Ga naar inhoud

Advies aankoop Passat B6 2.0 FSI


threser

Aanbevolen berichten

Wel, de sensatie van de zoveelste reparatie met bijpassende rekening kan ik missen als kiespijn, is niet mijn ding. :mrgreen:

Dan maar iets minder spannend. :angel:

En ook nog eens op stroom????????‍♂️????.

 

Ik vind het onderhoud van de Passat echt enorm meevallen. Heb een goede monteur en ben er zelf ook precies aan. Als je de problemen kent is het verder een fantastisch auto????

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook nog eens op stroom‍♂.

 

Ik vind het onderhoud van de Passat echt enorm meevallen. Heb een goede monteur en ben er zelf ook precies aan. Als je de problemen kent is het verder een fantastisch auto

 

Ik weet het Foppe, maar als je aangewezen bent op een dealer/ garage en je overal de volle mep voor moet betalen dan wordt het al snel een stuk minder fantastisch.

Heb altijd met veel plezier in mijn 3C gereden en er altijd heel zuinig op geweest en ik heb gewoon heel veel geluk gehad dat het bij een paar tandem pompen, een tankpomp en een paar wiellagers gebleven is buiten het standaard onderhoud.

Nu weet ik een hoop qua auto techniek omdat het 1 van mijn hobby's is,maar was ik een leek, dan had ik het stijgende oliepijl nooit gemerkt en het oliepomp asje nooit vervangen voor het rond zou zijn met alle gevolgen van dien.

Zaken waarvoor VW gewoon een terugroep actie had moeten plegen.(voor het asje dan)

 

Wat betreft de RAV4 ben ik werkelijk aangenaam verrast, qua verbruik en qua rijden.

Het enige waar ik mij nog kapot aan erger is het belabberde audio geluids kwaliteit, daar moet wat aan gebeuren.

Extra versterkertje en een setje Focal speakers staan op het lijstje.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet grappig er zijn ook mensen die moeite te spelling hebben.....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Dat heb ik de laatste tijd al vaker ondervonden op het forum..

U bent zeker niet de enige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Wulfke hier iemand mee heeft willen beledigen. Bedoel, hij komt zelf uit Belgie????.

Zelfs daar kan om gelachen worden, en als je dit weekend op de meet bent kan het zelfs in hoogst eigen persoon gebeuren ????

Enne, het is België ipv Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het Freek de TS vergaan, al een leuke Passat gevonden? (Of zit ie nu bij de Toyota dealer?  :mrgreen:  )

Even een update:

 

In verband met de eerder genoemde 'mankementen' nog 200 euro van de prijs afgekregen. Echter volgens de verkoper niet op tijd gereageerd (moest even met m'n vrouw overleggen) en hij had hem aan iemand anders verkocht.

Even laten weten dat ik dat niet netjes vond, maar goed, het was niet anders. Uiteindelijk is de koper niet op komen dagen en kon ik de auto als nog voor het afgesproken bedrag kopen.

 

Vanmiddag ga ik hem ophalen!

 

 

Heeft iemand trouwens de typenummers van de voorste parkeersensoren in het chromen gedeelte van de grille? Die moeten vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3C0 919 275 R 2ZZ

3C0 919 275 AD

 

hier kan je ze een pak goedkoper vinden dan bij de dealer,

https://kfz-premiumteile24.de/Wartung-Reparatur/Volkswagen/VW-Touran-Wartung/Original-VW-PDC-Parksensor-Golf-5-Passat-Touran-Jetta-Sensor-Chrom-Parksystem.html

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx!

 

Zit er nog verschil tussen beide nummers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx!

 

Zit er nog verschil tussen beide nummers?

Geen verschil, beide zijn chroom uitvoering. Enkel is de AD versie de hoogst verkrijgbare versie (laatst geproduceerde versie)

Mogelijks hier en daar wat aangepast qua productie van de sensoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen verschil, beide zijn chroom uitvoering. Enkel is de AD versie de hoogst verkrijgbare versie (laatst geproduceerde versie)

Mogelijks hier en daar wat aangepast qua productie van de sensoren.

Ah zo. Bedankt voor de uitleg!

 

Kun je duidelijk verschil zien tussen de officiële sensoren en de 'alu' variant? Ik kan er zo geen foto's van vinden namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

Ik ben onlangs geswitched van werkgever en moet mijn leaseauto inleveren. Gezien onze gezinssamenstelling ben ik opzoek naar een mooie grote stationwagon.

Mijn keuze is hierbij gevallen op een Passat B6.

 

Ik heb in de buurt een mooie Passat Variant Highline uit 2007 gevonden met een 2.0 FSI met 220.000 km. Heb een proefrit met de auto gemaakt en er zijn een aantal puntjes.

 

1. Laatste vervanging distributieriem: 90.000 km, daarna niet bekend of de riem nog eens vervangen is. Edit: bij 180.000 km is de riem opnieuw vervangen.

2. Is een km stand van 220.000 een probleem bij de 2.0 FSI? Auto heeft elke 30.000 km een beurt gehad. Olie op de pijlstok zag er netjes schoon uit.

3. Parkeersensoren blijven constant piepen, lek spoortje bij de chromen sensoren voor. En corrosie zichtbaar. Volgens mij is dit vrij eenvoudig zelf te verhelpen met nieuwe sensoren?

4. Je hoort de Climatronic (stelmotor(en)) veel ratelen in het dashboard. Heb tijdens de proefrit geen calibratie/reset uitgevoerd. Kan dit nog proberen, maar ben er bang voor.

 

Auto reed goed, schakelde en remde goed. Geen vreemde geluiden hoorbaar. Auto zag er verder van binnen en buiten netjes uit voor de leeftijd.

 

Wat is jullie advies? Doen of laten staan?

 

220 000 geen enkel probleem voor deze blokken.

Hij vraagt alleen om op tijd onderhoud te doen en voor de rest rijdt ie als een zonnetje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top! Heb je daar ook een nummer van?

En wat is je ervaring met goedkope sensoren van 15 a 20 euro welke op internet te koop zijn?

Schijnt veel rommel tussen te zitten. Deze die ik heb liggen deden hun werk prima.

Zal dus een gokje worden of je een goed type hebt of niet voor je 15/20eur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden