Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring met Sub van VW?


Furfurt

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net ingebouwd, en het valt zeker niet tegen. Het geluid kan een stuk harder zonder in de vervorming te gaan, dat is een stuk beter dan bij de DM. En de sub hoor je echt goed, het is een goed uitgebalanceerd systeem en de inbouw is erg eenvoudig. Je kan weinig verkeerd doen.

 

Kortom, veel bang for the Buck, zeker nu het hele systeem in de aanbieding is.

 

Overigens kan het bij de B8 niet icm met een reservewiel, dus ik moet op zoek naar wat anders. Ga maar eens een thuiskomer proberen, die zijn wat smaller en dus minder hoog in de reservewielbak.

 

Als audio-nerd zijn er wellicht wat kanttekeningen te plaatsen, maar dat is eigenlijk niet zo relevant gezien de prijs en de eenvoudige inbouw. Ik kan het zondermeer aanraden aan anderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou de sub apart aangesloten kunnen worden zonder dat de andere speakers worden mee versterkt ?

Het dynaudio systeem is goed en klinkt goed maar een sub ter ondersteuning zou de rest wel kunnen ontlasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou de sub apart aangesloten kunnen worden zonder dat de andere speakers worden mee versterkt ?

Het dynaudio systeem is goed en klinkt goed maar een sub ter ondersteuning zou de rest wel kunnen ontlasten.

Waarschijnlijk wel, maar ik zou dit systeem niet in het signaal van een Dynaudio systeem willen plaatsen. (Om de sub aan te sturen en het laag uit de voor en achterkanalen te filteren). Overigens is Dynaudio is niet vergelijkbaar, daar worden veel betere luidsprekers toegepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geloof wel dat ie prima bemeten is voor de sub. Maar gaat mij juist om de 4 andere kanalen. Frequenties en vermogen.

Met name of het een fijne combi kan zijn met mijn Focal luidsprekers.

Ik zou namelijk anders 2 kleine Focal versterkers installeren.

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geloof wel dat ie prima bemeten is voor de sub. Maar gaat mij juist om de 4 andere kanalen. Frequenties en vermogen.

Met name of het een fijne combi kan zijn met mijn Focal luidsprekers.

Ik zou namelijk anders 2 kleine Focal versterkers installeren.

Echt veel specs vindt je niet online, wel 480w vermogen,maar dat zal wel Muziekvermogen zijn.

Ik heb het eindtrapje even opengemaakt (doe ik met alle electronica die ik koop) en er zitten twee 4 kanaals eindtrapjes in. Het is een heel modern en mooi ontworpen printplaat, bij Helix weten ze echt wel wat ze doen. Dat zeg ik niet alleen nav het eindtrapje, maar ik heb ook een verhaal van de baas op YouTube gezien, en uit wat hij vertelt krijg ik voldoende bevestiging dat hij echt weet waar hij over praat. (Het hele verhaal over kwaliteit van voedingen en inwendige weerstand van voedingen in het geval van een (grote) condensator parallel aan de 12v zetten). Er zitten ook wat 1000uF condensatoren in, en dat is prima voor een gelijkspanningsvoeding.

 

De voedingsspanning wordt niet verhoogd middels een schakelende voeding, dus het maximale theoretische vermogen laat zich eenvoudig berekenen: P=U2/R=174/4 = 43,5W per kanaal bij een voedingsspanning van 13,2 volt.

 

De sub wordt aangestuurd door 4 kanalen aangezien er 2 speakers met dubbele spreekspoelen worden toegepast. Dus dat is best wel slim bedacht.

 

Verhaal van de eigenaar:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Helix 8-kanaals amp die alles aanstuurt, waarom zou je twee losse versterkers toevoegen? 1 Helix is zo klein die past overal achter.

Omdat ik ze al heb.

Maar doe ze met alle liefde in de verkoop. Mits ik er tegen een redelijke prijs op vooruit ga. Die Focals waren niet echt goedkoop namelijk.

 

@@bm-er thanx voor de info.

Jij haalde vroeger zeker ook al je electronische speelgoed open voordat je ermee ging spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb intussen ook het zaakje aangesloten.

Moet eerlijk bekennen, dat ik er niet zo heel erg veel van verwachtte, de sub is niet echt groot (qua inhoudvolume), en het versterkertje is ook niet al te ruim bemeten.

Daarnaast had ik mijn speakers in de voordeuren al eens vervangen door een high-end composet van Hertz, een combinatie waar ik altijd ontevreden over geweest bent, zeker gezien de prijs van €650,-

Het gaf nauwelijks verbetering t.o.v. OEM, tevens was het frequentiebereik geheel in onbalans, vandaar deze Helix set, hoopte dat ik met een sub hier nog iets aan kon compenseren.. 

Afin, andere speakers, dus ook andere eigenschappen waar met het ontwerp van deze Helix set natuurlijk geen rekening mee gehouden is.

 

Dus het was een gokje.

 

JACKPOT

 

Beter zou ik het niet kunnen omschrijven. Het is een gigantische verbetering gebleken, mijn Hertz composet komt nu volledig tot zijn recht, de sub vult het precies goed aan. Geluidsbeeld is weer volledig hersteld, mooi zuiver hoog, goed en duidelijk midden, en de sub presteert boven verwachting.

Al met al, zeer zeker aan te raden als je al ooit eens je OEM speakers hebt vervangen, maar deze nog wel rechtstreeks op je RNS aangesloten zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi om te horen dat je tevreden bent, nu wel alleen flac of mp3 op 320kbps draaien hoor!

 

Helaas slikt een RNS510 geen FLAC, dus mijn MP3'tjes zijn inderdaad in 320kbps. Bluetooth is voor mij nooit een optie, mijn module gaat maar tot A2DP,  aptX ontbreekt.

Gelukkig snapt ie wel DVD-Audio, en dan zit je naar 192kHz/24bit stereo of 96kHz/24bit in 5.1 te luisteren. Moet de bron uiteraard wel een SA-CD geweest zijn, anders heb je er niet zoveel aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ben ik blij dat ik dit topic gestart ben, wat een enthousiaste reacties. Dank hiervoor! Ik ben overtuigd dat het de moeite en geld waard is... zit op dit moment in een startende verhuizing, dus ik wacht wel nog even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat van die verhuizing kan ik begrijpen, maar ik weet niet hoe lang die aanbieding bij VW Duitsland nog doorloopt. Hoewel het ook nog wel even kan doorlopen aangezien de aanbieding al enkele maanden loopt.

 

Ik zie nu dat hij nog iets goedkoper wordt aangeboden: 349,- EUR en 22 EUR verzendkosten, dat is weer 3 tientjes minder dan ik er voor heb betaald.

 

https://www.ebay.de/itm/VW-Original-Plug-Play-Helix-Soundsystem-Subwoofer-inkl-Codierung-000051419B/182630706500?epid=1159359027&hash=item2a85a36d44:g:aqIAAOSwKQ9aCopN

 

Daarmee wordt het een nog leukere aanbieding! Bang for the buck wordt alleen maar nog groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is iets heel anders, en zo heb je er weinig tot niks aan. Dit is alleen de Dynaudio sub die bij het Dynaudio systeem van VW hoort. Daar zit geen amp bij, en daarom kan je er zo niks mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden