KaanDSG Geplaatst 30 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2017 Dag allen Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag. Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht. Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig). Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010. Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad. Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt. Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen. Nu let ik echt overal op met de auto. Misschien wordt ik wel paranoïde. Ik vind dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook. Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap. Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop. Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag specialist om één en ander te voorkomen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 (aangepast) @@Passat BMT het zit niet tussen je oren.. motor loopt stationair rustiger met een warme motor. loopt op de snel weg ook veel rustiger. motor lijkt veel vlotter, kan dus zijn dat hij onderin meer vermogen of koppel heeft. bij mijn oude 1.8tsi motor zag je tussen 95 en 98 wel 10 pk verschil. Maar dan wel met tuning. edit; mijn tfsi maakt ook een diesel geluid bij koude start, bijna als op het filmpje... 6 juni, 2017 aangepast door ATS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 6 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 Ja zeker, ik ben er inmiddels ook mee begonnen met 98, of het zit tussen mijn oren maar de motor voelt krachtiger aan...We hebben dezelfde motorisatie en sinds jou klacht over de koude start ben ik er ook op gaan letten. Heb inmiddels 100+ filmjes op Youtube gezien met de koude start 1.4tsi allen klinken rauw en sommige zelfs na de reparatie van de ketiing e.d. Ik zal snel een filmpje maken met de koude start van mijn motor wellicht komen we tot een conclusie/discussie gr. Goed plan, ik zal van de week ook een video maken. Bij mij is het raar genoeg sinds kort drastisch verminderd na aanvullen van olie 5w30 longsife full syntetisch. Ik ga op korte termijn klein onderhoud en olie compleet vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rachid17 Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 (aangepast) Ja zeker, ik ben er inmiddels ook mee begonnen met 98, of het zit tussen mijn oren maar de motor voelt krachtiger aan...We hebben dezelfde motorisatie en sinds jou klacht over de koude start ben ik er ook op gaan letten. Heb inmiddels 100+ filmjes op Youtube gezien met de koude start 1.4tsi allen klinken rauw en sommige zelfs na de reparatie van de ketiing e.d. Ik zal snel een filmpje maken met de koude start van mijn motor wellicht komen we tot een conclusie/discussie gr. En als je de firezone 102 gaat tanken dan ga je meer voelen dan nu 6 juni, 2017 aangepast door Rachid17 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 Ik heb presies het zelfde geluid. 1.4 tsi met 190k op de teller. Als ik octaan 102 tank dan hoor ik geen verschil met een koude start. Wel is het goed merkbaar dat je onderin meer koppel hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rachid17 Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 Ik heb presies het zelfde geluid. 1.4 tsi met 190k op de teller. Als ik octaan 102 tank dan hoor ik geen verschil met een koude start. Wel is het goed merkbaar dat je onderin meer koppel hebt. Ik zelf hoor wel het verschil met mijn fsi,tikken is veel minder bij de fsi Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ArieV Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 Ik zelf hoor wel het verschil met mijn fsi,tikken is veel minder bij de fsi Als hij koud start hoor ik geen verschil. Als hij eenmaal loopt is het inderdaad rustiger. Maar hier vroegen ze om het geluid bij een koude start vandaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2017 volgens mij is dat dieselende geluid een kat-opwarmingsfase. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 7 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 juni, 2017 (aangepast) https://youtu.be/n2xOFyYy7E8 DIt doet hij overigens ook vaak bij koude motor als ik bij stoplicht stil sta. Rem ingetrapt automaat op Drive. Gebeurt ook volgens mij op Neutraal dit. Dat weet ik niet zeker. Wat kan dit zijn ? Bij mijn vorige auto had ik dit ook en vervolgens ging mijn waterpomp kapot. 7 juni, 2017 aangepast door KaanDSG Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2017 misschien een storing in je remdrukregeling? dat ie dat niet goed meet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 13 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juni, 2017 Dat trillen van de auto bij stoplicht/stationair begint toch te storen. Ik ga vrijdag langs de VAG Car Service. Hopelijk niet veel bijzonders aan de hand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 15 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2017 Ik rijd een 2L TFSI, tank euro 95 (soms E10), nergens last van (getik e.d.), hij loopt als een zonnetje. Ik heb het gevoel dat hij op E10 lekkerder loopt, laatst voor 1.26 de liter getankt net over de Belgische grens.. Het olieverbruik is ook nihil geworden na het vervangen van de PCV. De Passie is gisteren weer gekeurd voor een jaar, met de opmerking van de keurmeester: Hij ziet er erg goed uit, je kunt zien dat er van gehouden wordt. (dat is correct en tevens juist)! 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 17 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2017 (aangepast) Na uitlezen blijkt helaas wel iets aan de hand te zijn met motorgedeelte. Hij vond hem ook niet lekker draaien . Rijden was verder prima, trekt goed op.. Dsg reageert redelijk goed.. Motor trilt alleen soms en maakt wat herrie (ketting?). Vervolg afspraak gemaakt over 2 weken pas. Dan weten we meer. ps: kwam er wel achter dat de auto blijkbaar ABT getuned is.. Had de verkoper niet eens vermeld. 17 juni, 2017 aangepast door KaanDSG Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 18 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2017 Ik zou eens beginnen met de originele software terug te zetten of naar JD te gaan voor een goede tuning. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 18 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2017 zit er een tuningsbox in misschien, ABT heeft die heel veel gebruikt bij de 1.4, die gaan snel stuk, kun je onder de motorkap wel zien zitten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThomasTDI Geplaatst 18 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2017 (aangepast) Ik rijd een 2L TFSI, tank euro 95 (soms E10), nergens last van (getik e.d.), hij loopt als een zonnetje. Ik heb het gevoel dat hij op E10 lekkerder loopt, laatst voor 1.26 de liter getankt net over de Belgische grens.. Het olieverbruik is ook nihil geworden na het vervangen van de PCV. De Passie is gisteren weer gekeurd voor een jaar, met de opmerking van de keurmeester: Hij ziet er erg goed uit, je kunt zien dat er van gehouden wordt. (dat is correct en tevens juist)! Op E10 heb je wel een hoger verbruik en vermogensverlies... Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 18 juni, 2017 aangepast door ThomasTDI Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 20 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2017 Op E10 heb je wel een hoger verbruik en vermogensverlies... Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Ik heb precies het tegenovergestelde ervaren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThomasTDI Geplaatst 20 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2017 Ik heb precies het tegenovergestelde ervaren Toch vreemd aangezien E10 minder energie bevat dat euro 95. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 26 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2017 Video nummer 2 toegevoegd. Auto ( motor) trilt best heftig bij een koude motor op stationair. Ben al bij de vag specialist geweest, zag wel een foutcode in motor gedeelte. Vrijdag gedetailleerd onderzoek hopelijk weet ik dan meer. Hier een video van motor. https://youtu.be/7Ck3KNeSzBM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 En welke foutcode was dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 27 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2017 Video nummer 2 toegevoegd. Auto ( motor) trilt best heftig bij een koude motor op stationair. Ben al bij de vag specialist geweest, zag wel een foutcode in motor gedeelte. Vrijdag gedetailleerd onderzoek hopelijk weet ik dan meer. Hier een video van motor. Wat is dat knarsen wat je hoort op de video? Of is dat een bijgeluid door de opname? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 28 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2017 En welke foutcode was dat? Niet genoteerd. Vrijdag weet ik in ieder geval meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 28 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2017 (aangepast) Wat is dat knarsen wat je hoort op de video? Of is dat een bijgeluid door de opname? Mischien omdat ik de telefoon/camera beweeg? Rest is gewoon allen motor/ketting . Heb weer wat olie toegevoegd, stond voor 30% vol.. He trillen is wel behoorlijk verminderd. Is wel snel verminderd trouwens zat 3/4 weken terug nog boven de helft. En heb weinig lange ritten gedaan met auto, totaal hooguit 500/600 km in deze tijd. 28 juni, 2017 aangepast door KaanDSG Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 28 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2017 Beste is even de verbruikte liters te noteren en daarbij de gereden kilometers. Mocht het olie verbruikt dermate hoog zijn, dan vrees ik weer het ergste. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 30 juni, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 juni, 2017 (aangepast) Nou ik weet ondertussen meer. Het blijkt dat één cilinder niet altijd goed meewerkt en dus wordt overgeslagen zo nu en dan. Dit komt vermoedelijk door vervuiling. Hier staat uitleg: http://www.vagcarservice.nl/index.php/bg-cleaning Het niet lekker lopen van motor ligt aan de ketting. Deze is verlengt en zit dus niet meer strak. Hierdoor hoor je het ratelen. Deze dient ook behandeld (lees vervangen) te worden. Nou het kon uiteindelijk erger, als hiermee alles wordt verholpen prima. Kost wel wat maar hopelijk hebben we dan alles even gehad. 30 juni, 2017 aangepast door KaanDSG Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KaanDSG Geplaatst 1 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2017 Guys nog even een vraagje. Nou weet ik dat ik de auto zonder garantie heb gekocht. Maar zouden jullie in zo'n dergelijk geval contact opnemen met de autohandelaar waar je de auto hebt gekocht. Ik heb specifiek gevraagd of er groot onderhoud of enig mankementen waren. Waarop hij zei van , absoluut niet. Nou kan er met een auto alles gebeuren uiteraard, maar toen ik de auto kocht was de motor al "warm" gereden door hem. Daardoor merkte ik het geluid van koude start niet echt op. Nu kom ik op kosten van circa 800-1000 euro. Niet geschoten is altijd mis, dus ik ben van plan contact op te nemen. Met de hoop of hij hiervan een gedeelte voor zijn rekening wil nemen. Wat is jullie mening en ervaring bij dit soort gevallen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
KaanDSG
Dag allen
Ik zal mij voorstellen allereerst. Mijn naam is Kaan, 34 jaar woon in Den Haag.
Al jaren Volkswagen gebruiker VW Golf 4 en VW Polo BM (lease) . Tussendoor een keer Peugeot gereden maar na 2 maanden weer verkocht.
Tevens jaartje of 4/5 bij de PON automobielhandel gewerkt, daarbij bijna alle VAG modellen wel eens mogen proeven
Vandaar misschien ook mijn voorkeur voor de VW (ook wel Audi overigens maar vind ik te prijzig).
Nu heb ik een Passat 1.4 TSI Variant met DSG gekocht uit 2010.
Auto zit rond 190.000 en heeft altijd bij dealer onderhoud gehad.
Ik lees nu hier en daar dat deze auto toch veel problemen met zicht mee brengt.
Wordt er toch een beetje bang van, want die Peugeot was al een drama. En heb geen zin om dagen bij de garage door te brengen.
Nu let ik echt overal op met de auto.
Misschien wordt ik wel paranoïde.
Ik vind dat hij bij opstarten toch een beetje lawaai maakt, motor klinkt niet zuiver maar meer dieselachtig ook.
Daarnaast wordt hij na 10 minuten rijden al behoorlijk heet onder de motorkap.
Heb olie van Valvoline 5w30 erin gedaan, want was zo goed als leeg na aankoop.
Vraag: Moet ik me zorgen maken ? En is het handig om deze een keer te laten nakijken door de dealer/ vag specialist om één en ander te voorkomen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
20
8
7
5
Popular Days
31 mei
23
6 jun
10
2 jul
7
10 jul
5
Top Posters For This Question
KaanDSG 20 posts
Passat BMT 8 posts
Vdub 7 posts
Fopperr 5 posts
Popular Days
31 mei 2017
23 posts
6 jun 2017
10 posts
2 jul 2017
7 posts
10 jul 2017
5 posts
Popular Posts
Passat BMT
Beste mede passat rijders, hier een update van de ketting behandeling bij VAG carservice in Bergschenhoek. Ik werd gebeld dat de auto klaar stond, na de gratis leenauto te hebben bijgevuld met bra
Bonny
.. aanleg voor paranoia ...
TinusTG
Ik rijd een 2L TFSI, tank euro 95 (soms E10), nergens last van (getik e.d.), hij loopt als een zonnetje. Ik heb het gevoel dat hij op E10 lekkerder loopt, laatst voor 1.26 de liter getankt net over d
74 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten