Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklapbare spiegels installeren


Stief

Vraag

Hallo allen,

Ben nog nieuw hier, vergeef mij als hier al over geschreven is. Ik heb gezocht maar niks relevant gevonden.

 

Ik overweeg een passat 1.4 ACT uit 2016 aan te schaffen. Maar deze heeft geen automatisch inklapbare spiegels (wat ik overigens belachelijk vind voor een deregelijke auto). Nu kom ik regelmatig in een garage waarbij de draai naar binnen zodanig krap is, dat ik meestal mn spiegels even inklap.

 

Ik zou dat dus evenuteel achteraf willen inbouwen. Ben online wel wat tegen gekopen voor rond de €900,-. Dat heb ik er niet voor over. Maar weet iemand of dit zef een beetje te doen is? Of nog beter, heeft iemand het zelf wel een gedaan/ laten doen. Wat heb je er allemaal voor nodig en wat kost het?

Bij sommige auto's wordt de spiegel ook door de raammotor bediend heb ik begrepen. Maar bij VW zal er wel een los motortje in de spiegel zitten ga ik van uit.

Alle hulp/ tips zijn welkom.

 

Heb inmiddels ook wel een passat gevonden die wel de juiste spiegels heeft maar dat is weer geen ACT helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Standaard is voor en achter tweeweg. Alleen met Dynaudio heb je een drieweg systeem in je voordeur.

Persoonlijk vond ik het standaard geluid in de B8 zeker niet slecht. Je moet gewoon je deurvakken leeg houden.

 

Overigens is Dynaudio mijn volgende mod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil het geluid zeker niet slecht noemen hoor.

Dat van mijn Kia Sportage was slecht.

Heb toen een Focal versterkertje en 4 Focal composetjes icm met een underseat sub geinstalleerd. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.Was nog wel een hoop getweak om het geluid mooi afgesteld te krijgen maar als je dat eenmaal gewend bent geraakt, dan valt het standaard setje van de passat een beetje tegen. Heb voor de inruil mijn audio upgrade er weer uit gehaald en de standaard speakers weer teruggeplaatst, dus die heb ik nu over en overweeg ik in te bouwen in de Passat.

 

Dacht al ergens gelezen te hebben dat je bezig was met een Dynaudio set. Heb je de complete set inclusief versterker en sub of alleen de speakers? Is er overigens op de plek van de rooster in het midden wel genoeg plek voor de speaker. 

Zo op eerste gezicht leek mij de ruimte vrij krap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Hmmm.

Gaat wel kriebelen...

Eerst maar de ramen achter tinten en nieuwe wielen eronder.

Ben overigens wel benieuwd hoe het klinkt met een Dynaudio upgrade.

Zij de portieren van een sedan en variant trouwens gelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou pakketje uit duitsland ontvangen.

Ik had een compleet setje kunnen vinden met 2 spiegels (wel met chrome kappen), 2 deurmodules, 2 raammotoren en schakelaar tegen een mooie prijs.

Helaas zijn ze het schakelknopje vergeten op te sturen. Deze wordt nu na gestuurd. Ik heb nu voorlopig alleen de rechterkant gedaan, aangezien de bestuurders deur toch weer los moet bij het plaatsen van de schakelaar.

 

Via Vagcom mijn deur modules verteld dat ze voorzien van folding mirrors en comfort mirrors.

Verder in module 09 onderstaande aangepast:

 

Funk Spiegelanklappen  ==> Active
Menuesteuerung Funkspiegelanklappen  ==> Active
Access control 2 - Funk Spiegelanklappung Modus ==> "look command via remote control key"

 

Nu klappen mijn spiegels (nauwja de rechter voorlopig) in als ik de auto op slot doe en klappen uit als ik contact aan doe.

In mijn DM kan ik nu via het Car menu deze functie uit en/of aan zetten.

 

De modules en de raammotoren had ik niet nodig aangezien ik al de juiste modules in mijn deur had, dus als er iemand in geinteresserd is hoor ik het graag. Zal ze later wel te koop aanbieden incl. mijn oude spiegels (maar met chrome kappen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had vanochtend een uurtje extra (ivm staking docenten basisschool).

Toch maar de linker spiegel ook vervangen. Schakelaar komt ergens eind deze week of begin volgende week pas binnen, omdat ze deze special moesten bestellen. Jammer maar die vervangen we tegen die tijd dan wel. Waarschijnlijk doe ik de luidsprekers in de deuren dan ook gelijk.

 

Spiegels werken prima. Heb nog wel onderstaande in module 09 aangepast.

 

Access control 2 - Funk Spiegelanklappung Modus ==> "... By Convinience operation ..."

​nu klappen de spiegels pas in als ik de op slot knop op de sleutel ingedrukt houd.

 

​Het enige, dat nog niet werkt is de spiegels handmatig in en uitklappen met de schakelaar, aangezien ik die nog niet heb. Of ik moet constant me laptop met Vagcom eraan hangen :wink:

 

8de390a0305dda9c978a662cd7d0d686.jpg

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden