Ga naar inhoud
  • 0

Het houd niet op....niet van zelf (zucht)


DexterXL

Vraag

Ik zat van de week nog te geinen met mijn vrouw, die vond dat ik haast had op de snelweg,

ik zei voor de gein, moet wel, want je weet maar nooit wanneer hij weer op storing valt,

ik met mijn grote....

Gisteren was het dan weer zover, het begon met zichtbaar in beeld, een ESC melding,

om vervolgens niet veel later opgevolgd te worden door een ABS melding.

Ik had dat afgelopen dagen een aantal keer de handrem moeten gebruiken, en krijg nu de 

indruk dat het hier mee te linken is, heb hem nog niet uitgelezen, wie weet straks nog even.

Ook merkte ik, dat als ik de auto op de handrem zette, auto uit, weer opnieuw starten, handrem

eraf, en dan amper rolde en weer op de rem ging, dat gelijk de abs ingreep...zo voelde en

klonk het wel.

 

Maar wie herkent dit verhaal?

 

post-25951-0-11565300-1523177234_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, gelukkig geen handrem die vast zit...

Intussen wel uitgelezen:

 

Sunday,08,April,2018,11:44:09:39744
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 17.1.2.1
Data version: 20170131 DS267.1
www.Ross-Tech.com
 
 
VIN: WVWZZZ3CZCE186404   License Plate: 11-111-1
Mileage: 156710km-97375mi   Repair Order: 007
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
 
 
Chassis Type: 3C (7N0)
Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 19 25 2E 37 42 44 46 4F 52 53 56
          61 62 65 69 72
 
VIN: WVWZZZ3CZCE186404   Mileage: 156710km-97375miles
 
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
65-Tire Pressure -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAXA)       Labels: 03C-906-016-CAX2.clb
   Part No SW: 03C 906 016 DG    HW: 03C 907 309 E
   Component: 1.4l R4 TSI   X18 7737  
   Revision: L5X18---    Serial number: 00000000000000
   Coding: 00250032002401000000
   Shop #: WSC 92521 052 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01103C906016DG 001006
   ROD: EV_ECM14TFS01103C906016DG.rod
   VCID: 67DA60DE9EF6947943-8032
 
1 Fault Found:
4675 - Please Check Fault Codes in Control Module for ABS Brakes 
          U1017 00 [039] - -
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 156716 km
                    Date: 2018.04.08
                    Time: 11:11:19
 
                    Engine speed: 0.00 /min
                    Normed load value: 0.0 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 15 °C
                    Intake air temperature: 15 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 12.180 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Cruise Control System (CCS): status-Bit 0: 44
                    Cruise Control System: specified speed: 0.00 km/h
                    Cruise Control System (CCS): status-Bit 0: 44
                    Cruise control switch-off: irreversible w. brake intervention-Bit 0: 0
                    Cruise control switch-off: reversible-Bit 0: 255
                    Cruise control switch-off: irreversible-Bit 0: 255
                    Acceleration: 0.000 m/s²
 
Readiness: 1110 0101
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 0AM-927-769.clb
   Part No SW: 0AM 300 060 D    HW: 0AM 927 769 D
   Component: GSG DSG AG7     431 4564  
   Revision: 00043014    Serial number: CU501204225070
   Coding: 0000020
   Shop #: WSC 00191 264 15243
   VCID: 2B52DCEE8A9E701967-807E
 
1 Fault Found:
006279 - Wheel-Speed Signal from ABS Control Module 
               P1887 - 000 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 10
                    Mileage: 156716 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.29
                    Time: 11:11:20
 
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3AA-614-109.clb
   Part No SW: 3AA 614 109 AF    HW: 3AA 614 109 AF
   Component: J104   C2 450M V421 0023  
   Revision: --H07---    Serial number: 00000005693465
   Coding: 0006507
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 71EE0E8668325AC91D-8024
 
3 Faults Found:
03841 - RPM Sensor Rear Left: Incorrect Signal 
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 73
                    Mileage: 156703 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.28
                    Time: 09:34:27
 
             Freeze Frame:
                    Speed: 34.0 km/h
                    Hex Value: 0x0001
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Voltage: 14.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 179
                    Hex Value: 0x0000
 
00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 73
                    Mileage: 156703 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.28
                    Time: 09:34:27
 
03841 - RPM Sensor Rear Left: Incorrect Signal 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 73
                    Mileage: 156703 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.28
                    Time: 09:34:27
 
             Freeze Frame:
                    Speed: 34.0 km/h
                    Hex Value: 0x0001
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Voltage: 14.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 179
                    Hex Value: 0x0000
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 5N1-909-144.clb
   Part No SW: 5N1 909 144 M    HW: 5N1 909 148 G
   Component: J500__APA-BS KL.308 1002  
   Revision: 1AH03734    Serial number: 00121140017601
   Coding: 0000258
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3C70EFB27FF0E7A1FE-8068
 
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module 
            013 - Check DTC Memory - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 33
                    Mileage: 156704 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.28
                    Time: 09:35:60
 
             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    RPM: 930 /min
                    Speed: 28.0 km/h
                    (no units): 7.0
                    Voltage: 14.70 V
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake        Labels: 3AA-907-801.clb
   Part No SW: 3AA 907 801 H    HW: 3AA 907 801 H
   Component: J540 EPB4  VW-86594 0010  
   Revision:   H19       Serial number: 00000000177918
   Coding: 0022167
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3664FD9A41DC3DF108-8062
 
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module 
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 33
                    Mileage: 156704 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.28
                    Time: 09:35:60
 
             Freeze Frame:
                    Voltage: 14.60 V
                    Count: 104
                    Speed: 32.0 km/h
                    Hex Value: 0x12E0
                    Hex Value: 0x0004
                    Hex Value: 0x0101
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Ik ga er voor het gemak vanuit dat de RPM sensor en de ABS sensor hetzelfde is??
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stelmotoren van Ali doen het best hoor, die heb je al vanaf 25 euro per stuk.

Heb er al vele vervangen en allemaal Ali motoren.

 

Wel even opletten of het veeltand of 6 tand is.

Dat had ik ook al gezien Fappie, maar als het al kapot is heb je daar niet zoveel aan, zeker niet als je afhankelijk bent van je auto, ik begin om 03.30 uur s'morgens dus kan me niet permiteren om langs de snelweg te staan, wel een idee om ze op voorraad te hebben :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En als je ze op voorraad hebt zie ik het niet echt gebeuren dat je dan om 3u30 langs de snelweg even je stelmotor zal vervangen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Klopt maar wel als je weer van die waarschuwing krijgt van te voren

Zoals het branden van het bekende lampje eens in de zoveel tijd

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt maar weer voor je advies, zal binnenkort eens kijken

wat ik doorgaans even doe is even kijken met de computer eraan wat de sensor doorgeeft, soms kun je zien dat ie 'springt' in de data.. dan kun je er vanuitgaan dat het iets met de abs-ring van doen heeft.

RPM Sensor Rear Left: Incorrect Signal.. in het geval van deze melding dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk.

Ik ken het principe ervan, is een leuk grafiekje wat je dan ziet.

Het achterwiel heb ik er even af gehad, maar je ziet echt helemaal niets meer tegenwoordig,

ik gok de klauw eraf, schijf eraf en dan zou het zichtbaar moeten zijn, ik kon alleen al niet 

vinden hoe de klauw eraf moest, was er al zwaar pissig om, en dat je er amper bij kan hielp

niet echt mee, dus heb ik hem weggebracht.....was er echt klaar mee.....

En heb nu een super de luxe leenfiets uit 1991, niks elektronica, gewoon terugtrap rem en 

een dynamo, speling op het wiel en een werkende bel..... :mrgreen:

 

Wel grappig dat dochterlief vroeg....wat is dat voor iets? kijk schatje, dat is nou een dynamo

daar kreeg je licht van en dikke sterke benen  :roll:

 

Ik laat het nog weten wat de schade is geworden  :wink:

 

ohja, bij deze mijn voorspellende gave.....het volgende probleem komt gegarandeerd met de DSG,

die werkt nu eigenlijks te perfect tov de rest van de auto.....en dat kan natuurlijk niet

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Dexter..

Dat is toevallig, ik heb een week geleden precies dezelfde storing gehad,

 

Dus wiel eraf, lager eraf zaakje gedemonteerd want ik had ook het vermoeden dat het in de ABS ring zat, niets aan te zien en zaakje maar weer gemonteerd..

 

Melding stond er nu continue in en niet meer weg te krijgen...dan zal het wel een draadbreuk zijn, echter als ik advance measures kijk en een slinger aan het rechter achterwiel geef zie ik dat VCDS wel een signaal krijgt (6km/h)

 

In Advanced measures in ABS brakes kan je elke sensor afzonderlijk op snelheid signaal testen, dus even stapvoets rijden door de straat en wat blijkt......., komt er van de linker achter sensor geen signaal..

 

Bij adv measurement komt dat er haarfijn uit...

Linker sensor vervangen, probleem opgelost.... :mrgreen:

 

grtzzzzzzzzzzzzzz

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt hem toch niet naar die prutsers van de Kaste gebracht, hè? :P

Nee, naar de lokale vakgarage, die kent mij al jaren, en weet precies wat en hoe ik het wil,

had hem keurig het log-bestandje gemaild, en hij zou hem nog een keer met de Bosch uitleeskast 

uitlezen, ook per sensor...dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Dexter..

Dat is toevallig, ik heb een week geleden precies dezelfde storing gehad,

 

Dus wiel eraf, lager eraf zaakje gedemonteerd want ik had ook het vermoeden dat het in de ABS ring zat, niets aan te zien en zaakje maar weer gemonteerd..

 

Melding stond er nu continue in en niet meer weg te krijgen...dan zal het wel een draadbreuk zijn, echter als ik advance measures kijk en een slinger aan het rechter achterwiel geef zie ik dat VCDS wel een signaal krijgt (6km/h)

 

In Advanced measures in ABS brakes kan je elke sensor afzonderlijk op snelheid signaal testen, dus even stapvoets rijden door de straat en wat blijkt......., komt er van de linker achter sensor geen signaal..

 

Bij adv measurement komt dat er haarfijn uit...

Linker sensor vervangen, probleem opgelost.... :mrgreen:

 

grtzzzzzzzzzzzzzz

@@ka0191

.....nou, mijn uitlezing was correct, was echt links achter.

Heb je je niet vergist in hoe links en rechts moet bepalen?

want ik zie nog met regelmaat dat mensen niet door hebben dat alles benaderd en bepaald word vanaf de 

bestuurders stoel, dus links in bestuurderskant, en rechts passagierskant....geeft nog wel een komische 

situaties 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar het probleem is gevonden en opgelost,

oké, achteraf had ik het zelf gekund, maar daar stond en staat de kop nog steeds niet naar (familiekwestie)

Het bleek "gewoon" de sensor te zijn, deze is vervangen en heb de auto sinds gisteravond weer thuis staan,

fiets weer ingeleverd, en gelijk maar de zomer velgen onder de Passat gezet....voor nu weer even klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden