schilder13 Geplaatst 28 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2018 Mocht je een mooie willen moet je mij eens een pb doen. Alles is al vervangen, nieuwe apk en getuned naar 170pk. Ben je meteen klaar. Heeft 124.000 gereden nu en is van 2011. Ben er nog niet helemaal over uit om hem weg te doen maar ik heb een busje van de zaak nu en gebruik de passat bij niet meer. 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 29 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2018 Heren, Allemaal bedankt al voor de adviezen. Inmiddels met @@schilder13 geappt, maar daar hebben we geen match gevonden. (Timing - budget) Er zijn redelijk veel auto's (denk uit lease) die aangeboden rond de 170000. Vind ik zelf ook een redelijke kilometrage om een gebruikte auto (diesel) te kopen. Nu vraag ik me af..... Komt er heul groot onderhoud aan rond de 180000 ofzo? Of andere kwaaltjes waarop ik kan letten rond die standen? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 29 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2018 Distributieriem bij iets van 180k of 210k. Koppeling inclusief 2-massavliegwiel kan er aan komen boven de 2 ton, maar kan ook later zijn. Afhankelijk van het gebruik. Roetfilter meestal nog niet. VW heeft die dingen zo gebouwd dat dit soort zaken na 2 ton er aan komt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 29 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2018 Bij 210k de distributieriem, als deze nog niet vervangen is vanwege een defecte waterpomp (gaan nog weleens kapot). 2m vliegwiel kan aan z’n einde zijn. Luisteren of er stationair niets rammelt. Zoals ik eerder schreef het brandstoffilter controleren vanwege mogelijk defecte brandstofpomp. Komt niet heel vaak voor maar de meeste getroffenen kunnen diep in de buidel tasten (+€4000,-). Uitlees apparatuur mee, of anders langs een van de forum goeroes. Je zou ook de historie van een auto kunnen opvragen bij bijv. @@Stephenvanengelen. Hij werkt bij de vw dealer en kan dmv invoeren van VIN de historie van de auto checken (mits dealer onderhouden). 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 DSG 7 = droge koppeling en heeft geen omderhoudsbeurten nodig net zoals een handbak, mag natuurlijk wel. DSG 6 = koppeling in vloeistof en moet elke 60 dom onderhoudsbeurt hebben. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 *verplaatst* Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 31 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Bij 210k de distributieriem, als deze nog niet vervangen is vanwege een defecte waterpomp (gaan nog weleens kapot). 2m vliegwiel kan aan z’n einde zijn. Luisteren of er stationair niets rammelt. Zoals ik eerder schreef het brandstoffilter controleren vanwege mogelijk defecte brandstofpomp. Komt niet heel vaak voor maar de meeste getroffenen kunnen diep in de buidel tasten (+€4000,-). Uitlees apparatuur mee, of anders langs een van de forum goeroes. Je zou ook de historie van een auto kunnen opvragen bij bijv. @@Stephenvanengelen. Hij werkt bij de vw dealer en kan dmv invoeren van VIN de historie van de auto checken (mits dealer onderhouden). M.a.w.; als ik ooit zover ben, kijken of er een forummer in de buurt woont van verkoopplek en vragen of hij\zij kan\wil meebeoordelen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 DSG 7 = droge koppeling en heeft geen omderhoudsbeurten nodig net zoals een handbak, mag natuurlijk wel. DSG 6 = koppeling in vloeistof en moet elke 60 dom onderhoudsbeurt hebben. Verander mag natuurlijk wel maar in beter gewoon doen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 31 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Verander mag natuurlijk wel maar in beter gewoon doen.Ik moest m een paar keer lezen, maar nu snap ik hem. Verander "mag natuurlijk wel" maar in "beter gewoon doen" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Ik moest m een paar keer lezen, maar nu snap ik hem. Verander "mag natuurlijk wel" maar in "beter gewoon doen" Ik had hetzelfde. Nu ik het zie kan ik het ook niet meer anders lezen. Mindfuck.. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 M.a.w.; als ik ooit zover ben, kijken of er een forummer in de buurt woont van verkoopplek en vragen of hij\zij kan\wil meebeoordelen?Bijvoorbeeld???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 (aangepast) Ik moest m een paar keer lezen, maar nu snap ik hem. Verander "mag natuurlijk wel" maar in "beter gewoon doen" Ik had hetzelfde. Nu ik het zie kan ik het ook niet meer anders lezen. Mindfuck.. Excuses, wat extra leestekens hadden het wat duidelijker gemaakt inderdaad! 31 juli, 2018 aangepast door Roy_01 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AppieHeijn Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 nee de dsg moet iedere 60.000 een beurtje hebbenIk zou gewoon om de 15k olie verversen ipv long life 30kDsg om de 60k Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Ik zou gewoon om de 15k olie verversen ipv long life 30k Dsg om de 60k En tevens de balansas vervangen???? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Dat hoeft pas bij 2 ton Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 31 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden...... Ik zou gewoon om de 15k olie verversen ipv long life 30k Dsg om de 60k En tevens de balansas vervangen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 31 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Ik zou gewoon om de 15k olie verversen ipv long life 30k Dsg om de 60k En tevens de balansas vervangen Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AppieHeijn Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 (aangepast) Dat hoeft pas bij 2 ton De balansas? Is dit dat asje mbt de oliepomp? Of is dit een ander berucht asje? Meende dat het asje van de oliepomp aandrijving vanaf 2009 vervangen is door een kettinkje Die DSG bak luxe optie lijkt steeds duurder te worden......250 euro om de 60k is toch niet duur te noemen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 31 juli, 2018 aangepast door AppieHeijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 31 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Balansas, bedoel je? Dat hoeft pas bij 2 ton Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Dat asje zit er nog steeds in. Wel een aangepaste maar kan nog steeds problemen geven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 31 juli, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 Dat asje zit er nog steeds in. Wel een aangepaste maar kan nog steeds problemen geven.Maar pas vervangen bij 200dkm? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 31 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2018 De balansas? Is dit dat asje mbt de oliepomp? Of is dit een ander berucht asje? Meende dat het asje van de oliepomp aandrijving vanaf 2009 vervangen is door een kettinkje Zijn twee verschillende dingen. De aandrijving was eerder een riempje. Dit is een terugroepactie geweest, geloof ik, en het riempje is vervangen door een ketting. Het asje zelf is nog steeds een zeskant, welke door slijtage rond kan slaan. Op de foto zie je drie asjes. Een nieuwe, eentje die een b ton gedraaid heeft en eentje uit mijn auto die 2 ton gedraaid heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mikerosauer Geplaatst 3 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2018 ik wil hier even op inhaken alleen dan voor een benzine model waar moet ik opletten ?? eisen 1.4 of 1.8 DSG niet ouder dan 2011 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
EdB6CC Geplaatst 3 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2018 Ik zou voor een 2.0 tsi gaan met dsg 6 Sterke betrouwbare motor met een sterke dsg. 1.4 en 1.8 hebben een dsg7 de DQ200 die wel eens voor problemen wil zorgen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mikerosauer Geplaatst 4 augustus, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2018 Ik zou voor een 2.0 tsi gaan met dsg 6 Sterke betrouwbare motor met een sterke dsg. 1.4 en 1.8 hebben een dsg7 de DQ200 die wel eens voor problemen wil zorgen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Ik zou voor een 2.0 tsi gaan met dsg 6 Sterke betrouwbare motor met een sterke dsg. 1.4 en 1.8 hebben een dsg7 de DQ200 die wel eens voor problemen wil zorgen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro ik wilde juist de 1.4 van wege het verbruik DQ200 ??wat is dat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten