Ga naar inhoud
  • 0

Lijst boordnet


MarVelous

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet dat zelfs dat noodzakelijk is. Ik had eerst een andere BCM H++, ik denk zelfs een A. Ik zal eens kijken dat ik daar nog een scan van terugvind...

 

Wanneer je een autoscan doet komt dus ook de vermelding H+ of H++  in het log...

 

grtz, dre

 

Ik zal eens gaan kijken in de autoscan.

Maar mijn vermoeden is dat ik dan standaard geen h++ heb.

 

Maar zoals het er nu naar uitziet, wil ik mijn achterlichten ook gaan vervangen voor led achterlichten.

Dus vandaar dat ik denk dat het slim is om dan meteen de H++ te nemen.

 

Hopende dat dat er bij staat bij de koop van een bcm.

Want H+ of H++ heb ik nml nog niet bij de advertenties gezien.

 

Maar moet denk ik wel een uitgebreidere nemen ivm dat ik een highline rijd en meerdere opties heb die ik uiteraard allemaal wil laten werken..

 

Er was mij verteld dat de BCM de verlichting regelt?

Maar in de BCM lijst van de 3C zie ik ook FSH er bij staan bij een aantal en dat is weer voorruit verwarming?

Dus dat werd een beetje onduidelijk allemaal.

 

Als je nog even wilt kijken graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verder zal ik @maxx007t even afwachten, daar een kennis/vriend van hem nog een BCM heeft liggen.

Hij is momenteel aan het navragen welke opties hierop zaten. maar mag die gebruiken om te testen.

 

Eventueel kan ik die mocht alles werken ook overnemen als ik het goed begrepen van Martijn.

 

Dan zit ik alleen nog (mocht deze dat niet hebben) waar ik even van uit ga met de led achterlichten.

Maar dat word dan zo'n dongle erbij kopen.

 

Alleen hoop ik nie dat ik dan weer een nieuwe bcm moet kopen...

En met de mazzel die ik momenteel heb....pffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had trouwen een bcm gevonden, met exact zelfde code,

BCM 3AA937087D

 

Maar er is helaas niet meer te achterhalen in welke auto deze zat, en welke opties deze had...

Overigens wel voor een highline geven ze aan...

 

Dus dat zal dus ook een risico zijn denk ik... Mocht die van Martijn nie goe zijn nie.

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is overigens frustrerend dat ik weet wat ik moet hebben, maar toch ook weer nie....

gericht zoeken gaat al bijna nie...

 

H+ of H++, de bcm die ik gezien heb, geen van alle kon ik terug vinden of het H+ of H++ was...

 

D versie of A of J of H pffff lastig allemaal...

 

En het enigste wa ik wil is, dat alles werkt, en gelijk nadenkend om led achterlichten mee te nemen in het verhaal...

Daar ik deze optie/mod toch wel wil toevoegen aan mijn Passat.

 

Dus mochten jullie wa zien / weten wat voor mij de keuze makkelijker maakt gaarne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Rachid17

 

Zou je voor mij ook kunnen kijken naar 2 kentekens welke bcm er in zit?

Daar ik ook opzoek ben voor ene voor mij...

 

Het gaat om de volgende:

11-XGF-9

 

Deze heeft Led verlichting achter en xenon voor, en verder volgens mij ook alle opties die ik heb... miss wel meer zelfs...

 

Hoor het graag van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het BCM neemt alle verlichting voor zijn rekening. Er staat niet dat het BCM enkel en alleen de verlichting voor zijn rekening neemt.. Zo geeft het boordnet ook vrijgave naar de zetelverwarming of naar de elektrische achterklep. De koplampsproeiers (pomp) wordt ook gestuurd door het BCM. Maar volgens mijn kennis kan je met uitzondering van FSH de rest van opties ook bij bvb een gewoon high BCM instellen en hoef je daarom geen high ++ te hebben. De andere opties zoals led achterlichten, xenon koplampen, mistlichten enz zullen wel bepalend zijn welke uitvoering je moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weer wa geleerd.... :angel:

 

Top Thx.

 

Zetelverwarming heb ik inderdaad ook.

FSH (voorruit verwarming) nie dus daar hoef ik nie op te letten nie.

 

Ik hoef dus alleen te kijken/zoeken of de bcm Bochtverlichting / Mistlamp / Led achterlichten / Xenon heeft, en alle overige (behalve dus FSH) kan dan ingesteld worden. als ik het dan goe begrepen heb.

 

Dus dan hoop ik dat @@Rachid17 het kenteken kan checken, en ik die bcm kan vinden of dat ik een J versie net als @@dreke kan vinden.

 

Dan gaat da zeker goed gaat komen..

Als ik het dan goed begrepen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op ebay.de staat een "J" voor 130 euro (uit Letland)

 

Ik dacht dat H++ op de module aangegeven stond, maar dat is dus niet het geval.

 

R heeft andere hardware, en ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een pin die niet meer aanwezig was bij deze versie.... dan moet je misschien eens op motortalk gaan zoeken hiervoor...

 

Zoals eerder gezegd : J doet alles, behalve regensluiten, maar dat doet geen enkele voor de R

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op ebay.de staat een "J" voor 130 euro (uit Letland)

 

Ik dacht dat H++ op de module aangegeven stond, maar dat is dus niet het geval.

 

R heeft andere hardware, en ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een pin die niet meer aanwezig was bij deze versie.... dan moet je misschien eens op motortalk gaan zoeken hiervoor...

 

Zoals eerder gezegd : J doet alles, behalve regensluiten, maar dat doet geen enkele voor de R

 

grtz, dre

Regensluiten is jammer dan... vind ik nie heel spannend, want als ik m afsluit doen ik toch alles dicht.

Thx for tha input.

 

:thumb:

Een J versie zal het worden - ff Martijn afwachten @@maxx007at

Maar anders dus een J versie.

 

En dan hopen dat dat het probleem bij mij inderdaad is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb m'n oude log teruggevonden, maar het was een B H+ die er in zat...

 

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 3AA-937-087.clb
   Part No SW: 3AA 937 087 B    HW: 3AA 937 087 B
   Component: BCM PQ47 H+   413 0452  
   Revision: BC413001    
   Coding: 0002000000000000001C0088300028FC65B568886771E560E488C3240049
   Shop #: WSC 01730 666 28888
   VCID: 39725774B0B230D6897
 
 
grtz, dre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb m'n oude log teruggevonden, maar het was een B H+ die er in zat...

 

Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 3AA-937-087.clb

Part No SW: 3AA 937 087 B HW: 3AA 937 087 B

Component: BCM PQ47 H+ 413 0452

Revision: BC413001

Coding: 0002000000000000001C0088300028FC65B568886771E560E488C3240049

Shop #: WSC 01730 666 28888

VCID: 39725774B0B230D6897

 

 

grtz, dre

Ok Thx for the info.

Maar ik dat ik zoals je al schreef beter voor een J versie kan Gaan.

Want dan weten we zeker dat alle opties die ik heb werken.

 

Thx

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er ook al verschillende gezien met een Q versie en deze hadden allen xenon koplampen, mistlichten en led achterlichten. Staan er verschillende bij de onderdelenlijn.nl en hierbij kreeg ik dan een foto van het donor voertuig te zien. Wel steeds bij de aanbieder die Engelse wagens opkoopt en verkoopt in onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er ook al verschillende gezien met een Q versie en deze hadden allen xenon koplampen, mistlichten en led achterlichten. Staan er verschillende bij de onderdelenlijn.nl en hierbij kreeg ik dan een foto van het donor voertuig te zien. Wel steeds bij de aanbieder die Engelse wagens opkoopt en verkoopt in onderdelen.

Ok thx,

 

Gaan we daar ook even kijken.

Krijg je die fotos voor af tezien? of naderhand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok thx,

 

Gaan we daar ook even kijken.

Krijg je die fotos voor af tezien? of naderhand?

Ik heb gewoon het Onderdeel nummer van het boordnet opgezocht op onderdelenlijn zonder eindletter. Dan krijg je verschillende aanbieders en bij velen als je dan op het Onderdeel klikt kan je ook klikken op meerdere onderdelen van dit voertuig en dan (indien aanwezig) krijg je de foto's te zien.

 

Bvb

https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/gegevens/2694385/sloopvoertuig-volkswagen-passat-2014/leverancier/100110/intern/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Ik heb op dit ogenblik een "J" in de passat zitten :

 

Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 3AA-937-087.clb

Part No SW: 3AA 937 087 J HW: 3AA 937 087 J

Component: BCM PQ47 H++ 421 0465

Revision: BD421001

Coding: 0202000000000000001C0088200008E4659469886561A760008C42200054

Shop #: WSC 12345 123 12345

VCID: 41823F94D8626849A6-8014

 

Deze werkt nu met xenon, led achterlicht, electrische klep, voorruitverwarming, standkachel etc. (Zie optielijst in de link onderaan)

Wat NIET werkt : rainclosing (dat zou slecht werken vanaf de versie 'R' met SW 0475 (???) of hoger dacht ik

 

 

Je hebt verschil in BCM's, en dit staat vermeld op de BCM zelf : H+ en H++, waarvan de laatste de meeste mogelijkheden heeft.

Software kan je upgraden, maar niet voor elke BCM.

 

Voor en achterlichtcombinaties zitten allen in byte 18, alleen zit er mogelijk niet de juiste tabel in de BCM. met bv. VCP pro kan je andere tabels in de BCM laden.

 

grtz, dre

Is het ook zo alsnog een J versie gekocht heb, en Oem led achterlichten, ik deze zo kan plaatsen, en dat het dan werkt??? Of moet ik even goed de mysterieuze byte laten aanpassen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het ook zo alsnog een J versie gekocht heb, en Oem led achterlichten, ik deze zo kan plaatsen, en dat het dan werkt??? Of moet ik even goed de mysterieuze byte laten aanpassen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je moet via die mysterieuze byte... tenzij de donorpasset dezelfde lichtconfiguratie heeft als de jouwe, dan staat die byte goed ingesteld...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, Behalve de J uit Litouwen/Letland, kwam ik deze boordnet tegen.

Verders weinig J versies terug te vinden

 

Behalve Xenon (Kan ik niet terug vinden) heeft deze wel alle opties denk ik.

Klopt dat? kunnen jullie dat veriefieren?

 

En past deze?

 

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/3aa937087/onderdeel/bodycontrol-module/onderdeelid/6805869/

aangepast door Thijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb momenteel 2 bcm gevonden.

Beide zijn alleen wel q versies. en gewoon in nederland, met 3 maanden garantie.

Vertrouw ik iets meer als dan vanuit Ledland.

 

1 heeft de opties Mistlampen, bochtverlichting, xenon

en de andere heeft: mislampen, bochtverlichting, xenon en led achterlichten.

 

Tevens Heeft Martijn @Maxx007t een bcm geregeld met Xenon om te testen (althans gaat hij als het goed is vanmiddag halen).

Dus dan kan ik dingen uitsluiten.

 

Maar ik denk dat het dan maar een q versie moet worden dan @@dreke of toch voor de J gaan uit letland??

Voor de meest uitgebreide (diegene met led achterlichten) is de complete auto bekend.

 

Ik hoor het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben daar gisteren over aan het lezen geweest. De R zou werken in een B7, maar niet in een B6 omdat de starter anders aangestuurd wordt. Op MT is hier veel van te vinden. Erick heeft zelfs een J naar R geflashed en had, ondanks dat de J werkte in zijn B6 daarna hetzelde probleem dat de starter niet meer werkte...

 

Dus R en hoger zou werken in een B7 maar niet in een B6 zonder toevoeging van extra relais (dubbelstart relais, welke wel in de B7 zit). Aansturing van dit relais zit ook weer niet in de B6...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch maar weer even opgooien!!

 

Ik ben nog steeds opzoek naar een andere BCM. Ik vind redelijk wat maar krijg niet de goede info. Niemand kan mij vertellen wat er nou precies aan opties erop zitten of kunnrn. Vaak hebben ze alleen het onderdeelnummer en meer niet. Ze weten niet of het een H+ is of een H++. Hoe kom ik daar achter als er verder niks bekend is!

 

Mvg Marcel

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

aangepast door MarVelous
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden