Ga naar inhoud
  • 0

oliedruk


Johan56

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vdub, niet meer starten? Dat advies kwam te laat. Heb gisteren middag en avond nog gereden, ook vandaag nog gereden. De melding is niet meer terug gekomen. Afspraak gemaakt voor grote beurt want die melding kreeg ik vorig week ook. Wordt ook gelijk gekeken naar oliepomp en oliezeef. Thanx zover. Ik ben niet gaan rijden omdat ik lak heb aan die melding. Ging ff proberen of die melding er nog was, en die was er niet meer, ben daarna ff in de wijk gaan rijden of de melding weer terug kwam, is tot nu toe dus niet het geval. Misschien valse call?

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is doorgaans geen valse call, waarschijnlijk als de motor weer wat warmer/heet is en je komt van de snelweg naar een afrit en remt op de motor af dan is ie er weer

Ok, rijd de laatste weken alleen maar korte stukjes in de stad hier. temperatuur van de motor blijft netjes 90 graden.

Afspraak voor grote beurt en nakijken melding oliedruk is gemaakt.

Afwachten verder maar dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto heeft beurt gehad. Niks vreemds te vinden wat betreft de 1malige melding over de oliedruk. Had wel ineens een stuurbekrachtiging die herrie begon te maken. Olie is bijgevuld en klemmen zijn aangedraaid.

Auto weer opgehaald halverwege thuisreis weer omgedraaid, bij wat meer gas geven ging de auto bokken.....Niet goed dacht ik zo. Eerst alle bougies nagekeken, waren in orde. Bleek een lekke bougie kabels te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De garage heeft een goede naam, al jaren zijn mijn auto's en de auto van mijn vrouw daar in onderhoud.

Het is geen merk garage, gewoon 2 kerels met liefde voor het vak.

Heb daar jaren mijn Mustang uit 95 gebracht voor onderhoud en na een ongeluk in Duitsland waarbij wat schade weg gewerkt moest worden.

En neem maar van mij aan, het is moeilijk aan onderdelen komen voor een Mustang uit 95. Toch hebben ze dat met veel plezier en tot volle tevredenheid van mij voor elkaar gekregen.

 

Dus nee, ik heb geen zeef gezien......omdat ik daar niet gaat staan kijken hoe ze met mijn auto bezig zijn, heb wel wat beters te doen.

Zoals gezegd, de goeie ervaringen die ik met ze heb geeft mij het vertrouwen dat als hun zeggen dat er niks geks te vinden is aan de oliepomp en zeef ik daar op vertrouw.

 

Het was een 1malige melding die ik 3 weken geleden kreeg van de boord computer waar ik wel van schrok vandaar mijn melding hier.

Daarna die melding niet meer gehad. Auto rijd goed, geen gekke geluiden.....gewoon goed.

 

Dan krijg ik toch wel zoiets van...loos alarm....het leven gaat door.

Heeft weinig zin om naar iets door te blijven zoeken wat er niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, Vinniepilon, nee geen KwikFit meer voor mij....was 1malig.

 

En ik heb wel degelijk het advies opgevolgd auto heeft een grote beurdt gehad en er is naar het oliedruk probleem en de herrie van mijn stuurbekrachtiging gekeken en opgelost, en ik was tevreden met de uitkomst van het bezoek aan de garage. 

Jij blijkbaar niet.....

 

Ik moet het wel laten doen want ik heb 0 kennis van auto's, geen gelegenheid en geen plek om zelf te sleutelen.

Als het niet zo ver weg zou zijn dan had ik wel een afspraak gemaakt met de Bandenman of Vdub. Deze keer heb ik anders beslist en dat zit jou niet echt lekker zo te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat er denk ik meer om dat meerdere mensen met veel kennis zeggen dat de carter pan eronder uit moet om de zeef te controleren. Het gaat er niet om dat de auto niet bij Bandenman of Vdub gebracht wordt. Alleen dat je de auto weg brengt zonder te melden dat de zeef gecontroleerd moet worden. Dan kan je namelijk net zo goed geen topic aanmaken als je er toch niks mee doet.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Johan56 het maakt mij niet uit waar je auto heen brengt en geld stort! Maar een oliedruklampje gaat niet zomaar branden, het kan zijn dat de oliedruksensor defect is, bedrading die tegen massa aan ligt, te weinig olie in de motor, waardoor de olie te heet wordt en te dun of een probleem met je oliepomp.

 

Als er dan advies wordt gegeven door iemand die ze redelijk goed kent en je adviseert om dieper te kijken, het kan overbodig zijn absoluut.

 

Wat is ver, een keer twee uurtjes rijden naar Matthijs die je alles laat zien, waar je wat van kan leren. Of naar Twan gaat, die je de vorige keer goed geholpen heeft. Die keuze moet jezelf maken.

 

Ik hoop dat je geen problemen krijgt in de toekomst met je oliedruk!

 

Voor de rest goede vrienden hoor! En ik heb geen aandelen bij de mannen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, nog 1 keer dan.

Ik heb hier advies gevraagd en advies gekregen, mijn dank daarvoor.

 

Afspraak gemaakt met garage en het advies wat ik hier gekregen heb aan de monteurs door gegeven.

Deze hebben er naar gekeken maar geen storing of andere ellende kunnen vinden.

 

Dat heb ik hier gemeld maar op 1 of andere manier zijn er een paar mensen die willen een gezworen verklaring van de advocatuur met foto's.

 

Als de monteurs zeggen dat het in orde is en ik heb daar vertrouwen in....wat moet ik dan nog? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We bedoelen het niet naar ofzo, maar de vraag was of de zeef niet verstopt zit, vandaar dat er gevraagt is of de carterpan eronder vandaan is geweest. Er is namelijk een modificatie van de zeef mogelijk. Dan is ie groter en heb je minder problemen ???? maar goed we respecteren je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Worfje, ik zou het kunnen laten gaan maar dat doe ik niet.

 

Je kan nou wel zuchten en om een slotje vragen maar wat heb ik nou verkeerd gedaan in jou wereldje.

Ik heb om advies gevraagd, gekregen, er vriendelijk voor bedankt en doorgegeven aan de monteurs.

Er blijkt niets aan de hand te zijn....probleem opgelost.......dus wat wil je nou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden