Ga naar inhoud
  • 0

Thermostaat en temp sensor ALT 2.0 blok


Row

Vraag

Goedemiddag beste VW'ers,

 

Mijn pa heeft een Passat uit 2004 met een ALT blok.

Nu schommelt zijn temp meter. Waarschijnlijk is de temperatuur sensor kapot, als we deze vervangen willen we gelijk de thermostaat meenemen.

 

Weten jullie hoe we deze moeten vervangen? Het ziet er naar uit dat de luchtinlaat los moet... Klopt dat? En zo ja, weten jullie ook hoe we de klemmen los moeten maken of is dat een kwestie van doorknippen/zagen en dan een slangenklem o.i.d. plaatsen? (zie bijlage).

 

Wellicht zal het ook gaan door de dynamo los te gooien maar we hebben de dynamo eens moeten vervangen en hebben toen erg veel problemen gehad met de onderste ophangbout en spanner... 

 

edit: Ik weet niet of dit in elsawin staat of er afbeeldingen beschikbaar zijn maar mocht iemand toegang hebben tot het systeem dan zou dat zeer fijn zijn!

 

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

 

Row

post-21735-0-84959600-1526038796_thumb.jpg

post-21735-0-86410400-1526038805_thumb.jpg

post-21735-0-46526500-1526038813_thumb.jpg

aangepast door Row
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bedankt! zojuist een tang besteld.

 

 

We vragen ons af of het wel de sensor onder luchtinlaat is, er zitten zo ver wij zien 3 sensoren in het systeem, 1 achter op het blok (groen), 1 onder de luchtinlaat (blauw) en 1 onder bij de radiator (groen).

 

Nu hebben wij het volgende probleem: De koelwater temperatuurmeter die schommelt behoorlijk en snel. Weten jullie welke sensor hiervoor verantwoordelijk is?

We hebben de stekker van de koelsensor aan de achterkant van het blok al los gehaald, als de auto gestart wordt gaat de koelfan direct vol speed draaien. Nu hebben we de stekker terug geplaatst maar de fan gaat nog steeds direct vol speed draaien. Dit bij een koud (buitentemp.) blok en uitgeschakelde airco. 

 

Weten jullie ook waar de thermostaat zit (onder de luchtinlaat of op achterzijde blok)? 

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je achter het blok naar beneden kijkt kun je het thermostaathuis nèt zien zitten. Van boven of via de zijkant wordt een lastig verhaal denk ik. Je kunt kunt de auto op een brug zetten en er bijkomen (met moeite) via de onderkant van het blok. 

 

Lijkt mijn blok wel..  :mrgreen: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden