Ga naar inhoud

CH/LH Passat B7 bij lichtschakelaar op AAN.


Fopperr

Aanbevolen berichten

Voor mij is het nu als eerste zaak, om zolang het weer zoals standaard te krijgen.

 

Vanaf het begin met de nieuwe BCM, geeft deze storing op mn DRL (links en rechts lamp stuk), terwijl ze het gewoon doen.

Als ik deze eerst is werkende krijg zonder foutmelding, ben ik al blijd.

 

En als ik mn leds (alleen mn leds) wil laten branden, zet ik wel stadslicht aan.

 

Vandaar uit kunnen we wel verder kijken om het onmogelijke toch mogelijk te maken. en das dan ook de uitdaging.

Maar ben er bang voor dat dat niet gaat werken.

 

Dus eerst maar is standaard zonder foutmelding...

Das voor mij hoofdzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het nu als eerste zaak, om zolang het weer zoals standaard te krijgen.

 

Vanaf het begin met de nieuwe BCM, geeft deze storing op mn DRL (links en rechts lamp stuk), terwijl ze het gewoon doen.

Als ik deze eerst is werkende krijg zonder foutmelding, ben ik al blijd.

 

En als ik mn leds (alleen mn leds) wil laten branden, zet ik wel stadslicht aan.

 

Vandaar uit kunnen we wel verder kijken om het onmogelijke toch mogelijk te maken. en das dan ook de uitdaging.

Maar ben er bang voor dat dat niet gaat werken.

 

Dus eerst maar is standaard zonder foutmelding...

Das voor mij hoofdzaak.

Thijn,

 

Heb je de codering nog van je oude BCM? Geef dieanders even mee samen met de nieuwe...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@dreke

De oude BCM van @@Thijn had de volgende codering:

000000000000000000180080540081E403790088426D8D606480C7200041

 

De nieuwe heeft de volgende codering:

000800000000000000180080540083A407680188426D8D606480C7200041

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@dreke

De oude BCM van @@Thijn had de volgende codering:

000000000000000000180080540081E403790088426D8D606480C7200041

 

De nieuwe heeft de volgende codering:

000800000000000000180080540083A407680188426D8D606480C7200041

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

Kijk is aan das een service...hahaha

Gij bent echt snel... :angel:

 

Maar goe, @@dreke we houden je op de hoogte.

De codering die je al eerder door gegeven had (voor de vakantie in de pb), zullen wij is gaan checken. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in je nieuwe code verschillend :

 

byte 14 bit 2 : DRL via foglights  (nieuw = aan oud = uit)

byte 16 bit 6 : DRL via separate lights active (nieuw = uit oud = aan)

 

Waarschijnlijk zit het probleem in je byte 18. Afhankelijk van de code die daar gecodeerd zit (maar je niet ziet) verwacht de BCM bepaalde aansluitingen, bv. DRL extra lampen, waar je die nu via mistlicht gecodeerd hebt staan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thx, We gaan het zaterdag even bekijken. :thumb:

 

'We houden je op de hoogte..

 

Maar kleine kanttekening, inderdaad die mysterieuze byte 18 is niet/nooit zichtbaar, maar Martijn was er achter gekomen dat deze wel zichtbaar was bij de mijne.... Alhoewel dat niet mogelijk zou zijn...Blijft dat ook vreemd....gelukkig maar, want kunnen we daarin nml ook kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thx, We gaan het zaterdag even bekijken. :thumb:

 

'We houden je op de hoogte..

 

Maar kleine kanttekening, inderdaad die mysterieuze byte 18 is niet/nooit zichtbaar, maar Martijn was er achter gekomen dat deze wel zichtbaar was bij de mijne.... Alhoewel dat niet mogelijk zou zijn...Blijft dat ook vreemd....gelukkig maar, want kunnen we daarin nml ook kijken...

Die staat bij de mijne ook gewoon zichtbaar. (bij je nieuwe trouwens ook). Normaal gaat die byte op "00" staan na het uit/inschakelen van het contact.

Bij je nieuwe staat die ingesteld op "01 BCM Default (reset to factory settings)". Dat wil zeggen dat die de standaard instellingen gebruikt voor de auto waarvoor die ooit geconfigureerd is.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staat bij de mijne ook gewoon zichtbaar. (bij je nieuwe trouwens ook). Normaal gaat die byte op "00" staan na het uit/inschakelen van het contact.

Bij je nieuwe staat die ingesteld op "01 BCM Default (reset to factory settings)". Dat wil zeggen dat die de standaard instellingen gebruikt voor de auto waarvoor die ooit geconfigureerd is.

 

grtz, dre

 

Dat zou dan wel verklaren waarom ik die storing heb, aangezien de andere auto waarvoor deze bedoelt was, andere functie's had als de mijne heeft.

Dus nu nog de juiste instelling vinden, met de opties die je reeds door gegeven hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden