Het idee van mij was om gisteravond de bougies van onze nog prachtige Passat 20V , motorcode ADR, te wisselen en dat de Duitse tank weer op rolletjes zou gaan verlopen.
Het bleek helaas anders, onder de kap ligt een ADR motor, bouwjaar 1998. De voorste twee bougies kwamen er zo uit. De achterste twee zitten onder de bobine. Deze stekker verwijderd en rustig de twee pennen uitgenomen. Ook deze twee bougies relatief snel vervangen. Pennen met bobine er weer op, cilinder overslag. Uitlaat laat benzinedeeltjes door. De oude bougies er weer in, ook hetzelfde resultaat. De pennen bekeken, aan de onderzijde ingang bougie is een mantel gescheurd. Ik voel ook geen klik wanneer de pennen in de bougie geschoven worden. Bij montage van de bobine drukken de pennen naar mijn idee niet goed door. De pennen zijn van OEM nummer 058905447C. Alvast hartelijk dank voor de reacties! Met vriendelijke groet, Marco.
Vraag
Marco1234
Geachte leden,
Het idee van mij was om gisteravond de bougies van onze nog prachtige Passat 20V , motorcode ADR, te wisselen en dat de Duitse tank weer op rolletjes zou gaan verlopen.
Het bleek helaas anders, onder de kap ligt een ADR motor, bouwjaar 1998. De voorste twee bougies kwamen er zo uit. De achterste twee zitten onder de bobine. Deze stekker verwijderd en rustig de twee pennen uitgenomen. Ook deze twee bougies relatief snel vervangen. Pennen met bobine er weer op, cilinder overslag. Uitlaat laat benzinedeeltjes door. De oude bougies er weer in, ook hetzelfde resultaat. De pennen bekeken, aan de onderzijde ingang bougie is een mantel gescheurd. Ik voel ook geen klik wanneer de pennen in de bougie geschoven worden. Bij montage van de bobine drukken de pennen naar mijn idee niet goed door. De pennen zijn van OEM nummer 058905447C. Alvast hartelijk dank voor de reacties! Met vriendelijke groet, Marco.
Link naar reactie
Delen op andere sites
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten