Ga naar inhoud

CH/LH Passat B7 bij lichtschakelaar op AAN.


Fopperr

Aanbevolen berichten

Wie zou mij kunnen vertellen of het mogelijk is CH/LH werkend te krijgen in mijn B7 als de lichtschakelaar AAN staat en dus niet op AUTO. Bij AUTO werkt het prima alleen rij ik altijd met verlichting aan en zou het fijn vinden als de CH/LH ook zou werken.

 

Ik heb met al eea geprobeerd samen met @@maxx007at maar kwamen niet verder.

 

Handmatig dmv seinen als contact uit is werkt wel op de AAN stand.

 

Is het uberhaupt mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je de sensor van het licht niet afplakken of een andere aansluiten en achter het dashboord stoppen.

Altijd donker dus altijd ch/lh.

Wel zorgen dat je regensensor blijft werken dan.

Of je lichtsensor uit coderen kijken of dat werkt.

Kan het altijd proberen. Enig idee waar ik dat kan doen?

 

Ik hoor net van @@Vdub dat t inderdaad geen apk afkeur is, zolang alle verlichting maar werkt de schakelaar op ON staat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn model is standaard zo geleverd met lichtschakelaar op stand auto en permanent running lights gecodeerd. Nooit problemen met apk.

 

Lichtsensor kun je ook uitcoderen maar dan werkt coming/leaving home zelfs overdag, ook weer beetje nutteloos.

Weet je waar ik dit kan vinden? Liever dit dan helemaal geen CH/LH????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een B7 is byte 1-10 oid niet beschikbaar. Dus dat zal niet werken. De ch/lh instellen als je auto van contact haalt en een keer grootlicht seint bereik je volgens mij door bovenstaande aanpassing. Staat onder byte 12 en dan 2 uit/aan zetten.

 

Helaas is de B7 minder makkelijk dan de B6 qua vcds aanpassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Dennis,

 

Dan moet ik de lichtsensor eraf halen en daar een stuk donkere tape op plakken? Bedoel je dat?

 

Ik heb wel gevonden dat de lichtsensor instelbaar is in een bepaald percentage tov een blanke ruit. Max is tot + 300% oid. Dat zal ongetwijfeld een flink verschil maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zou mij kunnen vertellen of het mogelijk is CH/LH werkend te krijgen in mijn B7 als de lichtschakelaar AAN staat en dus niet op AUTO. Bij AUTO werkt het prima alleen rij ik altijd met verlichting aan en zou het fijn vinden als de CH/LH ook zou werken.

 

Ik heb met al eea geprobeerd samen met @@maxx007at maar kwamen niet verder.

 

Handmatig dmv seinen als contact uit is werkt wel op de AAN stand.

 

Is het uberhaupt mogelijk?

Heb je al geprobeerd coming home via mistlichten in te stellen? misschien werkt het dan wel... Ik bekijk de mogelijkheden eens van de verborgen bits en bytes...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd coming home via mistlichten in te stellen? misschien werkt het dan wel... Ik bekijk de mogelijkheden eens van de verborgen bits en bytes...

 

grtz, dre

Ik heb weleens gereden met ch/lh via mist maar nooit op gelet of de ch/lh dan anders werkt. Ik zal het eens proberen.

 

Ben benieuwd of er iets is aan te passen in de onzichtbare bites.

 

Thnks voor je moeite vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug te komen op het apk verhaal, dit is geen apk afkeur. Licht mag gewoon permanent branden. Misschien makkelijker voor je zoektocht. Vw heeft dat ook origineel af en toe. En bij polo's zonder mistlampen wordt dimlicht als drl gebruikt.

 

Verstuurd vanaf mijn toilet

Thns voor je input maar daar waren we al achter????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb imitatie koplampen van de B7 bi-xenon. De leds horen officieel als drl te branden maar bij mij hebben deze leds de functie van stadslicht. @@Thijn en @@maxx007at zijn er ook al bezig geweest om de leds echt de functie van drl over te laten nemen.

 

Nou wees Dreke mij er al eens op om drl units van de oem drl’s aan te schaffen om dit te realiseren.

 

Eigenlijk rij ik het liefste altijd met verlichting aan en dat doe ik nu ook, alleen werkt de CH/LH niet als ik de lichtschakelaar op ON heb staan.

 

Kun je me volgen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke maar als je permanent running lights codeerd horen de stadslichten ook gewoon aan te gaan. Zou wel raar zijn als dit niet zo was. Heb je het wel getest?

 

Stadslicht als drl heb ik nu ook gecodeerd.

Via byte 15 bit 6 drl via seperate lights active.

Wellicht dat je dit bit ook kunt vinden en even kunt testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de RLS zo gevoelig mogelijk achter een 273% donkerdere ruit dan mn Passat op de hoop dat hij altijd aan blijft.

Het drl via separate lights had ik volgens mij al aan staan maar bij mij gebeurde er niks. Dat zou de makkelijkste oplossing zijn.

 

Kan dit trouwens “drl as positionlight active” zijn?

 

Wellicht is de bcm van een scirocco 2014 toch anders dan de B7.

 

@@dreke heb drl via foglight nu geselecteerd. Ik moet morgen even testen of dit bij daglicht werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is bij DRL het niet toegelaten om nog stadsverlichting te voeren.

 

Ik heb ook mijn DRL units op de side marker output zitten en zo gecodeerd maar ik heb eens begrepen dat deze optie niet meer aanwezig is in het 3AA BCM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden