Ga naar inhoud
  • 0

Reparatie passat


Naudje32

Vraag

Even een vraag. Onze passat staat nu bij de garage wegens reparatie.

Worden o.a. de zuigerveren met schraapveren vervangen daarnaast vragen of ik een kop revisie wil laten doen. Hoe nodig is dat?

En moet ik naast de koppelingsplaten, ook echt de massavliegwiel vervangen ?

Alles zit ik rond de 3500€

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Willem is geen betrouwbaar persoon want die is van WC-eend.. en wij van WC-eend...

 

Neem maar van mij aan dat de voorgeschreven olien er gewoon in moeten, heb al lang genoeg ervaring met de VAG-groep als onderhoudsspecialist..

Je moet alleen intervallen gebruiken tussen de 10-15K per verversingsbeurt.

 

8 op de 10 2.0i VW benzine motoren verbruikt veel olie.. daar mag gerust dikker in gedaan worden.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, dan zou de mijne nu 1 van de 2 op de 10 die dat niet meer zal gaan doen. Maar dat zullen we op een latere tijdstip wel zien. Heb mijn vriendin zowiezo een verbod opgelegd om die 5min lopen naar de winkel, dat met de auto te doen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem is geen betrouwbaar persoon want die is van WC-eend.. en wij van WC-eend...

 

Neem maar van mij aan dat de voorgeschreven olien er gewoon in moeten, heb al lang genoeg ervaring met de VAG-groep als onderhoudsspecialist..

Je moet alleen intervallen gebruiken tussen de 10-15K per verversingsbeurt.

 

8 op de 10 2.0i VW benzine motoren verbruikt veel olie.. daar mag gerust dikker in gedaan worden.,

Inderdaad. Zolang je zorgt dat er genoeg olie in zit blijven ze gaan. De mijne staat op 261.000 km en rijdt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uit het stukje van Willem: 'De redenatie van VAG is wel leuk, ze zeggen dat als er problemen komen, de garantie toch al is verlopen'.

 

Lange intervallen zijn m.i. een product van de lease-maatschappijen en consorten. Minder beurten = minder kosten. 'dure' longlife-olie is bij bulkinkoop niet zo duur. Bij  100.000 - 150.000 de auto uit de lease en de markt opslingeren.

Jan met de pet op koopt zich een mooie ex-leasebak met een minimale garantie en ziet zich binnen afzienbare tijd geconfronteerd met hoge kosten. Als particuliertje zweer ik bij intervallen van 15.000 km met de voorgeschreven olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uit het stukje van Willem: 'De redenatie van VAG is wel leuk, ze zeggen dat als er problemen komen, de garantie toch al is verlopen'.

 

Lange intervallen zijn m.i. een product van de lease-maatschappijen en consorten. Minder beurten = minder kosten. 'dure' longlife-olie is bij bulkinkoop niet zo duur. Bij  100.000 - 150.000 de auto uit de lease en de markt opslingeren.

Jan met de pet op koopt zich een mooie ex-leasebak met een minimale garantie en ziet zich binnen afzienbare tijd geconfronteerd met hoge kosten. Als particuliertje zweer ik bij intervallen van 15.000 km met de voorgeschreven olie.

Wat een onzin.

Aan die longlife olie mankeert niets en in lease auto's die heel veel snelweg kilometers rijden kan 30k prima.

Particulieren kunnen inderdaad beter om de 15k wisselen als er niet zoveel km gereden worden.

Sterker nog: de 2.0TDI krijgt 5W30 VW507.000 voorgeschreven voor zowel bij longlife als bij vaste intervallen.

Houd je gewoon aan de VW norm die voor die specifieke motor voorgeschreven wordt, staat keurig in je boekje vermeld.

Veel belangrijker dan de viscositeit.

Je kunt je motor schade toebrengen als je olie gebruikt die niet aan de voorgeschreven VW norm voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden