Maenmi Geplaatst 22 december, 2018 Geplaatst 22 december, 2018 Beste allemaal, Omdat er hier veel (ervaring) deskundigheid is en ik er een beetje moedeloos van wordt, het volgende: Ik heb dit jaar 3 keer mijn remschijven aan de voorzijde van mijn Passat 3 C vervangen. De eerste en 2e keer waren het geen (dure) schijven. Die gaven overigens nooit problemen en ik heb de auto al 7,5 jaar. De laatste keer van het merk ATE met groef, die beter van kwaliteit zouden moeten zijn. De reden van het vaak wisselen was/is, dat de remmen begonnen te schokken /klapperen aan beide zijden. Dit gedrag begint steeds na 2,5 a 3 maanden. De auto blijft wel prima remmen maar het schokken verergert wel dusdanig, dat het echt slecht voelt. Nu na weer dezelfde periode, beginnen ook de ATE schijven weer te klapperen. Iemand enig idee wat te doen? Alvast bedankt voor het meedenken.
0 BARRY_TDI Geplaatst 22 december, 2018 Geplaatst 22 december, 2018 Denk dat je probleem niet in de schijven zit.
0 IHC966 Geplaatst 22 december, 2018 Geplaatst 22 december, 2018 Denk dat de zuiger vast zit of heel moeilijk terug gaat. Zou heel de boel eens loshalen en schoonmaken. Meteen checken of alles wat moet kunnen bewegen dat ook doet.
0 EdB6CC Geplaatst 24 december, 2018 Geplaatst 24 december, 2018 Je hebt bij autodoc revisiesetjes met zuigers en cups en stofhoezen. Heb ik onlangs nog besteld voor een remklauw van T5 gp. Ik denk dat de vermoedens wel eens juist kunnen zijn dat de zuiger haakt er hoeft maar lichte oxidatie op te zitten om te haken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 2
0 Maenmi Geplaatst 7 januari, 2019 Auteur Geplaatst 7 januari, 2019 Beste allemaal,Bedankt aan de meedenkers.Remcylinder /remklauw voorzijde gereviseerd (Jaap) Helaas geen positief effect.Het zag er ook allemaal nog goed uit dus........De grote vraag: Wat nu????????/
0 areikelboom Geplaatst 7 januari, 2019 Geplaatst 7 januari, 2019 (aangepast) Heb je er bij het wisselen van de schijven voor gezorgd dat alles goed schoon en vrij van roest is? Een kleine onbalans in de schijven zul je waarschijnlijk in het begin niet zo merken maar naarmate de schijven slijten (en die slijten enigszins scheef) dan wordt dat effect groter. Het is maar een suggestie. 7 januari, 2019 aangepast door areikelboom 1
0 EdB6CC Geplaatst 10 januari, 2019 Geplaatst 10 januari, 2019 Misschien een rare vraag maar zit er op de remblokken die je hebt gekocht misschien een draairichting? Ik heb het een keer gehad met de TTS remblokken die ik (nadat ik met spoed weg moest) er bij terugkomst verkeerd om inzette. Eerst nix aan de hand maar naar een tijdje; trillen bij het aan remmen en bij hard remmen abs wat overdreven ingreep. Nadat ik de blokken over de schuurmachine had gehaald opnieuw (en nu juist) had gemonteerd was het over. Misschien heb je hier wat aan. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
0 Stephenvanengelen Geplaatst 10 januari, 2019 Geplaatst 10 januari, 2019 Ja bij bepaalde rembloken zitten draairichting op. En vaak ook een verdieping in het aan lich vlak van de zuiger. Dit op piepen met het remmen te verminderen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1
0 Ralfff Geplaatst 11 januari, 2019 Geplaatst 11 januari, 2019 Ik heb dit probleem ook meegemaakt op mijn fiat punto...ja ik weet een punto...dit waren de goedkopere schijven en blokken..Ik heb ook toen twee keer op een jaar schijven en blokken gewisseld, totdat ik er zo gek van werd dat ik het autootje maar naar de dealer heb gebracht en deze "originele" schijven en blokken erop hebben gemonteerd en daarna heb ik geen last meer gehad van het probleem. Het jammere aan deze situatie is misschien dat wat je qua geld had willen besparen, je nu bij een dealer waarschijnlijk ook al had betaald..en je had in deze situatie nog garantie op t werk gehad...Ik zou de auto gewoon naar de dealer brengen en je nog meer kopzorgen besparen..
0 Maenmi Geplaatst 21 januari, 2019 Auteur Geplaatst 21 januari, 2019 @ allemaal, Bedankt voor het meedenken en sorry voor de late reactie maar ik zat ingesneeuwd in Oostenrijk.J * Alles goed schoongemaakt enz.* Niet Gekeken naar een eventuele draairichting van de blokken. Dit kan maar op 1 manier omdat er een deel met veren aan zit voor de cylinder/klauw. Schijven en blokken zijn van ATE * Naar de dealer brengen prima maar wat kan die meer doen. Er zitten nu ook originele schijven op, zelfs iets luxer, gecoat en met koelgroef. Ik zadel dan hen op met mijn............. Tja..............
0 BARRY_TDI Geplaatst 21 januari, 2019 Geplaatst 21 januari, 2019 Op 21-1-2019 om 18:27, Maenmi zei: @ allemaal, Bedankt voor het meedenken en sorry voor de late reactie maar ik zat ingesneeuwd in Oostenrijk.J * Alles goed schoongemaakt enz. * Niet Gekeken naar een eventuele draairichting van de blokken. Dit kan maar op 1 manier omdat er een deel met veren aan zit voor de cylinder/klauw. Schijven en blokken zijn van ATE * Naar de dealer brengen prima maar wat kan die meer doen. Er zitten nu ook originele schijven op, zelfs iets luxer, gecoat en met koelgroef. Ik zadel dan hen op met mijn............. Tja.............. Is wel degelijk mogelijk dat links en rechts omgewisseld zijn. Als je de rechter links doet staat ie mooi de verkeerde kant op. Als het een draairichting heeft natuurlijk
0 Maenmi Geplaatst 27 januari, 2019 Auteur Geplaatst 27 januari, 2019 Op 21-1-2019 om 21:14, BARRY_TDI zei: Is wel degelijk mogelijk dat links en rechts omgewisseld zijn. Als je de rechter links doet staat ie mooi de verkeerde kant op. Als het een draairichting heeft natuurlijk Barry, Bedankt voor het meedenken alleen: Ik heb verschil in linker en rechter blokken p/schijf. De ene heeft clips om in de zuiger te blijven zitten. De ander niet dus geen verwisseling mogelijk. Aan de andere set blokken zit ook nog de indicator en dus niet verwisselbaar met de andere zijde. 1
0 BARRY_TDI Geplaatst 27 januari, 2019 Geplaatst 27 januari, 2019 Op 27-1-2019 om 11:07, Maenmi zei: Barry, Bedankt voor het meedenken alleen: Ik heb verschil in linker en rechter blokken p/schijf. De ene heeft clips om in de zuiger te blijven zitten. De ander niet dus geen verwisseling mogelijk. Aan de andere set blokken zit ook nog de indicator en dus niet verwisselbaar met de andere zijde. Als de blok met clip in de rechter caliper zit maar in de linker moet............. Dan gaat hij de andere kant op toch?
0 Maenmi Geplaatst 27 januari, 2019 Auteur Geplaatst 27 januari, 2019 Op 27-1-2019 om 15:39, BARRY_TDI zei: Als de blok met clip in de rechter caliper zit maar in de linker moet............. Dan gaat hij de andere kant op toch? Deze zaten per 2 stuks per kant verpakt. Daarvan heeft 1 setje een sensor. Door de 1 stuks met sensor, is m. i. geen verwarring per kant mogelijk.
0 BARRY_TDI Geplaatst 27 januari, 2019 Geplaatst 27 januari, 2019 Dan zitten ze idd wel aan de goede kant. Homokineet ook al nagekeken?
0 Maenmi Geplaatst 27 januari, 2019 Auteur Geplaatst 27 januari, 2019 Op 27-1-2019 om 17:26, BARRY_TDI zei: Dan zitten ze idd wel aan de goede kant. Homokineet ook al nagekeken? Ik denk dat de naven eerst met een inspectie of vervanging aan de beurt zijn. Wat zou er met de homokineten kunnen zijn, speling?
0 BARRY_TDI Geplaatst 27 januari, 2019 Geplaatst 27 januari, 2019 Op 27-1-2019 om 21:47, Maenmi zei: Ik denk dat de naven eerst met een inspectie of vervanging aan de beurt zijn. Wat zou er met de homokineten kunnen zijn, speling? Idd speling.
0 Vinniepilon Geplaatst 28 januari, 2019 Geplaatst 28 januari, 2019 Heb je ook weleens achter nagekeken?
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 januari, 2019 Geplaatst 28 januari, 2019 Zou ook de zuigers controleren. Als het bij nieuwe blokjes goed is en na x aantal kilometer schokken zou mogelijk misschien dat er een groef kan zitten.
0 Maenmi Geplaatst 29 januari, 2019 Auteur Geplaatst 29 januari, 2019 Op 28-1-2019 om 06:04, Vinniepilon zei: Heb je ook weleens achter nagekeken? Ik heb achter ook geïnspecteerd maar geen bijzonderheden kunnen zien. Ziet er allemaal netjes uit.
0 Maenmi Geplaatst 29 januari, 2019 Auteur Geplaatst 29 januari, 2019 Op 28-1-2019 om 08:46, BARRY_TDI zei: Zou ook de zuigers controleren. Als het bij nieuwe blokjes goed is en na x aantal kilometer schokken zou mogelijk misschien dat er een groef kan zitten. Heb een keer alleen de blokken vervangen en was idd een poos goed/beter. De zuigers zijn door Jaap gereviseerd. Deze waren achteraf nog prima maar nu zeker dus. Geen merkbaar verschil daarna.
Vraag
Maenmi
Beste allemaal,
Omdat er hier veel (ervaring) deskundigheid is en ik er een beetje moedeloos van wordt, het volgende:
Ik heb dit jaar 3 keer mijn remschijven aan de voorzijde van mijn Passat 3 C vervangen.
De eerste en 2e keer waren het geen (dure) schijven. Die gaven overigens nooit problemen en ik heb de auto al 7,5 jaar.
De laatste keer van het merk ATE met groef, die beter van kwaliteit zouden moeten zijn.
De reden van het vaak wisselen was/is, dat de remmen begonnen te schokken /klapperen aan beide zijden.
Dit gedrag begint steeds na 2,5 a 3 maanden. De auto blijft wel prima remmen maar het schokken verergert wel dusdanig, dat het echt slecht voelt.
Nu na weer dezelfde periode, beginnen ook de ATE schijven weer te klapperen.
Iemand enig idee wat te doen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten