Ik heb een 1.9 TDI (130pk) passsat variant van 2003, km stand 174.000.
Heb de auto onlangs een grote beurt laten geven, inclusief distrubutieriem laten vervangen.
Had toen ik de auto wegbracht al aangegeven dat bij stationair draaien van de motor er soms een irritant gerammel hoorbaar is; tevens dat (bij warmer weer) de "stuurbekrachtiging" piept in de uiterste stand naar links of rechts gedraaid.
Bij ophalen van de auto werd me verteld dat de veer van spanrol van de multiriem waarschijnlijk te slap is, waardoor ik soms dat irritante gerammel. Tevens werd me verteld dat de stuurbekrachtigingpomp vervangen dient te worden.
Ik had eigenlijk van te voren verwacht dat het strakker leggen van een of andere riem het probleem wel opgelost zou zijn. Bij een van mijn vorige auto's (golf tdi) was in ieder geval het gepiep van de stuurbekrachtiging zo opgelost. Zou het ene probleem niet met het andere te maken kunnen hebben? M.a.w. zou alleen de spanrol vervangen ook voldoende kunnen zijn?
Ikzelf vind het trouwens wel snel dat de stuurbekrachtigingspomp na 4 jaar al geheel vervangen moet worden. Of is dit normaal; heeft iemand hier ervaring mee/verstand van?
Vraag
laatje
Ik heb een 1.9 TDI (130pk) passsat variant van 2003, km stand 174.000.
Heb de auto onlangs een grote beurt laten geven, inclusief distrubutieriem laten vervangen.
Had toen ik de auto wegbracht al aangegeven dat bij stationair draaien van de motor er soms een irritant gerammel hoorbaar is; tevens dat (bij warmer weer) de "stuurbekrachtiging" piept in de uiterste stand naar links of rechts gedraaid.
Bij ophalen van de auto werd me verteld dat de veer van spanrol van de multiriem waarschijnlijk te slap is, waardoor ik soms dat irritante gerammel. Tevens werd me verteld dat de stuurbekrachtigingpomp vervangen dient te worden.
Ik had eigenlijk van te voren verwacht dat het strakker leggen van een of andere riem het probleem wel opgelost zou zijn. Bij een van mijn vorige auto's (golf tdi) was in ieder geval het gepiep van de stuurbekrachtiging zo opgelost. Zou het ene probleem niet met het andere te maken kunnen hebben? M.a.w. zou alleen de spanrol vervangen ook voldoende kunnen zijn?
Ikzelf vind het trouwens wel snel dat de stuurbekrachtigingspomp na 4 jaar al geheel vervangen moet worden. Of is dit normaal; heeft iemand hier ervaring mee/verstand van?
gr.
Erwin
Link naar reactie
Delen op andere sites
30 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten