bert888 Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Mijn BMW 120d had 0.3 uitstoot. Zonder roetfilter en met een ecotuning van VVT 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Mijn BMW 120d had 0.3 uitstoot. Zonder roetfilter en met een ecotuning van VVTDat deed mijn B6 2.0tdi ook na dpf delete en tuning van JD. Alleen meten ze nu de deeltjes waar het om gaat nog niet. Daar gaat ooit verandering in komen, zeggen ze.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Hoe is de roet aanslag in de uitlaat? Die van mij ruik je nu behoorlijk en met vol-gas accelereren zie je een klein pluimpje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Bij mij zag je niks. Uitlaat was ook niet echt vies. Reed toen ook veel Duitse snelweg 160+ misschien dat dit nog van invloed was???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Misschien idd handig om vlak voor de volgende APK even de autobaan op te gaan en alles "schoon" te blazen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Net de boel maar eens flink doorgeblazen. Stukje over de 31 richting Emden. Top ligt op 220 ???? Bij 180 merk je nog een duw in de rug als gas geeft Dus power zat 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Net de boel maar eens flink doorgeblazen. Stukje over de 31 richting Emden. Top ligt op 220 ???? Bij 180 merk je nog een duw in de rug als gas geeft Dus power zat Harder kun je niet. Bak is niet langer, geloof ik. Mn B7 deed voor de update ook 220 op teller... na update max 200... tijd voor een échte update dus???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 220 op de teller is ca 4000 toeren. dus zou theoretisch nog wel iets harder moeten kunnen. Temperatuur van de olie begon al richting de 130 graden te lopen. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatCBAC Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Ik heb het nog niet eens geprobeerd. Met roetfilter kwam ik bij de 205 en bleef het lopen maar er waren andere auto's. Dus ik weet ook niet echt wat ik zou aantikken toen ie standaard was haha. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatCBAC Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 @@dieseltje hoe is jouw verbruik nu trouwens? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Heb t idee dat ie wel iets zuiniger is tot ca 2000 toeren daarboven gaat t verbruik snel omhoog. Zal met de tuner overleggen of daar iets aan veranderd kan worden zodat hij pas van ca 2500 toeren meer gaat verbruiken. Dat is tot ca 125 km p/u 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatCBAC Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 (aangepast) Ik kan helaas lastig vergelijken. Mijn zomerbanden laten de auto meer verbruiken dan de winterbanden haha. En de eerste anderhalve week zoop hij best maar kwam er achter dat de banden te laag op spanning stonden. Ik doe er 2,8 in rondom. Vind ik prettig rijden en dat is prima te doen met 235/40/18. Al bij al merk ik dat de auto wel iets zuiniger is. Ik rij nu gemiddeld 1 op 18,4 en dat is best prima als je je bedenkt dat ik regelmatig in de files zit en ook regelmatig in een stop and go situatie kom te zitten met bijvoorbeeld stoplichten. Ben dus tevreden. De auto is vooral rustiger, ben er nog iedere dag blij mee ???? 12 mei, 2017 aangepast door PassatCBAC 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Pfff 1:18,4... ik red momenteel nog geen 1:15 ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Gister getankt 1 op 18.5 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Die van mij rijdt ook rond de 1 op 15 momenteel. En dat is bij rustig rijgedrag en vooral op 80-wegen.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rob 44 Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 (aangepast) Mijne iig heeft zeker roet in de uitlaat maar rook heb ik nog nooit gezien.ook niet bij koudstart.stinken doet i als een varken hehe. Top nig nooit gehaald maar zeker harder als 220 op de klok.die heb ik al gereden. Enne updates doet ik niet aan mee.wij rijden echt zo goed als enkel binnenwegen met een verbruik van gemiddeld van 5.7..en nooit gereset dus op lange termijn.ik ben dik tevreden 12 mei, 2017 aangepast door rob 44 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Die van mij rijdt ook rond de 1 op 15 momenteel. En dat is bij rustig rijgedrag en vooral op 80-wegen..Heb jij ook een CR motor? Zo ja, heb je de software update gehad? Voor de update reed ik altijd 1100km op 60L en dat is 1:18,333. Grotendeels snelweg. Naja, volgende week maar eens contact met dealer opnemen. Misschien willen ze mij wel sponsoren met een maatwerktuning ???????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Heb jij ook een CR motor? Zo ja, heb je de software update gehad? Voor de update reed ik altijd 1100km op 60L en dat is 1:18,333. Grotendeels snelweg. Naja, volgende week maar eens contact met dealer opnemen. Misschien willen ze mij wel sponsoren met een maatwerktuning Ik rijd een B6 en geen CR 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Ik rijd een B6 en geen CR Kan ook een CR motor in een B6 zitten heur, maar dat wist je vast al. ???????? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tarabass Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Kan ook een CR motor in een B6 zitten heur, maar dat wist je vast al. Yups. Doelde meer op de software-update die mijn B6 niet (nodig) heeft gehad. Ik heb de PD motor inderdaad.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Gister getankt 1 op 18.5 Ik haal met 130 km/u gewoon 1 op 21.5 km/l Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Dat red ik absoluut niet.boven de 120 zakt verbruik onder de 1 op 16 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Zelfs bij 110/120 gewoon 1 op 22.2 km/l Bij mijn vorige blok haalde ik 1 op 17km/ hoger echt niet. Zelfs bij 130 km/u 1 op 15.5 km/l Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 12 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2017 Op de verbruiksmeter staat bij mij bij 120 ca 1 op 20 tot 1 op 21 maar aan de pomp kom ik dan uit op 1 op 17 Bij 90 constant heb ik een rit gemiddelde van 1 op 23. Weet nog niet wat het verbruik is bij alleen woon/werk verkeer . Gemiddeld kwam ik gister uit aan de pomp op 1 op 18,5 Na tanken onderweg naar huis had ik een actieradius van 1500 km ???? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 13 mei, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2017 Op de verbruiksmeter staat bij mij bij 120 ca 1 op 20 tot 1 op 21 maar aan de pomp kom ik dan uit op 1 op 17 Bij 90 constant heb ik een rit gemiddelde van 1 op 23. Weet nog niet wat het verbruik is bij alleen woon/werk verkeer . Gemiddeld kwam ik gister uit aan de pomp op 1 op 18,5 Na tanken onderweg naar huis had ik een actieradius van 1500 km Je moet die pomp niet geloven joh, hangt er echt vanaf of je wel juiste hoeveel erin gooit. Gewoon je meter aanhouden en je niet gek laten maken Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten