Ga naar inhoud

aikeh

Members+
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over aikeh

Profile Information

  • Plaats
    Alkmaar
  • Naam
    Aike

Recente bezoekers van dit profiel

253 profielweergaven

aikeh's Achievements

0

Community reputatie

  1. Het is een TSI. Dus dat is volgens mij met Turbocompressor. De oliedruk hebben ze nog niet gemeten op de koude motor. Ga ik vragen of hij dat wilt doen. Ik zal ook bespreken of het wellicht een idee is om de leiding naar de turbo te vervangen.
  2. Oke helder. Dat wist ik niet. Ga ik navragen want ik betwijfel of hij hem dan wel uitgelezen heeft.
  3. Ik heb eigenlijk geen idee. De garage geeft aan dat ze de olie-sensor hebben vervangen. Volgens mij gaat het om de sensor welke de druk controleert omdat ik ook heb aangegeven dat het om een olie-druk probleem gaat.
  4. Oke interessant. Dus dan zou de oliepomp de druk misschien niet kunnen leveren die nodig is en dat daardoor de melding verschijnt?
  5. He, Bedankt voor je reactie. Ja, de garage geeft aan dat ze hem uitgelezen hebben maar geeft aan dat ze geen storingen zien. Waarschijnlijk omdat de storing er ook niet was op het moment dat hij uitgelezen werd... Zou dit kunnen kloppen? Of is het mogelijk de geschiedenis in te zien van storingen in het verleden?
  6. Goedemiddag Passat-kenners , Ik heb een Passat station 1.4 tsi B6 uit 2008. Sinds twee weken verschijnt de melding 'Stop Oil pressure, Engine off!'. Deze melding verschijnt in de ochtend als de motor koud is en ik meer dan 2000 toeren maak. Vervolgens na 2 minuten verdwijnt de melding weer. Ik vermoed dat dit komt omdat de olie een dan wat hogere temperatuur heeft. In de middag als ik vanaf mijn werk terug naar huis ga dan krijg ik de melding niet. Waarschijnlijk omdat de olie dan wat warmer is door de omgevingstemperatuur? In de garage hebben ze de olie-sensor al vervangen. Hierna krijg ik de melding nog steeds dus dit was het niet. Ook hebben ze de oliedruk gemeten. Die is ook juist zeggen ze. Nu is het idee om de olie en filter te vervangen maar ik vraag mij af of dat zin heeft omdat dit vorig jaar al is gedaan bij een andere garage. En, gaat dat nou het verschil maken om een juiste druk te behalen? Ik weet niet precies wat ze er voor olie toen ingegooid hebben maar ik ga er van uit dat dit het juiste is. Het probleem doet zich dus alleen voor als de motor koud is en een hele nacht heeft stilgestaan. Heeft iemand een idee over wat handig is om nu te doen? Olie en filter wel vervangen? Olie zeef in het carter laten controleren? Motor laten flushen? (las ik ergens op internet) Alvast bedankt. Groet, Aike
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden