Ga naar inhoud

Michieltje

Members+
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Michieltje

  • Verjaardag 24-06-1973

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    groningen
  • Naam
    Michiel

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Michieltje's Achievements

9

Community reputatie

  1. Goedemiddag mensen, bij het uitlezen bleek 1 ABS sensor vreemde signalen te geven. Deze is inmiddels vervangen door een ander exemplaar waarna het probleem verdwenen is. Vinniepilon, bedankt voor het meedenken en het advies.
  2. Ik zal hem inderdaad eens echt laten uitlezen. Mijn OBDll scanner gaf geen foutmeldingen maar dat is dan ook een verre van professioneel apparaat.
  3. Beste mensen, Mijn passat 3BG uit 2003, 1,9 TDI, AVB motor, 482.000km had een aanlopende remklauw rechtsachter. M.i. bleef het handrem gedeelte hangen, smeren bleek niet te werken. Afgezien van remblokken en schijven was alles achter nog origineel. Ik wil nog een tijd door met de auto en daarom heb ik er geen moeite mee om er wat geld tegenaan te gooien. Daarop heb ik besloten de remklauwen (ATE), houders (TWR), wiellagers (FAG), spatschermpjes( Van Wezel)), remleidingen (1 origineel VW, 1 ATE), remschijven en blokken (ATE) en uiteindelijk ook de ABS sensoren (Mapco) te vervangen. https://www.autodoc.de/mapco/2040620 Bij het demonteren bleken de originele ABS sensoren zo vast te zitten in het wiellager dat deze niet meer te gebruiken waren. Dus nieuwe. Origineel, zonder lichthoogteregeling, zou op € 160,- per stuk komen. Mapco sensoren waren € 22,- per stuk. Dus voor Mapco gekozen. Nadat ik alles had gemonteerd en het remsysteem had ontlucht ging ik proefrijden. Helaas gingen het ABS en het ESP lampje (driehoek met uitroepteken) branden. Na een proefrit van 60 km ff op bezoek geweest bij mijn zwager, auto heeft ongeveer 2 uur stil gestaan. Bij het starten gingen de lampjes weer branden maar na ongeveer 1 km gingen ze uit. Ik natuurlijk blij. Vlakbij huis nog even de tank vol en verdraaid daarna branden de lampjes weer en bleven ze ook branden. Na een lang verhaal nu dan de vraag, heb ik iets fout gedaan bij het monteren? stekkers heb ik nagelopen, zitten goed. Sensor zit tot aan de aanslag in het wiellager, voor de rest kan ik niets bedenken. Alvast bedankt voor het meedenken, Michiel
  4. Een origineel wiellager kost in Duitsland € 170 euro: https://shop.ahw-shop.de/radnabe-mit-radlager-hinten-original-vw-passat-audi-a6-skoda-superb?c=2220 Harrynak63 gaf al aan dat standaard/OEM FAG is. Als je heel goed kijkt kun je volgens mij ook FAG op het lager zien staan. Dat grote bedrijven als Mister-Auto, Autodoc enz imitatie zouden verkopen lijkt mij heel erg stug. Ze zijn al een aantal jaren actief en de grote merken zouden ze zeker aanpakken als ze imitatie zouden verkopen. Los daarvan moeten zulke bedrijven dan wel over hele kundige/criminele inkopers beschikken omdat ze van elk groot merk imitatie kunnen leveren. Gewoon goed kijken wat je krijgt en of de doos open is geweest. Is de doos open geweest dan heb je mogelijk een eerder retour gezonden product ontvangen. In dergelijke gevallen wil er wel eens een boutje/moertje ontbreken. Voor de rest heb ik nooit klachten gehad over de geleverde merk producten. Het is al eerder gemeld, laat de goedkoopste rommel links liggen en ga voor de betere merken (SKF, FAG, INA)
  5. Is er ook een 'handigheidje' om het achterste wiellager los te krijgen? Ik heb zaterdag de achterste remblokken vervangen en eens een kritische blik geworpen op de wielnaven/lagers. Zijn m.i. nog niet aan vervanging toe maar in de toekomst zullen ze er vast een keer aan moeten geloven. De 5 bouten waarmee de wielnaaf vastzit zijn zo verroest dat ik er met moeite inbusbouten van kan maken. Hoe krijg je zoiets fatsoenlijk los? Ik had al ruzie met de 2 bouten waarmee de remklauw vastzit dus ik voorzie een oorlog als ik het wiellager moet vervangen.
  6. Marge op onderdelen is minimaal 35%. Op olie kan dit wel oplopen tot 80%. De garage rekent jou bijna altijd de bruto adviesprijs en die is vaak fors. Een vergelijking maken met bijvoorbeeld Autodoc laat vaak een fors tot extreem prijsverschil zien. Mijn ervaring is hetzelfde als die van jou, een aandrijfashoesje van Spidan bij de garage ruim € 35,- en éénje van SKF bij Autodoc krap een tientje. Denk niet dat de garage het heel bont heeft gemaakt. Een deel van de winst komt nu eenmaal uit de onderdelen.
  7. Uit het stukje van Willem: 'De redenatie van VAG is wel leuk, ze zeggen dat als er problemen komen, de garantie toch al is verlopen'. Lange intervallen zijn m.i. een product van de lease-maatschappijen en consorten. Minder beurten = minder kosten. 'dure' longlife-olie is bij bulkinkoop niet zo duur. Bij 100.000 - 150.000 de auto uit de lease en de markt opslingeren. Jan met de pet op koopt zich een mooie ex-leasebak met een minimale garantie en ziet zich binnen afzienbare tijd geconfronteerd met hoge kosten. Als particuliertje zweer ik bij intervallen van 15.000 km met de voorgeschreven olie.
  8. Dat meedraaien komt omdat van binnen alles verroest is. Ik trof èèn verroeste bende aan toen ik het motortje demonteerde. Je kunt proberen e.e.a. schoon te maken. Andere optie is natuurlijk een 2e handsje van de sloop. Succes in elk geval.
  9. Michieltje

    Michieltje

    Allerlei
  10. yep, nieuwe motor. Zou ook het rubbertje (8D9955758A) in de ruit mee vervangen kost 2-3 euro Motor (Valeo) kost tussen de € 90-100.
  11. Michieltje

    Koelvloeistof

    Is het raadzaam om er ook nog een flesje radiator cleaner bij te doen? Ik zou het hele systeem zo goed mogelijk willen reinigen.
  12. Redelijk vlot na het plaatsen van een nieuwe ketting (30.000km) toch weer geratel bij het starten: https://youtu.be/FC6EFA6sBvo?t=15m49s
  13. 2 massa vliegwiel? Deze geeft bij het einde van zijn leven soms ook vreemde trillingen. Als je Duits een beetje in orde is kun je deze 2 massa vliegwiel special van Die Autodoktoren eens bekijken. https://www.youtube.com/watch?v=RL3kExvx8wk Succes in elk geval en ik hoop dat je het kunt oplossen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden