Ga naar inhoud
  • 0

Chip of Box?


Rene

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb mijn TDI 90 pk, bij Jos laten behandelen.

Dit houdt in:

Chipmeister chip

EGR klep dicht

Kat eruit

pomp op tijd zetten

 

Je krijgt dan minimaal 120 pk en als je een erg goede 90pk hebt kun je zelfs richting 130pk gaan.

 

Deze behandeling is iedere cent waard, de motor begint veel eerder te trekken (vanaf 1700tpm) en je merkt heel duidelijk de toename in vermogen.

8) 8)

 

Voor de motor maakt het niet zo heel veel uit, je rijstijl is veel bepalender voor de levensduur van de motor. Het verbruik blijft ongeveer gelijk, als je rustig zou rijden zo het zelfs iets beter moeten worden, maar mijn ervaring is dat het veel te leuk is om het vermogen regelmatig aan te spreken dus bij mij is het verbruik gelijk gebleven.

 

Groeten, Marc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit kan een lange topic worden :D

 

Je hebt 2 soorten aanhangers: chip of box.

 

Een box is spotgoedkoop. Voor 10 of 20 euro zelf te maken. Feitelijk is het niet meer dan veredelde weerstand die de brandstofinspuithoeveelheid aan het foppen is. Je krijgt met een box iets meer power dan met een chip, alleen "hakt" het er meer in. Kijk maar eens op

 

http://www.tdi.nl.tt/

 

Dat is dat site van de box aanhangers. Op een box kun je een aan "aan/uit-knop" zetten. Dus als je met de caravan :wink: aan het toeren bent of niet wilt verliezen bij het stoplicht kun je 'm even aanzetten. Roeten is een groter probleem8)

 

Bij chippen krijg je de extra power op veel gelijkmatigere manier terug. Dus over het hele toerenbereik. Maar is wel duurder. Uiteraard alleen als het goed wordt gedaan. De eerder genoemde Jos is daarvoor inderdaad een betrouwbaar adres.

 

Hij is zeer kritisch en alleen na uitvoerig meten van diverse waardes tijdens de testrit krijg je de auto weer mee. Ik vond het grappig om te zien dat mensen blij uit hun net gechipte auto stapten, en Jos vervolgens nee knikt, omdat hij niet tevreden was met de chip. Pas na aanpassing van de chip was hij tevreden omdat hij net iets beter liep.

 

Succes met je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Chip op maat is altijd beter dan standaard chips of powerbox.

 

40pk onmogelijk met geblazen motor?

Ik ben van een 150pk TDI naar een 185pk gegaan. (Ok, geen 40 maar 35pk, maar ik ken mensen met een 2.0 die van 160 naar 200 gaan).

 

VW-tuning bij de dealer wordt (werd moet ik misschien zeggen) bij PON door ABT gedaan. Hier wordttie veilig getuned met een standaard chip.

 

Die man in Uffelte heeft er zeker verstand van, vraag hem anders maar eens naar 'Dokter Dik' (JD Engineering gnagna.gif)

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rene schreef:

Laat het liever door bekende van me doen..

 

Maar geen box.

 

Origineel VW chip, bestaat dat?

 

ja bestaat zeker en je krijgt de volle garantie op je motor, het kost wel veel maar je bent altijd verzekerd,maakt niet uit hoeveel km je heb gereden of hoeveel jaar je ermee rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie geen heil in de box, het is gewoon voor de gekhouden van je comuter meer niet, ik ben wel geinteresseerd in een chipje van jd, is het niet een idee voor een soort inkoop actie?

[schild=11 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]Ik wil een inkoop actie![/schild] [schild=11 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1] Jullie ook?[/schild] [schild=11 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]actie, actie, actie [/schild]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi,

 

bij de vorige inkoop actie werd het niks

 

teveel mensen met te veel wensen denk ik

 

zelf wou ik ook via inkoop actie kon alleen mijn geduld

niet bewaren en heb het zo bij JD gedaan.

 

dit is voor de mensen gewoon weg bijna niet te organiseren.

 

vandaar vdub reactie denk ik.

 

laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden