Ga naar inhoud
  • 0

Melding 'Stop, Oil pressure, Engine off!' bij koude motor (Passat 1.4 tsi B6)


aikeh

Vraag

Goedemiddag Passat-kenners  :wink:,

 

Ik heb een Passat station 1.4 tsi B6 uit 2008.

Sinds twee weken verschijnt de melding 'Stop Oil pressure, Engine off!'. Deze melding verschijnt in de ochtend als de motor koud is en ik meer dan 2000 toeren maak. Vervolgens na 2 minuten verdwijnt de melding weer. Ik vermoed dat dit komt omdat de olie een dan wat hogere temperatuur heeft. In de middag als ik vanaf mijn werk terug naar huis ga dan krijg ik de melding niet. Waarschijnlijk omdat de olie dan wat warmer is door de omgevingstemperatuur? 

 

In de garage hebben ze de olie-sensor al vervangen. Hierna krijg ik de melding nog steeds dus dit was het niet. Ook hebben ze de oliedruk gemeten. Die is ook juist zeggen ze. Nu is het idee om de olie en filter te vervangen maar ik vraag mij af of dat zin heeft omdat dit vorig jaar al is gedaan bij een andere garage. En, gaat dat nou het verschil maken om een juiste druk te behalen? Ik weet niet precies wat ze er voor olie toen ingegooid hebben maar ik ga er van uit dat dit het juiste is.  

 

Het probleem doet zich dus alleen voor als de motor koud is en een hele nacht heeft stilgestaan.

 

Heeft iemand een idee over wat handig is om nu te doen? 

Olie en filter wel vervangen?

Olie zeef in het carter laten controleren?

Motor laten flushen? (las ik ergens op internet)

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Aike

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Aike is de auto ook uitgelezen op storingen?

He,

 

Bedankt voor je reactie.

Ja, de garage geeft aan dat ze hem uitgelezen hebben maar geeft aan dat ze geen storingen zien. Waarschijnlijk omdat de storing er ook niet was op het moment dat hij uitgelezen werd... Zou dit kunnen kloppen? Of is het mogelijk de geschiedenis in te zien van storingen in het verleden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stilstand verwarming erop zetten wellicht.

Olie sensor wat bedoel je daar precies mee, druk, temperatuur?

 

 

Ik heb eigenlijk geen idee. De garage geeft aan dat ze de olie-sensor hebben vervangen. Volgens mij gaat het om de sensor welke de druk controleert omdat ik ook heb aangegeven dat het om een olie-druk probleem gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het een turbo. Compressor systeem? Zo ja de olie lijding na de turbo verstopt? Of de opbrengst van de olie pomp niet helemaal hondert meer. Hebben ze ook de olie druk gemeten met koude motor? Om dat op dat moment alleen de klacht voor doet.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He,

 

Bedankt voor je reactie.

Ja, de garage geeft aan dat ze hem uitgelezen hebben maar geeft aan dat ze geen storingen zien. Waarschijnlijk omdat de storing er ook niet was op het moment dat hij uitgelezen werd... Zou dit kunnen kloppen? Of is het mogelijk de geschiedenis in te zien van storingen in het verleden?

De storingen blijven altijd staan, ook de oude uit het verleden tot dat je ze wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het een turbo. Compressor systeem? Zo ja de olie lijding na de turbo verstopt? Of de opbrengst van de olie pomp niet helemaal hondert meer. Hebben ze ook de olie druk gemeten met koude motor? Om dat op dat moment alleen de klacht voor doet.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is een TSI. Dus dat is volgens mij met Turbocompressor. De oliedruk hebben ze nog niet gemeten op de koude motor. Ga ik vragen of hij dat wilt doen. Ik zal ook bespreken of het wellicht een idee is om de leiding naar de turbo te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een TSI. Dus dat is volgens mij met Turbocompressor. De oliedruk hebben ze nog niet gemeten op de koude motor. Ga ik vragen of hij dat wilt doen. Ik zal ook bespreken of het wellicht een idee is om de leiding naar de turbo te vervangen.

Voor je ook iets vervangt. Zou ik eerst de olie druk meten met koude motor. Wandt is het dalijk niet die leiding. Wandt dat zou zonde geld zijn.

 

 

En over de tsi motoren in de 1.4 hebben 3 vermogens types. De 122pk 150pk cng en de 160pk de cng dus de 150pk en de normalen benzine. De 160pk hebben een turbo compressor motor. Daar zot het verschil in.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je met koude motor al geen voldoende oliedruk haalt dan is er zeker iets verstopt zoals de zeef.

Volgens mij worden oliedrukmeldingen NIET als foutmelding opgeslagen.

 

Ik zou zeker de carterpan demonteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden