Ga naar inhoud
  • 0

Potentiele aankoop


Dinges

Vraag

Ik sta op het punt een passat 1.6 diesel te kopen. Prachtige auto's en heb begrepen dat ze zeer solide zijn.

Nu heb ik er 1tje op het oog met rond de 180k km. Nu is de distributieriem al bij de 110k vervangen en recentelijk de koppelingsplaten en de druklager. Nu ben ik niet zo heel technisch dus ik vroeg me af of het wel een goede koop is. Naar mijn idee is 110k veel te vroeg voor een riem en ook circa 175k voor de koppelingsplaten lijkt me wat vroeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, dat lijkt mij ook. Voor mij word het een gezinsauto en mn vrouwtje moet ermee naar dr werk. Eens per jaar gaan we naar de alpen dus ik denk dat dit een uitstekende keuze is.

Ikzelf hou er wel van als er een beetje power in zit en ik weet niet hoe dat bij deze is. Ik heb op het forum het een en ander gelezen over chiptuning dus dat zou eventueel nog een optie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat lijkt mij ook. Voor mij word het een gezinsauto en mn vrouwtje moet ermee naar dr werk. Eens per jaar gaan we naar de alpen dus ik denk dat dit een uitstekende keuze is.

Ikzelf hou er wel van als er een beetje power in zit en ik weet niet hoe dat bij deze is. Ik heb op het forum het een en ander gelezen over chiptuning dus dat zou eventueel nog een optie zijn.

Ik zou met de mijne ook al is die gechipt niet de bergen in willen.ik denk dat ik me dan suf ga schakelen.

Op de snelweg loopt dat superfijn.ook gewoon op normale wegen.ze zijn voor luxe en comfort gemaakt maar Alpen?

Dan zou ik zeker een dikker blok willen met bergen nm achter de hand( voet)

Maar daarvanafgezien een prima daily

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn voorgevoel klopte, na de proefrit merkte ik dat er van alles niet lekker aanvoelde ( oa versnelling en rem)

Nu ergens anders een exemplaar gekocht uit 2012. We gaan mee maken hoe de mechanische conditie is, hij voelde in ieder geval erg soepel aan!

Begrijp nu ook het punt van weinig power, maar het is voldoende voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn voorgevoel klopte, na de proefrit merkte ik dat er van alles niet lekker aanvoelde ( oa versnelling en rem)

Nu ergens anders een exemplaar gekocht uit 2012. We gaan mee maken hoe de mechanische conditie is, hij voelde in ieder geval erg soepel aan!

Begrijp nu ook het punt van weinig power, maar het is voldoende voor mij.

Benieuwd naar uw foto's!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn voorgevoel klopte, na de proefrit merkte ik dat er van alles niet lekker aanvoelde ( oa versnelling en rem)

Nu ergens anders een exemplaar gekocht uit 2012. We gaan mee maken hoe de mechanische conditie is, hij voelde in ieder geval erg soepel aan!

Begrijp nu ook het punt van weinig power, maar het is voldoende voor mij.

Als je aan chippen denk kan ik alvast vertellen dat de auto ongeveer de zelfde vermogenscurve gaat houden.hij zal beter beginnen trekken vanaf 2500 toeren en langer doortrekken.topsnelheid is bij mij wel een pak hoger gekomen maar dus al bij al veranderd weinig bij normaal rijden.wat wel merkbaar is is de turbo.die komtbwel vroeger meespelen dus zal onderin iets sneller thuis geven....gewoon ter info
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb foto's van de auto genomen, maar die zijn groter dan 1mb en kan ik dus niet uploaden.

Volgende week kan ik hem ophalen en dan even goed kijken hoe en waar het vermogen ligt. Meestal schakel ik door bij 2500 toeren, kan het geen kwaad als je de hogere toeren opzoekt? Of is het meer bedoeld voor als je een keer dat vermogen nodig hebt bij (bijvoorbeeld) inhalen.

Mocht ik vermogen missen, weet ik je te vinden rob ;)

aangepast door Dinges
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een Superb 1.6tdi gehad en om lekker te kunnen rijden moet je wat meer toeren maken dan je gewend bent met een diesel.

Tip voor uploaden van foto's; probeer de app Tapatalk eens. Is verder een ontzettende rot app, maar hij is ideaal voor uploaden van foto's

Fout advies.

Je kan beter full member worden. Dan mag je meer mb uploaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb foto's van de auto genomen, maar die zijn groter dan 1mb en kan ik dus niet uploaden.

Volgende week kan ik hem ophalen en dan even goed kijken hoe en waar het vermogen ligt. Meestal schakel ik door bij 2500 toeren, kan het geen kwaad als je de hogere toeren opzoekt? Of is het meer bedoeld voor als je een keer dat vermogen nodig hebt bij (bijvoorbeeld) inhalen.

Mocht ik vermogen missen, weet ik je te vinden rob ;)

Ik doe geen tuning hoor.spreek enkel uit ervaring na bijna een jaar ermee te rijden.

2500 toeren is geen probleem om te schakelen.enkel goed warm rijden bij lage toeren maar zal wel bekend zijn he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vanaf kind af aan al gewent om in diesel auto's te zitten en te rijden. 3500 toeren voelt voor mij alsof je je motor naar de filistijnen helpt. Nu weet ik inmiddels wel dat dat allemaal wel mee valt.

Ik ben van naturen wel een ietswat agressieve rijden en hou van een beetje snelheid als de situatie het toelaat. Als blijkt dat de passat niet vooruit te branden is, blijft tuning voor mij nog steeds een optie.

 

Ps, vanavond even tapatalk instaleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vanaf kind af aan al gewent om in diesel auto's te zitten en te rijden. 3500 toeren voelt voor mij alsof je je motor naar de filistijnen helpt. Nu weet ik inmiddels wel dat dat allemaal wel mee valt.

Ik ben van naturen wel een ietswat agressieve rijden en hou van een beetje snelheid als de situatie het toelaat. Als blijkt dat de passat niet vooruit te branden is, blijft tuning voor mij nog steeds een optie.

 

Ps, vanavond even tapatalk instaleren

Vergeet ook geen fullmember te worden????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden