Ga naar inhoud
  • 0

Kvs snel op temp


Hendrik38

Vraag

Dag allen, ik rijd nu een jaar mijn passat 2.0 tdi dsg met 170 pk en vooral in de zomermaanden valt mij op dat de kvs temp erg vlot op 90 graden zit. Dit herken ik vanuit andere autos (niet vag) niet zozeer. Ik denk dat hij binnen 4 minuten wel op de 90 graden is. De motorolie temp volgt veel langzamer en blijft ongeveer30 graden achter. Vervolgens op temp blijft de kvs netjes op 90 en de motorolie afh. V gebruik ook normaal. Als auto 45 minuten heeft stilgestaan waarna hij weer gestart wordt komt de kvs ook weer direct naar 90 graden...paar seconden later zakt hij iets in (ik gok thermostaat open) waarna hij weervlot op 90 graden zit. Herkenbaar of ergens probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die koelwatertemperatuurmeter is geen exacte thermometer zoals de olietemperatuurmeter wel is.

De meter voor de koelwatertemperatuur is meer een 'geruststellingsindicator'. In het midden is alles goed, en daarboven niet. Zo moet je die meter interpreteren. Eigenlijk staat die meter bij elke VW niet lang na de start gewoon in het midden,of het nou hartje winter of zomer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde dat mijn Passat zo'n gedrag vertoonde :-)

Na 30km rijden staat de meter nog steeds op 80 graden en alleen bij flink doorrijden haal ik 90 graden. Zaterdag naar vagtechniek, vervangen dsg thermostaat. Kvs thermostaat is vervangen, en hoop dat temperatuur probleem en olieverbruik daarmee opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor jullie antwoorden. Het korte dipje in temp is alleen als ik de auto start terwijl motor nog aardig warm is bijv 30 min stilstand. Gok dat dan de kvs weer gaat stromen en warm en kouder kvs weer vermengt uit verschillende delen motor. Daarna blijft hij mooi op 90 zonder schommelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nadat de dsg thermostaat vervangen is, zie ik dit verschijnsel ook. Motor is na 30 minuten stilstand nog wel warm, terwijl de radiator sneller afkoelt. Start je dan weer opnieuw, dan komt er even een golf "koude" kvs langs de temperatuursensor en dipt de naald eventjes. Je moet het bijna weten om te kunnen zien. Maar is geen fout, hoort nu eenmaal zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden