Dag allen, ik rijd nu een jaar mijn passat 2.0 tdi dsg met 170 pk en vooral in de zomermaanden valt mij op dat de kvs temp erg vlot op 90 graden zit. Dit herken ik vanuit andere autos (niet vag) niet zozeer. Ik denk dat hij binnen 4 minuten wel op de 90 graden is. De motorolie temp volgt veel langzamer en blijft ongeveer30 graden achter. Vervolgens op temp blijft de kvs netjes op 90 en de motorolie afh. V gebruik ook normaal. Als auto 45 minuten heeft stilgestaan waarna hij weer gestart wordt komt de kvs ook weer direct naar 90 graden...paar seconden later zakt hij iets in (ik gok thermostaat open) waarna hij weervlot op 90 graden zit. Herkenbaar of ergens probleem?
Vraag
Hendrik38
Dag allen, ik rijd nu een jaar mijn passat 2.0 tdi dsg met 170 pk en vooral in de zomermaanden valt mij op dat de kvs temp erg vlot op 90 graden zit. Dit herken ik vanuit andere autos (niet vag) niet zozeer. Ik denk dat hij binnen 4 minuten wel op de 90 graden is. De motorolie temp volgt veel langzamer en blijft ongeveer30 graden achter. Vervolgens op temp blijft de kvs netjes op 90 en de motorolie afh. V gebruik ook normaal. Als auto 45 minuten heeft stilgestaan waarna hij weer gestart wordt komt de kvs ook weer direct naar 90 graden...paar seconden later zakt hij iets in (ik gok thermostaat open) waarna hij weervlot op 90 graden zit. Herkenbaar of ergens probleem?
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten