Ga naar inhoud
  • 0

Inbouw Bi-Xenon met bochtenverlichting 3C


Willem nunspeet

Vraag

Heb door een tip van Martijn VO, 2 mooie Bi-xenonkoplampen met bochtenverlichting op de kop kunnen tikken. Heb nu een rechterkoplamp waar de laatste tijd veel vocht in zit en aan vervanging toe is.

En omdat ik nog een paar jaar met de Passat blijf doorrijden vind ik Bi-xenon nog wel de moeite waard om in te bouwen. De 3C zit nu op een leeftijd dat er, met name in Duitsland, heel veel sloop 3C's beschikbaar komen met veel accessoires. Ook door veel inruil door het sjoemelsoftware schandaal.

 

Heb hem nu compleet met een kabelboom en hoogte sensoren van Kufatec en een andere dashboardverlichting  dimschakelaar van Ali.

 

Zal het de komende week inbouwen en houd  jullie op de hoogte....Ik weet dat er al veel how tows bestaan.

 

post-14821-0-50691700-1513191187_thumb.jpg

 

post-14821-0-11872700-1513191774_thumb.jpg

 

post-14821-0-21789100-1513191791_thumb.jpg

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgelopen weekend nog even bezig geweest met het "xenon projec"t:

 

- Heb de 5 ampere zekering voor de AFS of ALWR module geplaatst, bij het op contact zetten kreeg ik meteen een foutmelding, ik denk prima want dan wordt ie herkend.

-De Xenon units los aangesloten met de kabels.

-Het volgende geprogrammeerd: 

    1. in de gateway adres 19 Bi-xenon  55 aangevinkt

    2. in het boordnet adres 9. Xenon with shutter aangevinkt, xenon without shutter uitgevinkt. En Byte 17 bit 1 uitgevinkt

 

Kon daarna meteen van dim- naar grootlicht vv. code in adres 55 stond op 0000007

 

Heb vervolgens geprobeerd om de goede code te zetten, omdat de AFS leistungsmodules als X017 werden herkend en AFS module als X016 heb ik eerst de code van Peter "Wulfke" geprobeerd omdat die dezelfde X017 leistungsmodules heeft volgens zijn uitdraai. Code 2311377 Tevergeefs helaas, krijg steeds de melding codering geweigerd fout 12....

 

post-14821-0-16757800-1514900314_thumb.jpg

 

Heb daarna code uitdraai Dreke geprobeerd. 2346001

                            Toen  de codes van Shanny geprobeerd:

 

https://www.motor-talk.de/blogs/shanny/xenon-scheinwerfer-nachruesten-fuer-passat-b6-3c-cc-t3898046.html

 

dat zijn ohne DCC: Codierung: 1231136

                             Codierung: 2311153

                             Codierung: 2311169

Mit Assistensmenü

Codierung: 2311185 <- die habe ich.

 

Allemaal geven ze dezelfde foutmelding.

 

Adres 55: Xenon Niveau        Labels: 5M0-907-357-V1.lbl
   Onderdeelnr. SW: 5M0 907 357     HW: 5M0 907 357 
   Component: AFS-Steuergeraet    X016  
   Revisie:   H09       Serienummer:               
   Codering: 0000007
   Dealer #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 71E2D7C2684E1ECE6E-8024
 
   Subsysteem 1 - Onderdeelnr.: 7L6 941 329   Labels: 3D0-941-329.CLB
   Component: AFS-Lst.-Modul l    X017  
   Codering: 00000035
 
   Subsysteem 2 - Onderdeelnr.: 7L6 941 330 
   Component: AFS-Lst.-Modul r    X017  
   Codering: 00000035
 
1 Fout Gevonden:
01539 - Koplampen zijn niet afgesteld 
            005 - Geen of verkeerde basisafstelling/adaptie - MIL AAN
             Freeze frame:
                    Fout Status: 11100101
                    Fout Prioriteit: 2
                    Fout Frequentie: 1

 

post-14821-0-21091800-1514900878_thumb.jpg

 

Foutmelding dashboard

 

post-14821-0-92961400-1514900896_thumb.jpg

 

Led stadsverlichting geplaatst, doet het prima

 

post-14821-0-61112100-1514900929_thumb.jpg

 

Dimlicht en..

 

post-14821-0-48592800-1514901079_thumb.jpg

 

Grootlicht

 

Ik ga de lampen pas inbouwen wanneer ik alles werkend heb. 

Vraag me nu nog af of ik een andere code nodig heb of dat er een draad verkeerd zit aangesloten?

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Coderen is alleen als ie nieuw is, maar hij herkent je twee koplampmodules.

Dan is de fout van lampen niet ingesteld normaal.

 

Wat vreemd is dat je AFS module achter het dashbord code 007 heeft.

Die kun je nog even proberen op code 001 dat ik ook passat linksgestuurd.

 

Wat doet hij als je naar 55 xenon gaat en in 004 kanaal 001 neemt en dan go?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even naar basis zetten met VCDS, dan kan je de fout resetten. Wel zorgen dat de wagen vlak staat en in onbeladen toestand.

Hiermee weet de module de stand (meetwaarde) van de sensoren in vlakke toestand .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Coderen is alleen als ie nieuw is, maar hij herkent je twee koplampmodules.

Dan is de fout van lampen niet ingesteld normaal.

 

Wat vreemd is dat je AFS module achter het dashbord code 007 heeft.

Die kun je nog even proberen op code 001 dat ik ook passat linksgestuurd.

 

Wat doet hij als je naar 55 xenon gaat en in 004 kanaal 001 neemt en dan go?

Martijn,

Dan doet ie niks, zie foto.

post-14821-0-91474200-1514906655_thumb.jpg

Volgens VCDS helpmenu zou de meest rechtse bit een 1 moeten zijn "Passat rest of the world"

Volgens Kufatec zou bit 6 een 3 moeten zijn "voorwielaandrijving"

Zie diverse codes waar het toch anders is. 

 

Zal anders van de week de bedrading nog een keer nalopen, en anders op jouw Passat de koplampen nog effe testen om te zien of de stelmotoren werken want die doen helemaal niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zit in meerwaarde blokken (08) volgens ik zie.

 

Je moet in basis instellingen (04) zitten.

Dan krijg je Dit,

Dan krijg je naast de basic settings tekst een grijze knop "ON/OFF/Next" te zien en daar moet je op klikken om de basis instelling te doen.2bc7b4580791a070594d282fa46eba5c.jpg1e8809a03abe2458d67baad1f7cdb526.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben nog op vakantie, maar heb deze ombouw ook gedaan. Kan als ik terug ben de auto uitlezen. Xenon met bochtverlichting en AFS module alleen voor de achteras sensor. Zal de topic blijven volgen ;) .. het resultaat is wel super .. wat een verschil......

Heeft nog iemand adresjes voor mij in D voor slopers?

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Peter, toch nog effe geprobeerd, basis settings 04 accepteert ie, foutcodes zijn nu weg, zowel in de(19)gateway als (55) Xenon en blijven weg, ook de foutcode op het dashboard. Omprogrammeren lukt niet echt, code die ie nu wel accepteert is 0000001 ipv 0000007. toch weer stukje verder.

@ Martijn, kijken idd donderdag wel ff verder.

 

Allebei bedankt, moet nu weg met Passat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergeet niet de lampen van de motorkap af te halen voordat je weggaat. :mrgreen:

Martijn,

In alle bescheidenheid, ben op 2 jan, tot nu toe, wel kampioen vcds omprogrammeren van H7 naar xenon vv en het loshalen van 14 polige stekkers voor het jaar 2018....

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook de extra massa aangelegd in de adapters. Ik kan me heugen dat ik des tijds een extra massa heb moeten aanleggen en diverse aanpassingen in het boardnet heb moeten doen. Ik heb wel 1 achteras sensor inclusief dcc dus aan mijn codering heb je niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook de extra massa aangelegd in de adapters. Ik kan me heugen dat ik des tijds een extra massa heb moeten aanleggen en diverse aanpassingen in het boardnet heb moeten doen. Ik heb wel 1 achteras sensor inclusief dcc dus aan mijn codering heb je niks.

Welke adapters bedoel je?

Enige massa was de draad van van de ALWR module vzw ik weet.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt had ik ook. Op een van de adapters moest ik ook een extra massa aanleggen, maar hier waarschijnlijk niet anders krijg je een andere fout.

Donderdag ga ik bij Willem op de koffie en zullen we dit xenon-varkentje eens wassen.

Ik heb dan ook een klusje voor Willem, maar dat ziet ie donderdag dan wel.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De adapters die ik had zijn van halogeen naar bi xenon koplampen. Had een setje verloop adapters besteld zodat het plug and play zou zijn. Inpreciepe was dat het ook maar bleef steeds het rode storingslampje branden in m'n cluster en bij het uitlezen bleef ik ook storingen houden in m'n afs module en beide koplampen. Ik weet even niet meer welke maar de lampen werkte wel maar bleef dus fouten houden. Toen de adapters vergeleken met de originele koplamp en originele bixenon koplamp en toen bleek er 1 massa te ontbreken naar de xenon ik heb toen bij beide adapters een massa aangebracht op de juiste pin positie en toen was alles eindelijk opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonder de extra massa krijgt de AFS module in de koplamp geen voeding, dan ga je ze ook niet terug vinden in de vcds log en ga je er ook een foutmelding van krijgen.

Dit is hier zo te zien niet het geval .

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonder de extra massa krijgt de AFS module in de koplamp geen voeding, dan ga je ze ook niet terug vinden in de vcds log en ga je er ook een foutmelding van krijgen.

Dit is hier zo te zien niet het geval .

Ik ga er ook vanuit dat Kufatec complete adapter labels levert waar niet nog iets bij moet wat niet in de handleiding staat, maar je weet nooit......

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar jij sluit dus de originele bixenon aan op je huidige bestaande stekker die je waarschijnlijk ompint naar bixenon?

Er komt een Kufatec kabel tussen met 2 stekkers waarop extra zijn aangesloten op pin 1 en 2 de canbus en een draad die naar het boordnet gaat voor voeding Xenon, rest oude kabels blijft zitten en wordt omgecodeerd . Zie de link van Shanny die ik heb geplaatst.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb die toen ook gedeeltelijk aangehouden denk toch dat er een extra massa bij moet. Maar dat komt donderdag volgens mij wel goed als ik het zo las. Maar als het straks klaar is, is het wel genieten hoor????

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden