Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch inklapbare spiegels installeren


Stief

Vraag

Hallo allen,

Ben nog nieuw hier, vergeef mij als hier al over geschreven is. Ik heb gezocht maar niks relevant gevonden.

 

Ik overweeg een passat 1.4 ACT uit 2016 aan te schaffen. Maar deze heeft geen automatisch inklapbare spiegels (wat ik overigens belachelijk vind voor een deregelijke auto). Nu kom ik regelmatig in een garage waarbij de draai naar binnen zodanig krap is, dat ik meestal mn spiegels even inklap.

 

Ik zou dat dus evenuteel achteraf willen inbouwen. Ben online wel wat tegen gekopen voor rond de €900,-. Dat heb ik er niet voor over. Maar weet iemand of dit zef een beetje te doen is? Of nog beter, heeft iemand het zelf wel een gedaan/ laten doen. Wat heb je er allemaal voor nodig en wat kost het?

Bij sommige auto's wordt de spiegel ook door de raammotor bediend heb ik begrepen. Maar bij VW zal er wel een los motortje in de spiegel zitten ga ik van uit.

Alle hulp/ tips zijn welkom.

 

Heb inmiddels ook wel een passat gevonden die wel de juiste spiegels heeft maar dat is weer geen ACT helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Spiegels, kabelboom aanpassen en evt deurmodules vervangen. Dat is de theorie. Je ziet regelmatig setjes op eBay.de voorbijkomen. Je moet wel goed weten welke deurmodules je nu hebt, want er zijn ook (veel) B8 modellen zonder losse deurmodules in de achterdeuren en daar moeten je nieuwe voordeurmodules wel mee overweg kunnen.

 

In mijn eerste Passat zaten klapspiegels, en ik heb ze in al die jaren nooit gebruikt en de behoefte er aan is dus verdwenen. Derhalve ga ik het nu niet inbouwen.

 

En als je nog andere mods op je wensenlijst hebt staan, weet dan wel dat lang niet alles meer zo eenvoudig zelf is in te bouwen. Ofwel wegens Component Beveiliging ofwel omdat de mods erg complex zijn. Ook zijn mods soms nutteloos, zoals Area View. Leuke gimmick, maar in de praktijk nauwelijks van enige waarde.

 

Beste is om gewoon een fully loaded B8 te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi BM-er, dank voor de info.

Ik heb de auto nog niet dus kan helaas niet zoveel zeggen over de type modules die er in zitten.

Ik kan helaas de Fully Loaded B8 zoals ik m wens nog niet vinden :bash: 

Maar blijf rustig verder zoeken. 

Ik bijvoorbeeld het liefst een willen met een Discover Pro ipv Discover Media bijvoorbeeld. Maar blijkbaar is iedereen zo tevreden over zijn/haar Passat, dat ze m niet binnen 2 jaar weer weg doen.

 

Weet je (of iemand anders ) toevallig wel of achteraf de originele achteruitrijcamera te installeren is? Mag ook een aftermarket model zijn, zolang het maar origneel lijkt en dezelfde functionaliteit heeft. Mocht iemand dit hebben gedaan of hier meer over weten verneem ik het graag. Ook de kosten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0
  • 0

Hoi,

Inmiddels op Ebay een beetje aan het zoeken naar inklapbare spiegels. De linkjes van @fulfke hebben zeker geholpen.

Maar nu ben ik benieuwd welke modules allemaal de inklapbare spiegels ondersteunen. Ik moet het vanavond weer even controleren maar volgens mij heb ik in mijn deur 5Q0959592E zitten. Deze zag ik ook bij een van de advertenties op Ebay.

Zou dit dan betekenen, dat ik alleen de spiegels en het knopje hoef te vervangen en uiteraard in vagcom de instellingen aanpassen?

 

Is de spiegelkap overigens makkelijk te vervangen? In dat geval hoef ik namelijk de nieuwe spiegels niet te vervangen en kan ik gewoon de kappen vervangen.

 

Alvast bedankt voor de eventuele info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hieronder de gegevens van mijn deur modules.

 

 

Address 42: Door Elect, Driver

Control Module Part Number: 5Q0 959 593 E
  Component and/or Version: TSG FS        020 0041
           Software Coding: 00350B208000028000001000
            Work Shop Code: WSC 00015
                      VCID: 4381B7A7CA4E9559B4-8016
Advanced Identification/FAZIT
     Serial number: 101115BK912208
     Identification: KO9-MAL
     Date: 10.11.15
     Manufacturer number: BK91
     Test stand number: 2208
Flash Status
     Programming Attempts(application): 0/0/1
     Programming Attempts(data): 1
     Successful Attempts(data): 1
     Flash Date: 00.01.01
     Flash Tool Code(data): 08193 000 05311
Misc.
     Hardware number: 5Q0 959 593 B
     Workshop System Name: J386
     Equipment/PR Code: 0000000000000000
     Dataset Number: V03935234RN
     Dataset Version: 0001
     ASAM Dataset: EV_DCUDriveSideEWMAXKLO
     ASAM Dataset Revision: 006003
VCDS Info:
       VCID: 4381B7A7CA4E9559B4-8016
       Labels: 5QX-959-X93-42.clb
       ROD: EV_DCUDriveSideEWMAXCONT.rod
 
Address 52: Door Elect, Pass.
Control Module Part Number: 5Q0 959 592 E
  Component and/or Version: TSG BFS       020 0041
           Software Coding: 003501208C00028000001000
            Work Shop Code: WSC 00015
                      VCID: 428FB2A3D5549C51BF-8016
Advanced Identification/FAZIT
     Serial number: 210116EAJ06729
     Identification: KO9-MAL
     Date: 21.01.16
     Manufacturer number: EAJ0
     Test stand number: 6729
Flash Status
     Programming Attempts(application): 0/0/1
     Programming Attempts(data): 1
     Successful Attempts(data): 1
     Flash Date: 00.01.01
     Flash Tool Code(data): 08193 000 05311
Misc.
     Hardware number: 5Q0 959 592 B
     Workshop System Name: J387
     Equipment/PR Code: 0000000000000000
     Dataset Number: V03935234TC
     Dataset Version: 0001
     ASAM Dataset: EV_DCUPasseSideEWMAXKLO
     ASAM Dataset Revision: 006003
VCDS Info:
       VCID: 428FB2A3D5549C51BF-8016
       Labels: 5QX-959-X92-52.clb
       ROD: EV_DCUPasseSideEWMAXCONT.rod
aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er inmiddels achter, dat mijn deurmodules niet vervangen hoeven te worden voor inklapbare spiegels. Bekabeling schijnt ook niet aangepast hoeven te worden. Nu alleen ff verder shoppen of ik de spiegels nog voordeliger kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff.. wat zijn er veel verschillende spiegels zeg.

Standaard dus alleen met verlichting en electrisch verstelbaar. Maar je hebt ze ook met camera en met SideAssist. Oja en natuurlijk nog inklapbaar. Uiteindelijk toch een setje op Ebay gevonden. De verkoper levert ze met deurmodules wilde niet zonder verkopen helaas. Maar de prijs goed voor een complete set met knopje. Nou ff afwachten wanneer het pakketje binnenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik de boel binnen heb zal ik proberen een overzichtje te maken met verschillende type spiegels en deurmodules en de bijhorende fucnties.

Deze info zal toch ook wel in Etka staan. Ben een paar jaar uit de VAG wereld geweest maar had vroeger altijd Etka en/of Etos op een comuter te draaien voor de technische info. 

Zal er binnenkort maar weer eens in verdiepen. Jammer dat er zo weinig uren in een dag zitten  :mrgreen: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is dus de reden dat ik er nog niet aan begonnen ben om de onderdelen te verzamelen. Ik zie letterlijk door de nummers de spiegels niet meer!!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voor de 3C zijn er al tal van topics aanwezig en de spiegels zijn niet zo moeilijk. Als je B7 spiegels wil dan moet je er inderdaad op letten dat ze dan elektrisch inklapbaar zijn.

Als je voldoende hebt met enkel de inklapfunctie, instapverlichting en de rest van de standaard functies heb ik wel een set raam motoren voor je. Klappen niet in via de ab dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de 3C zijn er al tal van topics aanwezig en de spiegels zijn niet zo moeilijk. Als je B7 spiegels wil dan moet je er inderdaad op letten dat ze dan elektrisch inklapbaar zijn.

Als je voldoende hebt met enkel de inklapfunctie, instapverlichting en de rest van de standaard functies heb ik wel een set raam motoren voor je. Klappen niet in via de ab dan.

Hij wil B8 spiegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de 3C zijn er al tal van topics aanwezig en de spiegels zijn niet zo moeilijk. Als je B7 spiegels wil dan moet je er inderdaad op letten dat ze dan elektrisch inklapbaar zijn.

Als je voldoende hebt met enkel de inklapfunctie, instapverlichting en de rest van de standaard functies heb ik wel een set raam motoren voor je. Klappen niet in via de ab dan.

Zou idd de B7 spiegels willen die dan ook inklapbaar zijn.

Je hebt gelijk Peter dat er heeeel veel topics zijn hierover. Nadeel is dat als je een paar dagen niet een topic gevolgd hebt er zoveel onderdeelnummers voorbij komen dat het mij alweer begint de dazelen voor de ogen .

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kon geen filmpjes of plaatjes vinden over het demonteren van de deurpanelen van de B8.

 

Dus ben ik maar even voorzichtig aan het proberen gegaan.

Viel uiteindelijk reuze mee.

 

Maar na demonteren voelde ik mij wel lichtjes genept.

Dacht dus dat er 3 speakers in de deur zaten. Maar achter de rooster voor de middentonen zit helemaal geen speaker

 

Vandaag ook eindelijk tijd gemaakt om eens goed de audio te testen en af te stellen (voor zover mogelijk)

Maar denk toch dat ik mijn Focal composetjes ga inbouwen. Die klinken toch een stuk beter vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden