Ga naar inhoud
  • 0

Grotere remmen!


B5TDI

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zijn het dan dezelfde klauwen en schijven als bijv. een sportline? Deze heeft ook een iets zwaardere uitvoering. Ik had trouwens op mijn vorige passat (110 pk afn uit 99) geventileerde en geperforeerde schijven zitten. Voordeel daarvan was het sneller aangrijpen in de regen. Bovendien had ik de indruk dat die set toch beter remde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de ombouw van 282/288mm (3B) naar 312 ben je niet veel kwijt. Op een ander model (35i?) kan dat problematisch worden, aangezien 312 wel érg groot was in die tijd. Overigens komen de steekmaten ook niet overeen, uiteraard.

 

Ben de ombouw overigens ook al enige tijd van plan. (daarom rijden we nu al 2 maanden met een brandend lichtje van de remmen) Kan echter pas na de winter, want de huidige winter-steelies zijn 15".

 

Jan-Roelof, heb jij misschien nog wat informatie over welke onderdelen exact benodigd zijn en hoeveel werk je eraan had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Schijven en klauwhouders zijn genoeg voor zover ik weet.

 

Nadeel: 16 inch wintervelgjes vereist.

 

Klopt precies. Ik heb mijn 15 inch winterbanden al verkocht :D .

 

Het is niet meer werk dan normaal schijven en blokken vervangen. Ik heb het trouwens bij Jos laten doen. Die heeft de onderdelen ook geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor de ombouw van 282/288mm (3B) naar 312 ben je niet veel kwijt. Op een ander model (35i?) kan dat problematisch worden, aangezien 312 wel érg groot was in die tijd. Overigens komen de steekmaten ook niet overeen, uiteraard.

 

Kan Jos ook wel leveren, wel even om de wielmaat denken!

 

Ben de ombouw overigens ook al enige tijd van plan. (daarom rijden we nu al 2 maanden met een brandend lichtje van de remmen) Kan echter pas na de winter, want de huidige winter-steelies zijn 15".

 

Dat lampje brandde bij mij ook enige tijd terug en daarna niet meer, maar ze waren wel helemaal op. Ik had in februari nieuwe schijven (Brembo) en blokken gehad, maar de schijven waren behoorlijk krom, vandaar nu de nieuwe (grotere) er op laten monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In februari nieuwe Brembo's en nu al krom en versleten?? :?

Was van plan om ze ook een keer aan te schaffen.. :?

 

Schijven waren natuurlijk nog lang niet versleten, maar wel krom. Trilden behoorlijk bij het remmen. Mooie reden om voor grotere remmen te gaan. Blokken waren wel versleten (30.000 km incl 3x Nordschleife rond en hoekige rijstijl).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden