DexterXL Geplaatst 8 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 Ik zat van de week nog te geinen met mijn vrouw, die vond dat ik haast had op de snelweg, ik zei voor de gein, moet wel, want je weet maar nooit wanneer hij weer op storing valt, ik met mijn grote.... Gisteren was het dan weer zover, het begon met zichtbaar in beeld, een ESC melding, om vervolgens niet veel later opgevolgd te worden door een ABS melding. Ik had dat afgelopen dagen een aantal keer de handrem moeten gebruiken, en krijg nu de indruk dat het hier mee te linken is, heb hem nog niet uitgelezen, wie weet straks nog even. Ook merkte ik, dat als ik de auto op de handrem zette, auto uit, weer opnieuw starten, handrem eraf, en dan amper rolde en weer op de rem ging, dat gelijk de abs ingreep...zo voelde en klonk het wel. Maar wie herkent dit verhaal? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 8 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 Nee, gelukkig geen handrem die vast zit... Intussen wel uitgelezen: Sunday,08,April,2018,11:44:09:39744 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86 VCDS Version: 17.1.2.1 Data version: 20170131 DS267.1 www.Ross-Tech.com VIN: WVWZZZ3CZCE186404 License Plate: 11-111-1 Mileage: 156710km-97375mi Repair Order: 007 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 3C (7N0) Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 19 25 2E 37 42 44 46 4F 52 53 56 61 62 65 69 72 VIN: WVWZZZ3CZCE186404 Mileage: 156710km-97375miles 01-Engine -- Status: Malfunction 0010 02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010 03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 25-Immobilizer -- Status: OK 0000 2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010 56-Radio -- Status: OK 0000 61-Battery Regul. -- Status: OK 0000 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 65-Tire Pressure -- Status: OK 0000 69-Trailer -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CAXA) Labels: 03C-906-016-CAX2.clb Part No SW: 03C 906 016 DG HW: 03C 907 309 E Component: 1.4l R4 TSI X18 7737 Revision: L5X18--- Serial number: 00000000000000 Coding: 00250032002401000000 Shop #: WSC 92521 052 00000 ASAM Dataset: EV_ECM14TFS01103C906016DG 001006 ROD: EV_ECM14TFS01103C906016DG.rod VCID: 67DA60DE9EF6947943-8032 1 Fault Found: 4675 - Please Check Fault Codes in Control Module for ABS Brakes U1017 00 [039] - - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 156716 km Date: 2018.04.08 Time: 11:11:19 Engine speed: 0.00 /min Normed load value: 0.0 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 15 °C Intake air temperature: 15 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 12.180 V Unlearning counter according OBD: 40 Cruise Control System (CCS): status-Bit 0: 44 Cruise Control System: specified speed: 0.00 km/h Cruise Control System (CCS): status-Bit 0: 44 Cruise control switch-off: irreversible w. brake intervention-Bit 0: 0 Cruise control switch-off: reversible-Bit 0: 255 Cruise control switch-off: irreversible-Bit 0: 255 Acceleration: 0.000 m/s² Readiness: 1110 0101 ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-927-769.clb Part No SW: 0AM 300 060 D HW: 0AM 927 769 D Component: GSG DSG AG7 431 4564 Revision: 00043014 Serial number: CU501204225070 Coding: 0000020 Shop #: WSC 00191 264 15243 VCID: 2B52DCEE8A9E701967-807E 1 Fault Found: 006279 - Wheel-Speed Signal from ABS Control Module P1887 - 000 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Reset counter: 10 Mileage: 156716 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.29 Time: 11:11:20 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb Part No SW: 3AA 614 109 AF HW: 3AA 614 109 AF Component: J104 C2 450M V421 0023 Revision: --H07--- Serial number: 00000005693465 Coding: 0006507 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 71EE0E8668325AC91D-8024 3 Faults Found: 03841 - RPM Sensor Rear Left: Incorrect Signal 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 7 Reset counter: 73 Mileage: 156703 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.28 Time: 09:34:27 Freeze Frame: Speed: 34.0 km/h Hex Value: 0x0001 Bin. Bits: 00000000 00000000 Voltage: 14.50 V Bin. Bits: 00011111 Count: 179 Hex Value: 0x0000 00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 7 Reset counter: 73 Mileage: 156703 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.28 Time: 09:34:27 03841 - RPM Sensor Rear Left: Incorrect Signal 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 7 Reset counter: 73 Mileage: 156703 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.28 Time: 09:34:27 Freeze Frame: Speed: 34.0 km/h Hex Value: 0x0001 Bin. Bits: 00000000 00000000 Voltage: 14.50 V Bin. Bits: 00011111 Count: 179 Hex Value: 0x0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb Part No SW: 5N1 909 144 M HW: 5N1 909 148 G Component: J500__APA-BS KL.308 1002 Revision: 1AH03734 Serial number: 00121140017601 Coding: 0000258 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 3C70EFB27FF0E7A1FE-8068 1 Fault Found: 01316 - ABS Control Module 013 - Check DTC Memory - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 4 Reset counter: 33 Mileage: 156704 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.28 Time: 09:35:60 Freeze Frame: Term 15 On RPM: 930 /min Speed: 28.0 km/h (no units): 7.0 Voltage: 14.70 V ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake Labels: 3AA-907-801.clb Part No SW: 3AA 907 801 H HW: 3AA 907 801 H Component: J540 EPB4 VW-86594 0010 Revision: H19 Serial number: 00000000177918 Coding: 0022167 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 3664FD9A41DC3DF108-8062 1 Fault Found: 01316 - ABS Control Module 013 - Check DTC Memory Freeze Frame: Fault Status: 01101101 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Reset counter: 33 Mileage: 156704 km Time Indication: 0 Date: 2012.08.28 Time: 09:35:60 Freeze Frame: Voltage: 14.60 V Count: 104 Speed: 32.0 km/h Hex Value: 0x12E0 Hex Value: 0x0004 Hex Value: 0x0101 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik ga er voor het gemak vanuit dat de RPM sensor en de ABS sensor hetzelfde is?? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 KAN een sensor zijn, ik denk eerder dat je misschien wel een vuile/gebroken abs-ring linksachter hebt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Piotr Geplaatst 8 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 Stelmotoren van Ali doen het best hoor, die heb je al vanaf 25 euro per stuk. Heb er al vele vervangen en allemaal Ali motoren. Wel even opletten of het veeltand of 6 tand is. Dat had ik ook al gezien Fappie, maar als het al kapot is heb je daar niet zoveel aan, zeker niet als je afhankelijk bent van je auto, ik begin om 03.30 uur s'morgens dus kan me niet permiteren om langs de snelweg te staan, wel een idee om ze op voorraad te hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 8 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 En als je ze op voorraad hebt zie ik het niet echt gebeuren dat je dan om 3u30 langs de snelweg even je stelmotor zal vervangen. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Piotr Geplaatst 8 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 En als je ze op voorraad hebt zie ik het niet echt gebeuren dat je dan om 3u30 langs de snelweg even je stelmotor zal vervangen. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Klopt maar wel als je weer van die waarschuwing krijgt van te voren Zoals het branden van het bekende lampje eens in de zoveel tijd Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 8 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 april, 2018 KAN een sensor zijn, ik denk eerder dat je misschien wel een vuile/gebroken abs-ring linksachter hebt. Bedankt maar weer voor je advies, zal binnenkort eens kijken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 10 april, 2018 Bedankt maar weer voor je advies, zal binnenkort eens kijken wat ik doorgaans even doe is even kijken met de computer eraan wat de sensor doorgeeft, soms kun je zien dat ie 'springt' in de data.. dan kun je er vanuitgaan dat het iets met de abs-ring van doen heeft. RPM Sensor Rear Left: Incorrect Signal.. in het geval van deze melding dan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 11 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2018 (aangepast) Duidelijk. Ik ken het principe ervan, is een leuk grafiekje wat je dan ziet. Het achterwiel heb ik er even af gehad, maar je ziet echt helemaal niets meer tegenwoordig, ik gok de klauw eraf, schijf eraf en dan zou het zichtbaar moeten zijn, ik kon alleen al niet vinden hoe de klauw eraf moest, was er al zwaar pissig om, en dat je er amper bij kan hielp niet echt mee, dus heb ik hem weggebracht.....was er echt klaar mee..... En heb nu een super de luxe leenfiets uit 1991, niks elektronica, gewoon terugtrap rem en een dynamo, speling op het wiel en een werkende bel..... Wel grappig dat dochterlief vroeg....wat is dat voor iets? kijk schatje, dat is nou een dynamo daar kreeg je licht van en dikke sterke benen Ik laat het nog weten wat de schade is geworden ohja, bij deze mijn voorspellende gave.....het volgende probleem komt gegarandeerd met de DSG, die werkt nu eigenlijks te perfect tov de rest van de auto.....en dat kan natuurlijk niet 11 april, 2018 aangepast door DexterXL 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tarabass Geplaatst 11 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2018 Je hebt hem toch niet naar die prutsers van de Kaste gebracht, hè? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ka0191 Geplaatst 11 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2018 (aangepast) Hey Dexter.. Dat is toevallig, ik heb een week geleden precies dezelfde storing gehad, Dus wiel eraf, lager eraf zaakje gedemonteerd want ik had ook het vermoeden dat het in de ABS ring zat, niets aan te zien en zaakje maar weer gemonteerd.. Melding stond er nu continue in en niet meer weg te krijgen...dan zal het wel een draadbreuk zijn, echter als ik advance measures kijk en een slinger aan het rechter achterwiel geef zie ik dat VCDS wel een signaal krijgt (6km/h) In Advanced measures in ABS brakes kan je elke sensor afzonderlijk op snelheid signaal testen, dus even stapvoets rijden door de straat en wat blijkt......., komt er van de linker achter sensor geen signaal.. Bij adv measurement komt dat er haarfijn uit... Linker sensor vervangen, probleem opgelost.... grtzzzzzzzzzzzzzz 11 april, 2018 aangepast door ka0191 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 11 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 april, 2018 Je hebt hem toch niet naar die prutsers van de Kaste gebracht, hè? Nee, naar de lokale vakgarage, die kent mij al jaren, en weet precies wat en hoe ik het wil, had hem keurig het log-bestandje gemaild, en hij zou hem nog een keer met de Bosch uitleeskast uitlezen, ook per sensor...dus daar heb ik wel vertrouwen in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 18 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2018 Hey Dexter.. Dat is toevallig, ik heb een week geleden precies dezelfde storing gehad, Dus wiel eraf, lager eraf zaakje gedemonteerd want ik had ook het vermoeden dat het in de ABS ring zat, niets aan te zien en zaakje maar weer gemonteerd.. Melding stond er nu continue in en niet meer weg te krijgen...dan zal het wel een draadbreuk zijn, echter als ik advance measures kijk en een slinger aan het rechter achterwiel geef zie ik dat VCDS wel een signaal krijgt (6km/h) In Advanced measures in ABS brakes kan je elke sensor afzonderlijk op snelheid signaal testen, dus even stapvoets rijden door de straat en wat blijkt......., komt er van de linker achter sensor geen signaal.. Bij adv measurement komt dat er haarfijn uit... Linker sensor vervangen, probleem opgelost.... grtzzzzzzzzzzzzzz @@ka0191 .....nou, mijn uitlezing was correct, was echt links achter. Heb je je niet vergist in hoe links en rechts moet bepalen? want ik zie nog met regelmaat dat mensen niet door hebben dat alles benaderd en bepaald word vanaf de bestuurders stoel, dus links in bestuurderskant, en rechts passagierskant....geeft nog wel een komische situaties 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 18 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2018 Maar het probleem is gevonden en opgelost, oké, achteraf had ik het zelf gekund, maar daar stond en staat de kop nog steeds niet naar (familiekwestie) Het bleek "gewoon" de sensor te zijn, deze is vervangen en heb de auto sinds gisteravond weer thuis staan, fiets weer ingeleverd, en gelijk maar de zomer velgen onder de Passat gezet....voor nu weer even klaar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
DexterXL
Ik zat van de week nog te geinen met mijn vrouw, die vond dat ik haast had op de snelweg,
ik zei voor de gein, moet wel, want je weet maar nooit wanneer hij weer op storing valt,
ik met mijn grote....
Gisteren was het dan weer zover, het begon met zichtbaar in beeld, een ESC melding,
om vervolgens niet veel later opgevolgd te worden door een ABS melding.
Ik had dat afgelopen dagen een aantal keer de handrem moeten gebruiken, en krijg nu de
indruk dat het hier mee te linken is, heb hem nog niet uitgelezen, wie weet straks nog even.
Ook merkte ik, dat als ik de auto op de handrem zette, auto uit, weer opnieuw starten, handrem
eraf, en dan amper rolde en weer op de rem ging, dat gelijk de abs ingreep...zo voelde en
klonk het wel.
Maar wie herkent dit verhaal?
Link naar reactie
Delen op andere sites
38 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten