Ga naar inhoud

een passat, en 3 kindjes...


ALFIrE

Aanbevolen berichten

hey,

 

toen mijn echtgenote zwanger was van ons 2e kindje, hebben we besloten een passat variant te kopen (grote kofferruimte voor de kinderwagens, reisbedjes, ...).

 

inmiddels hebben onze 2 zoontjes elk hun maxi cosi zitje op de achterbank (priori xp)

 

vermoedelijk is er nu een broertje of zusje op weg met de ooievaar...

 

daarom: heeft iemand ervaring met 3 kleine kindjes op de achterbank van een passat? passen daar 3 kinderzitjes? er zijn 2 driepuntsgordels, en 1 zo'n middenriem > gaat dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de 3e in wording :wink:

 

Ik heb geen ervaring met Maxicosi-stoeltjes, kids zitten in Romer bij mij.

 

Wel heb ik stoeltje keer in de middelste positie gehad. Normaal gebruik je de driepuntgordel, maar in midden positie kan je ook een Romer stoeltje monteren met alleen de heupgordel. Denk dat dat met maxicosi-stoelen ook moet lukken

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 3x Rodi op de achterbank, geen probleem. Handig zijn echter wel gordelverlengers omdat je anders zo tussen de stoelen zit te prutsen om de gordels vast te krijgen.

 

Hoe werkt dat met die verlengers? Ik zit idd altijd te prutsen met die middelste gordel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de naam al zegt wordt de gordel hiermee verlengd. Je kan kiezen welke kant, ik vind het handigste om de kant waar het metalen deel in de bevestiging gaat langer te maken zodat het "inklik" deel op de zitting van de stoel komt te liggen, hoef je er niet met je handen tussen te friemelen, kan je zo de gordel in de verlenger klikken. Nadeel is wel dat handige of niet goed luisterende kindertjes :angel: snel in de gaten hebben dat op de oranje knop drukken tot gevolg heeft dat ze los komen te zitten, maar da's een kwestie van opvoeden :wink: Middelste (heup)gordel zal ondanks gordelverlenger altijd gepruts blijven, of je moet moeite doen om de gordel te pakken te krijgen of moeite doen om 'm vast te klikken. Tenzij je natuurlijk 2 gordelverlengers gaat gebruiken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol::lol::lol: laat de natuur maar z'n werk doen.

 

Gefeliciteerd met de kleine op komst.

 

De kids van ons hebben een dermate groot leeftijdsverschil dat nooit 3 zitjes tegelijk nodig waren. Maar vind het niet echt ruim. Maar vindt maar een bredere auto, zal dan wel een langere auto worden.

 

Enfin, wat is krap. Wij waren vroeger thuis met z'n zessen, vier kinderen op de achterbank van de lelijk eend :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in de breedte past, dan zou je op zoek kunnen gaan naar een achterbank met 3 driepuntsgordels. Ze zijn er, want ik heb hem er in zitten. Ik heb een '99 comfortline. Het is geen origineel NL auto, ik weet niet hoe er in NL geleverd is, er zijn aardig wat mensen op het forum die alleen een heupgordel in het midden hebben.

 

In de autoweek van een maand of zo geleden stond een test waarin ze 3 autozitjes op een rij probeerden te krijgen. Ze maakten onderscheid tussen niet/matig/goed. Er waren maar heel weinig auto's waarin dit goed paste. Duurder was niet automatisch beter, bv een A6 avant, X5 etc ging ook slechts matig. Een Touran was wel goed en bijvoorbeeld een Berlingo ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Net overgestapt van een Passat variant naar een Volvo V70.(2002)

De dealer wilde geen derde driepuntsgordel inbouwen i.v.m aansprakelijkheid.

Ook heb ik gezocht naar een rugleuning met drie gordels ( de mensen van vwwinkel.nl)

Met de heupgordel in het midden kun je niet goed een complete stoel (met rug- en zijdelingse steun) vastzetten, bij hard remmen of en botsing klapt die dan om. Alleen een stoelverhoger gaat wel.

In de V70 zitten er wel driel lange gordels, de achterbank is 7 cm breder dan bij de Passat en dat scheelt toch bij het vastzetten.

Ik moet helaas wel wat beenruimte achterin inleveren, maar daar hebben mijn drie kleintjes van 5-, 3 jaar en 12 weken nog geen last van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ouders geen 2CV hebben gehad weet je ook niet wat de "bobbel" is, ik geef toe het is weer voer voor Johan.

 

Hier is een afdruk van de 3-puntsgordel, ik ben zeer benieuwd hoe de reel (oproller) gemonteerd zit kan iemand met een middelste 3-puntsgordel daar wat meer over vertellen cq foto's maken?

 

centerseatbelt.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow,

 

bedankt voor al de reacties!

 

eventueel denk ik eraan om een 3 punts te monteren. iemand een prijs voor dit onderdeel?

 

misschien is een touran of dergelijke wel gemakkelijker met 3 kids. mijn passat is verlaagd, en dat dat je in de rug als je de kinderen erin wil stoppen... en de middelste steol zal wel de moeilijkste worden.

 

ik heb trouwens de optie met de 2 verhoogzitjes in de achterbank, maar onze oudste is pas 2,5 jaar... nog wat te klein dus.

 

isofix heb ik ook, maar dat was verloren geld als ik de prijs van isofix zitje zie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden