2021
32 posts
19 feb 2022
10 posts
2 jan 2022
5 posts
9 jan 2022
5 posts
Popular Posts
wulfke
Helaas niet..maar kan wel schema lezen, of ik kan goed doen alsof 🙃. Maar jij hebt de schema's en ik kan ze lezen, niks mis met deze combi toch 🤪
35iB4
Klopt, draaide wel rond maar sloeg niet aan. Van alles geprobeerd en uit eindelijk het brandstofrelais vervangen, uit voorzorg, en hij start weer normaal.
IHC966
Net de oude en nieuwe pomp doorgemeten. De oude heeft een weerstand van 0,9 Ohm. De nieuwe 7,9 Ohm. Denk dat de oude pomp toch stuk is. Relais werkt wel bij starten van de auto. Wordt toch een nieuwe
Posted Images
62 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten