Ga naar inhoud

Row

Members
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Row

Profile Information

  • Plaats
    Groningen

Row's Achievements

1

Community reputatie

  1. bedankt! zojuist een tang besteld. We vragen ons af of het wel de sensor onder luchtinlaat is, er zitten zo ver wij zien 3 sensoren in het systeem, 1 achter op het blok (groen), 1 onder de luchtinlaat (blauw) en 1 onder bij de radiator (groen). Nu hebben wij het volgende probleem: De koelwater temperatuurmeter die schommelt behoorlijk en snel. Weten jullie welke sensor hiervoor verantwoordelijk is? We hebben de stekker van de koelsensor aan de achterkant van het blok al los gehaald, als de auto gestart wordt gaat de koelfan direct vol speed draaien. Nu hebben we de stekker terug geplaatst maar de fan gaat nog steeds direct vol speed draaien. Dit bij een koud (buitentemp.) blok en uitgeschakelde airco. Weten jullie ook waar de thermostaat zit (onder de luchtinlaat of op achterzijde blok)? Alvast bedankt! Groetjes.
  2. Bedankt! Ik was er al een beetje bang voor... weet je ook hoe je die klemmen los haalt en weer vast zet?
  3. Goedemiddag beste VW'ers, Mijn pa heeft een Passat uit 2004 met een ALT blok. Nu schommelt zijn temp meter. Waarschijnlijk is de temperatuur sensor kapot, als we deze vervangen willen we gelijk de thermostaat meenemen. Weten jullie hoe we deze moeten vervangen? Het ziet er naar uit dat de luchtinlaat los moet... Klopt dat? En zo ja, weten jullie ook hoe we de klemmen los moeten maken of is dat een kwestie van doorknippen/zagen en dan een slangenklem o.i.d. plaatsen? (zie bijlage). Wellicht zal het ook gaan door de dynamo los te gooien maar we hebben de dynamo eens moeten vervangen en hebben toen erg veel problemen gehad met de onderste ophangbout en spanner... edit: Ik weet niet of dit in elsawin staat of er afbeeldingen beschikbaar zijn maar mocht iemand toegang hebben tot het systeem dan zou dat zeer fijn zijn! Alvast bedankt! Groetjes, Row
  4. Voor goud zou ik nog wel in een smart willen rijden, ik heb een uitvaartverzekering. Mocht er wat gebeuren dan kun je met de auto de grond in, geen kist meer nodig... overigens praten we dan natuurlijk wel over een kg, geen gouden tientje. Maar alle gekheid op een stokje. Liefst heb ik ook weer een VW, zoals een Passat aanvoelt tja dat is echt fantastisch! Een nieuwe Passat/golf is veel te duur, daarnaast gaat een auto waarmee je 60k rijd zo snel van je af... Als je een andere Passat koopt met een redelijke prijs dan heeft die ook al 140 a 150k gelopen als het al niet meer is. Dan moet je binnen een half jaar de riem laten wisselen en vervolgens komt de rest er ook aanzienlijk snel aan. De afschrijving is dan simpelweg met die km's te hoog. Vandaar ook dat mijn voorkeur dan gaat koop een goedkopere auto, rijd er twee jaar in en neem de gok om de riem dan niet te vervangen. Daarna doe je hem weer weg. Ploft de riem wel bij 190 ipv 220 tjah, praat dan over 6 maanden en met een auto van die prijsklasse is er dan nog niet veel overboord (als je kijkt naar de afschrijving). Als we t.z.t. gaan verhuizen en wonen aanzienlijk dichterbij dan kunnen we altijd weer kijken naar een grotere auto. Ook is het natuurlijk een andere zaak als je kinderen hebt, eigelijk ook onzin want het gaat ook om je eigen veiligheid en niet alleen dat van je partner en kinderen. Maar goed dat terzijde.
  5. Goedenavond, Het heeft even geduurd maar ik heb de afgelopen dagen heel wat lopen bellen en bekeken. Om nog antwoord te geven: Ik heb een CBDC motor, althans deze letters zitten er in, het kan zijn dat het CBCD is (kom hier altijd mee in de war). Verder heb ik altijd shell getankt (diesel en V-power) en 2 a 3 keer BP... De auto heeft nooit langer stil gestaan dan 3 a 4 dagen. Ik heb nog contact gehad met een VW dealer in Groningen (mijn vorige dealer) en VAGtechniek, beide geven aan dat corrosie erg onwaarschijnlijk is en dat eerder de HD pomp kapot is gelopen waardoor metaalsplinters door het system zijn gekomen. Ook bij beide firma's zal het tussen de 4 en 5000 euro zitten... Wellicht goedkoper met 2de hands onderdelen maar al zou dat 1000 euro schelen dan is het nog de vraag of het de moeite waard is om dat in de auto te steken. De auto heeft nu 228k gelopen en rij nu 60k per jaar (opnieuw gerekend). Als ik er 5K in pomp dan mag ik hopen dat hij het langer dan 2 jaar vol zal houden en dat er niets verder kapot gaat zoals een roetfilter oid... Met 2 jaar heeft de auto dan ook 350k gelopen, de vraag is dan wat voor onderhoud heb je verder allemaal gehad... Mijn auto is all risk verzekerd, de heren van de verzekering hebben aangegeven dat de kans groot is dat de expert dit onder het kopje "slijtage/standaard onderhoud" gaat gooien en dat wordt niet vergoed. Besluiten ze toch om het te vergoeden dan gaan ze het proberen te verhalen op de shell, lukt dit niet dan kost het mijn no-claim.... Ze kunnen dit nooit verhalen op de shell, want de brandstof die er in zit was van "redelijke" kwaliteit ondanks dit shell diesel is. Mochten de heren van VW toch verkeerd zitten en is het geen corrosie maar echt metaal splinters dan is het natuurlijk terecht dat de verzekering het niet vergoed. Wellicht is het beste, en daar lijkt het nu wel op om de auto te verkopen zoals hij nu is en vervolgens een kleinere auto (was ik sowieso van plan als deze afgereden zou zijn) te kopen. Als je dan een kleinere koopt waar je 2 jaar in kunt rijden voor een afschrijving van 200 euro per maand dan druk je hem na die 2 jaar weer weg (bv een aygo). Zo'n aygo is absoluut geen Passat, daar in tegen heeft hij ook niet de kosten van een Passat... (400 euro wegenbelasting t.o.v. 75 euro in de 3 maand. 59 euro voor Michelin band ipv 110). Ik moet nog het een en ander dit weekend goed bekijken en dan een afweging gaan maken. Ik hou jullie sowieso op de hoogte over hoe en wat! Hebben jullie enig idee wat een Passat 3c van 2009 moet opleveren die niet meer rijden wil? Auto is verder in goede staat, de lak heeft 3 plekjes van ingebeten vogelpoep. Verder geen schade. De koppeling + massavliegwiel is vervangen bij 100k, de distributieriem bij 165k, de turbo bij 175k en de brandstofopvoerpomp bij 228k. Gr. p.s. Nog bedankt voor alle reacties en antwoorden!
  6. Beste mede vw'ers, Ik ben meer een lezer dan een schrijver op dit forum echter zit ik nu met een lekker geval... Ik heb een passat van 2009, 2.0 bluemotion common rail met een CBDC? motor. Zaterdag was ik aan het rijden en gaf mijn auto een foutmelding weer, het gloeispiraaltje ging knipperen (auto was in noodloop). Vervolgens ben ik aan de kant van de weg gaan staan, heb de auto uit gezet, 2 min gewacht en opnieuw gestart en de problemen waren verholpen. Ik had weer vol vermogen en het lampje was uit, so far so good! Na 300m gereden te hebben stond ik stil voor het stoplicht,vervolgens was er even een dipje in het stationair toerental (duurde nog geen seconde). Vervolgens mijn weg na 500m te hebben vervolgd is de auto uitgevallen en wou niet meer starten. De auto staat nu bij de VW dealer vanwege de storing, wat blijkt: mijn hele tank + brandstofleidingen zitten vol corrosie en prut! De man gaf aan dat het vaker voorkomt wanneer men brandstoffen tankt waar veel water in zit, dit komt vooral voor bij de goedkopere pompen (CQ net over de belgische grens). Nu heb ik de auto 3 jaar en heb alleen maar bij de Shell getankt in Nederland.... Oke, een of twee keer bij een BP. Slechte brandstof kan ik me dan haast ook niet voorstellen. Daarnaast hebben ze de brandstof in de tank getest en die is van (redelijk) goede kwaliteit... Ook dit komt van de shell pomp (tilburg) Nu komt het er op neer dat het hele branstofsysteem vervangen moet worden, van de opvoerpomp t/m de hogedrukpomp aan toe... Geschate kosten tussen de 4000 en 5000 euro waarbij het dichter bij de 5000 zal zitten... De auto heeft inmiddels 220k gelopen, er zit 20k geleden net een nieuwe turbo op... Ik heb echter voordat hij stil viel nergens geen last van gehad, stotterde niet, volle vermogen etc... liep mooi rustig... De beste man raadde mij aan om eens contact op te nemen met mijn verzekering, aangezien het tijdstip van nu kan ik dit morgen altijd nog doen. Hebben jullie dit wel eens bij de hand gehad en hebben jullie nog tips? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Rowan
  7. Row

    Cree LED lampen voor dimlicht

    Leds of de aanstuur electronica daarvan gaan snel kapot als ze niet goed hun warmte kwijt kunnen. Als ik die lampen zie dan vraag ik me af hoe lang ze het volhouden. edit: Zie net dat er een kleine koelfan op zit...
  8. Row

    cbdc versus cbab

    betreft de balans as: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=52483 de CBDC heeft dus geen balans as. Op de link waar al die motoren staan, bij de 2.0 cbac staat 2.0 blue tdi, maar ik heb ook een 2.0 bluemotion maar met een cbdc blok.
  9. Heren, Allemaal bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben bij twee verschillende century dealers geweest, de ene zegt dat het normaal is en hij bij alle passat's hoort, de 2de century dealer gaf aan dat het zeker geen normaal geluid is. Uiteindelijk i.v.m. garantie langs de verkoper geweest. Het bleek de 2de massa vliegwiel te zijn, deze kon je een klein stukje draaien en zat vervolgens vast. Ook zat er veel speling in, met de koppeling was niets mis. Massa vliegwiel is vervangen en heb gelijk de koppeling mee laten nemen, het probleem is nu opgelost! Nogmaals bedankt!
  10. Dat is wat hij aan gaf, aangezien elsawin over een 2de massavliegwiel begon dacht ik dat ze wel in het zelfde straatje zitten ook al is het wel wat anders. Maar betreft een versleten koppeling, de koppeling zit wel onderin maar voelt verder niet versleten aan, als ik in zijn 3 of 4 zit en druk het gaspedaal volledig in (bij lage snelheid) dan gaat de toerental net zo snel omhoog als dat van de snelheid. Ook heb ik een andere passat geprobeerd, zelfde bouwjaar, zelfde motor, ook deze zat onderin.
  11. Hallo Heren, i.v.m. met een alarm wat een relais kan laten schakelen (op afstand) wil ik de spanning van het motorregelapparaat afhalen zodat de auto stil valt zonder de motor en of brandstofpompen kapot te draaien. Weet iemand welk relais onderbroken moet worden? Gaat om een 3C bluemotion, 2.0 cbdc motor van 2009. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet,
  12. Inmiddels weet ik meer, Volgens Elsawin is het de 2de massavliegwiel die dat geluid maakt, er staat gelijk achter dat dit verder geen problemen geeft. Toch ben ik voor de zekerheid even bij de dealer langs geweest, de hoofmonteur heeft meegeluisterd en dacht/gaf aan dat het "normale" bakgeluiden waren. Hij gaf als reden aan dat bij half ingetrapte koppeling toch/nog delen van de bak meedraaien en dit het geluid veroorzaakte. Als de koppeling volledig is ingetrapt dan staat de bak stil en is het geluid weg. Verder gaf hij aan dat hij dit geluid tot dusver nog bij alle Passat's heeft gehoord. Of de monteur nu gelijk heeft of elsawin, in beide gevallen niets om zorgen over te maken dus. @Vdub, nog bedankt voor je antwoord! Met vriendelijke groet, Rowan
  13. Hallo heren, Vandaag hoorde ik bij het loslaten van de koppeling (auto stond in zijn vrij) een ratelend geluid. Hier heb ik geen last van als ik de koppeling of volledig heb ingetrapt of juist niet in heb getrapt. Wanneer de auto stationair loopt en ik de koppeling een stukje in trap (van net indrukken tot net volledig koppelen) hoor ik een erg ratelend geluid bij de koppeling vandaan komen, ook voel ik wat schokken/trillen in de koppelingspedaal. Het gaat om een passat 2.0 TDI bleumotion met een CBDC motor van 2009 (handgeschakelde 5 bak). De auto heeft nu 102.000km gelopen. Verder hoor/merk ik niets tijdens het rijden, ook schakelt de bak probleemloos. Het enige wat me opvalt is dat de koppeling onderin zit, maar bij testritjes van andere passat's (zelfde blok en type) was dit net zo. Iemand een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt!
  14. Hallo Martijn, Dat zou best kunnen ik wist iets met ene B en een P. Betreft de olietemp, nee hij staat daar niet tussen. Ik hem de accu ook al een minuut los gehad maar dat heeft ook niet mogen helpen. Wat mij wel opvalt is als ik de tellers naar fabrieks instellingen zet krijg ik er ineens een menu auto hold bij, maar naar een poosje verdwijnt hij ook maar weer zo... Maar ook dan staat de olie temp er niet bij.
  15. Ik heb zelf ook nog een twee tal vragen, beetje zonde om een nieuw topic voor te openen vandaar dat ik het maar even in deze doe. Zelf heb ik ook Witte tellers in mijn passat (origineel, passat is van 2009). Nu heb ik een touch adapter geplaatst (zat een nokia cradle bij), de stuurbediening werkt perfect maar ik zie niets in mijn MFA. Heeft dit te maken met die ene BOP (geloof ik) die aan moet staan? mijn tweede vraag, ik zag ook dat een aantal auto's het olietemperatuur in het display weergeven (zonder een extra kastje, op de witte tellers, geen tft), nu las ik op een ander forum dat in het instrumentcluster aangevinkt moet zijn dat de temperatuursensor gelinkt is aan het instrument cluster. Ik heb dit gecontroleerd en deze staat aan, toch krijg ik geen extra optie in mijn instrumentcluster. Weet iemand hoe dit toevallig zit en of er nog meer bij komt kijken? Zal morgen nog wel het type van mijn cluster doorgeven. Alvast bedankt! Groetjes, Rowan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden