Ga naar inhoud

CH/LH Passat B7 bij lichtschakelaar op AAN.


Fopperr

Aanbevolen berichten

1dcfcb7cca5c5bc145729e3cdc44d0b8.jpg

 

Kan de optie selecteren en de bcm bewaart hem ook.

 

De andere opties vwb het aanpassen van de reactie van rls ivh de voorruit heeft hij niet opgeslagen.

 

Heb de functie van drl via foglight ook even terug gezet. Ik hoop dat deze aanpassing is wat ik zoek.

 

Thnks zover!

 

Nog een andere vraag;

Wat doet het onderste vinkje?

3371914a4fc2e04baff039156f35bf78.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inhakend op het verhaal/vraagstelling.

 

Ik ben er samen met @maxx007at - Martijn inderdaad nog mee bezig..althans meer martijn daar hij er meer kaas van gegeten heeft.. :mrgreen:

Met de ondersteuning van @@dreke.

 

Die had de mogelijk oplossing voor bij mij al gestuurd, maar wegens vakantie periode nog steeds niet aan toegekomen.

 

Maar mijn planning is als volgt:

 

Ik wil mijn licht schakelaar gewoon op auto laten staan.

 

Dan wil ik als volgt:

 

Overdag:

DRL via mn leds in de koplamp & gewoon bocht verlichting als mede CH/CL.

 

en Savonds:

Leds aan, alsmede mn Xenon verlichting, bocht verlichting, en CH/CL

 

 

Wat mij laatst opviel, als ik achteruit ga rijden gaan mn mistlampen aan...?

EN bij geen verlichting in het donker heb ik perfect beeld op de Achteruit rijdcamera, maar bij verlichting aan, heb ik heel weinig zicht met de camera..

 

 

Dus ook ik ben nog even zoekende naar de juiste instellingen..

EN mogelijk de instelling die @@dreke gestuurd heeft kan de oplossingen zijn, of in elk geval het begin.

 

Het lijkt mij dat het bij mijne wel mogelijk moet zijn, daar ik een nieuwere BCM heb aangeschaft, omdat mijn ouder "overleden" was.

En de BCM die ik nu heb, had standaard deze koplampen weliswaar oem. Dus vandaaruit lijkt het mij dat het wel moet kunnen bij mij.

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, een aantal instellingen geprobeerd maar deze doen niet wat ik wil.

 

De “drl via seperate lights” zorgen ervoor dat mn oorspronkelijke drl’s mee gingen branden. Hoewel het uitschakelen er niet voor zorgde dat de stadslichten (bij mij ledstrip in koplamp) weer ging branden.

 

Alle opties terug gezet zoals het was en voorlopig rij ik nog maar rond hoe ik al deed. Nog wel even Ch/Lh via seinen aangevinkt zodat ik wel een beetje licht heb.

 

Wellicht toch voor de externe drl modules gaan welke oorspronkelijk bij de bi-xenon koplampen horen.

 

Of is het wellicht mogelijk om de oorspronkelijke drl naar stadslichten te verplaatsen of is dat niet mogelijk? Dan koop ik een set mistlichten met enkel de mist functie en zonder drl en dan zou het opgelost kunnen zijn. Mits de BCM hiermee om kan gaan en de koplampen uiteraard ook.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom de leds in je koplamp niet functioneren. Als dit stadslicht is dan zou het altijd moeten branden tegelijk met de dimlichten.

Als je dan coming home over de koplampen instelt dan brand stadslicht ook mee. Hoe heb je het aangesloten?

Heeft het stadslicht überhaupt wel eens gebrand na inbouw van de koplampen?

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het zo dat wanneer ik codeerde dat er DRL aanwezig was dat de stadslichten uitgeschakeld werden ( stadslicht en DRL tegelijk voeren mag/mocht niet).

Er zat wel een bit in waarmee je het stadslicht terug kon inschakelen wanneer de DRL actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegelijk laten branden met stads of dimlicht is niet zoals het hoort nee. Met de lichtsschakelaar op stand aan hoort de drl niet actief te zijn alleen op stand 0 en/of auto.

Overdag mag de drl het stadslicht uitschakelen maar nooit als het dimlicht brand op stand auto of aan.

Je mag toch DRL as stadslicht gebruiken (gedimd dan), volgens mij is dat zelfs origineel zo bij de B7 met Xenon.

 

Zelf heb ik het ook zo op m'n 3C, en hier in spanje zijn ze op dat gebied vrij kritisch, maar ik heb er geen probleem mee.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM bij de B7 dimmen ze niet dacht ik.

Wel uit gaan bij richting aanwijzen.

Er staat hier wel ergens op het forum waarbij je de stadslichten kon activeren als DRL maar dat was zowel een softwarematige als hardwarematige aanpassing. Ook was dit bij een boordnet en geen BCM. Volgens ik van Dreke begrepen had heeft de B7 xenon koplamp zijn eigen DRL sturing aan boord zitten ipv dat het vroeger via het boordnet geregeld kon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn koplamp zit het ook zo 1 lamp voor drl en stadslicht functie gecombineerd dmv dimmen. Ik bedoel als je 2 aparte lampen hebt voor beide functies dat ze niet tegelijk mogen branden.

Bij mij zit er ook een aparte module op de koplamp voor aansturing (dimmen) stadslicht/drl. Deze module krijgt een stadslicht en drl signaal binnen.

 

Een niet nette oplossing zou misschien zijn je drl lampen te ontkoppelen en drl en stadslicht signaal op je koplamp led aan te sluiten. Maar met een originele module is natuurlijk beter. Anders gaat dimmen sowieso niet meer werken.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Byte 24 bit 7 maakt DRL als stadslicht actief...

 

Byte 27 bit 2 : LED drl module voor parking/position and daytime running light... Dit is de module in de originele B7 xenon koplamp. Volgens mij is die module alleen aangesloten aan de LED's en geen andere lampen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die modules zitten spijtig genoeg vast in de koplamp gebouwd en zijn niet los te verkrijgen... De uitgangsspanning voor de LED's is trouwens 48 volt...

 

Op Ali zijn er ooit een aantal te koop geweest.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden