Ga naar inhoud
  • 0

Schokbrekers of draagarmen


FZPassat

Vraag

Respect voor jou kerel, dat je zo met je auto bezig bent en dat je "zomaar" begint aan zulke vrij grote klussen op onbekend gebied. Helaas zat het tegen, maar je had goeie hulp. Komt vast allemaal goed :)

 

Dank je!

Ja weetje... ik ben nog inderdaad onbekend met vele dingen aan passat modden e.d. Maar ik hou wel van uitdagingen. En ik deed het met zekerheid omdat ik wist dat er zoveel goeie kerels

rondliepen die mij konden helpen, en uiteraard.. ik werd erg goed geholpen!

 

Het vervelendste is: Ik deed die draagarmblokken vervangen vanwege gekraak bij drempels, echter gister reed ik er weer mee, en ik hoor dat gekraak weer  :neutral: 

Maar komt goed, ik ga ergens volgende week langs Twan bij zijn werkplaats om is ff goed te bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je!

Ja weetje... ik ben nog inderdaad onbekend met vele dingen aan passat modden e.d. Maar ik hou wel van uitdagingen. En ik deed het met zekerheid omdat ik wist dat er zoveel goeie kerels

rondliepen die mij konden helpen, en uiteraard.. ik werd erg goed geholpen!

 

Het vervelendste is: Ik deed die draagarmblokken vervangen vanwege gekraak bij drempels, echter gister reed ik er weer mee, en ik hoor dat gekraak weer :neutral:

Maar komt goed, ik ga ergens volgende week langs Twan bij zijn werkplaats om is ff goed te bekijken

Het kunnen ook andere draagarmen zijn, of je schokbrekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je!

Ja weetje... ik ben nog inderdaad onbekend met vele dingen aan passat modden e.d. Maar ik hou wel van uitdagingen. En ik deed het met zekerheid omdat ik wist dat er zoveel goeie kerels

rondliepen die mij konden helpen, en uiteraard.. ik werd erg goed geholpen!

 

Het vervelendste is: Ik deed die draagarmblokken vervangen vanwege gekraak bij drempels, echter gister reed ik er weer mee, en ik hoor dat gekraak weer :neutral:

Maar komt goed, ik ga ergens volgende week langs Twan bij zijn werkplaats om is ff goed te bekijken

zou het kunnen dat de veerpoot lagers het begeven hebben? ik had er eerst ook last van totdat ik mijn verlagingset eronder heb gemonteerd bij Matthijs. bij het demonteren kwamen we erachter dat de lagers kapot waren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou het kunnen dat de veerpoot lagers het begeven hebben? ik had er eerst ook last van totdat ik mijn verlagingset eronder heb gemonteerd bij Matthijs. bij het demonteren kwamen we erachter dat de lagers kapot waren.

Weet zeker dat Twan @@bandenman dat wel gaat nakijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou het kunnen dat de veerpoot lagers het begeven hebben? ik had er eerst ook last van totdat ik mijn verlagingset eronder heb gemonteerd bij Matthijs. bij het demonteren kwamen we erachter dat de lagers kapot waren.

 

Dat denk ik ook ja.

Hoe zit het nou eigenlijk met die veerpoten?

Zit dat boven (in) de schokdemper?

Kun je mij een afbeelding laten zien hoe dat zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat denk ik ook ja.

Hoe zit het nou eigenlijk met die veerpoten?

Zit dat boven (in) de schokdemper?

Kun je mij een afbeelding laten zien hoe dat zit?

 Daarvoor moet je helaas de hele schokdemper weer uitbouwen inderdaad. Het lager kun je van de veerpoot halen met behulp van een doorsteekratel en een lange inbussleutel. Of een pijpsleutel als je geen doorsteekratel hebt. Hiervoor moet je uiteraard wel eerst de boel in een veerspanner zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kost wat zeker :P

Maar ik wil mijn auto niet verlagen

Denk goedkoper dan oem set.

Zoals Dennis zegt , je kan hem naar eigen hoogte zetten

 

Maar 3cm lager zal haar niet mis staan.

 

500 euro complete set

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 Daarvoor moet je helaas de hele schokdemper weer uitbouwen inderdaad. Het lager kun je van de veerpoot halen met behulp van een doorsteekratel en een lange inbussleutel. Of een pijpsleutel als je geen doorsteekratel hebt. Hiervoor moet je uiteraard wel eerst de boel in een veerspanner zetten.

klopt en iets staat me bij wanneer ik mijn voorste veren vervangen had, dat de moer op de bovenkant van de veerpoot een speciale maat was (23mm ofzo - heb ik dan met een ringsleutel gedaan) en dat de inbus ook niet een courante sleutel was en dat ik deze dan kon vast houden door er een torx in te stoppen ipv een inbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dat een inbus 7. De sleutel is 21 of 23 dat weet ik niet meer. Maar een incourante maat inderdaad. Ringsleutel heb ik niet geprobeerd bij mijn Passat maar bij mijn Golf kreeg ik destijds de ringsleutel er niet in omdat het rubber rond het lager daar te weinig ruimte voor bood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij werkt het best met een luchtdruksleutel om die 23 los te maken dan moet er zelfs geen inbus in om tegen te houden. Indien je daar aan kan komen natuurlijk. Zo heb ik ze het ooit zien doen in de garage.

Dat werkt ook inderdaad. Alleen als je dat niet voorhanden hebt dan moet je toch met de inbus aan de gang ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat kraken bij drempels met lage temperaturen niet gewoon een Passat 'dingetje' ?

Ik heb een aantal verschillende B6 en B7's gereden, ze hadden het allemaal. Gaat meestal weg als de boel wat meer op temperatuur is.

Het is mij niet bekend. Ik heb welliswaar een Passat CC gereden en rijd nu een CC maar die rusten naar mijn weten gewoon op de B6 en B7 qua techniek.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dat een inbus 7. De sleutel is 21 of 23 dat weet ik niet meer. Maar een incourante maat inderdaad. Ringsleutel heb ik niet geprobeerd bij mijn Passat maar bij mijn Golf kreeg ik destijds de ringsleutel er niet in omdat het rubber rond het lager daar te weinig ruimte voor bood.

Inbus 7 zou goed kunnen, zit ook niet in een standaard setje. Maar met een torx is het me dan ook gelukt.

 

Ook een gewone ringsleutel paste niet maar ik heb er 1tje met zo een knik in en met deze lukte het prima.

e7e5c2c3f7618614b7a92d73dc9d0904.jpg

 

En om de veren samen te spannen heb ik een set veerspanners de stangen wat afgeslepen zodat deze wat korter zijn. Dan gemonteerd terwijl de auto nog op de grond stond (veren samen gedrukt door het gewicht van de wagen). Dan de veerspanners er rond gedaan en de auto opgekrikt. Zo moet je niet de hele veerweg gaan samen spannen en heeft het gewicht van de auto al het meeste samen gedrukt.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is mij niet bekend. Ik heb welliswaar een Passat CC gereden en rijd nu een CC maar die rusten naar mijn weten gewoon op de B6 en B7 qua techniek.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Mijn huidige CC heeft het ook sinds dag 1, zo ook mijn vorige 3C en wat leen Passat's van diverse garages. Nu hebben we hier ook wel behoorlijk hoge drempels, maar het valt op dat ze allemaal kraken zodra het buiten onder de +/- 10 a 15 graden is. Eenmaal een stuk gereden komt het niet meer voor, totdat het weer allemaal afgekoeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat kraken bij drempels met lage temperaturen niet gewoon een Passat 'dingetje' ?

Ik heb een aantal verschillende B6 en B7's gereden, ze hadden het allemaal. Gaat meestal weg als de boel wat meer op temperatuur is.

Ja, volgens mij alles op het Golf V platform. Als het buiten kouder wordt "kraakt" het bij op gaan van drempels etc. Zoek maar eens op het forum hoeveel erover gepost is in het verleden. Moet wel zeggen dat mijn B7 minder kraakt dan mijn b6...
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden