Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage en water onder bijrijdersstoel 3BG Sportline 2004


S.Daan

Vraag

Beste Forumleden,

 

Ik heb een vraag. 

Zojuist bij het schoonmaken van mijn Passat Sportline 3BG uit 2004 merkte ik dat de vloerbekleding onder de bijrijdersstoel nat was.

Na nader onderzoek bleek dat er onder de vloerbekleding (aan de achterkant van de bijrijdersstoel) een flink plas water stond.

 

Nu heb ik het dashboardkastje eruit gehaald om te kijken waar het vandaag kon komen, nu viel het volgende mij op. 

Ik zal het zo goed mogelijk proberen te omschrijven. Achter het dashboard kastje zit een soort zwart rubberen met schuimbedekte flap (schuim zit aan de binnenkant en zie je dus niet, volgens mij zit deze flap tegen het schutbord aan). Het schuim aan de binnenkant van deze zwarte flap is zeiknat.

Op de foto's heb ik het omcirkeld. Kan het zo zijn dat het water van achter het dashboardkastje naar onder de bestuurdersstoel loopt? 

 

Ik ben erg benieuwd waar dit water vandaan kan komen. Hebben jullie een idee? Ik heb onder de accu gekeken, maar daar staat geen water en is het droog.

 

post-24144-0-46465500-1489240568_thumb.jpg

 

post-24144-0-24587500-1489240569_thumb.jpg

 

De vloermat die onder de bijrijdersstoel lag was ook wit uitgeslagen.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt.

Groet, Daan

aangepast door S.Daan
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Vinnie,

 

Bedankt! Het interieur filter is helemaal droog en er omheen ook.

Zojuist de auto 15 minuten laten lopen met de Airco aan en geen drupje water onder auto.

Wellicht de Airco afvoer verstopt?

 

Iemand tips hoe ik deze kan ontstoppen?

aangepast door S.Daan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stukje installatie draad er door heen prikken.

 

Qua interieurfilter, heb je filter er ook uitgepakt, en door het gat naar beneden gevoeld? En dan de randen vooral, zit een soort schuimrubber pakking, als die wel vochtig is, is dat toch het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er zojuist met een draad doorheen geprikt. Echter kwam er geen prut onder uit? Ook stond er geen water in het zwarte trechtertje. 

Misschien dus toch niet verstopt?

 

Wat betreft het filter, ik heb het filter eruit gepakt en alles was droog. Het zwarte kunstof bakje waar het filter in ligt heb ik er nog niet uit gehad.

Moet ik het zwarte kunstof bakje eruit halen om te zien of de schuimrubber pakking nog intact is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zag vandaag weer sporen water van de pakkingen. Ben er helemaal klaar mee.

Ga ze kitten nu.

Heb ik toen ook gedaan, werkte perfect maar werd er om uitgelachen echter nooit meer last gehad

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al 3x nieuwe pakking ertussen gedaan. Blijft lekken. Dan maar afkitten. Jammer dan.

Geloof me, werkt fantastisch! Alleen mocht het ooit nog los moeten is het even vervelend.

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Vinnie,

 

Bedankt! Het interieur filter is helemaal droog en er omheen ook.

Zojuist de auto 15 minuten laten lopen met de Airco aan en geen drupje water onder auto.

Wellicht de Airco afvoer verstopt?

 

Iemand tips hoe ik deze kan ontstoppen?

Als het niet je deurpakkngen niet zijn (testen het tuinslang) is het toch echt het interieurfilter huis/bakje. Hier zit een pakking onder tegen het plaatwerk aan, deze is dan gaar. Maar voor het zelfde geld zijn ze het allebij. Deurpakking, interieurfilterhuis pakking. En als klap op de vuurpijl misschien de pakking van je ECU waterkast. Dat is een uitdaging. But do-able. ;-)

 

In dit topic staat het vervangen interieur filter, ecu waterkast pakking inclusief art. nummers, kosten en beknopte route beschrijving. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/36750-dorpellijst-uitbouwen/?hl=dorpellijst

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geloof me, werkt fantastisch! Alleen mocht het ooit nog los moeten is het even vervelend.

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Had het ook bijrijdersdeur, was het ook zat met die pakking. Heb bison Automotiv gekocht en alles afgekit . Net ff door de wasstraat en ????? Alles is dicht nu????

Bij de bouwmarkt €8,95,- .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had het ook bijrijdersdeur, was het ook zat met die pakking. Heb bison Automotiv gekocht en alles afgekit . Net ff door de wasstraat en ????? Alles is dicht nu

Bij de bouwmarkt €8,95,- .

Held!

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden