Ga naar inhoud
  • 0

Verlagen met alleen veren Passat B7


Baronskie

Vraag

Ik loop alvast een beetje vooruit maar ik ben van plan om na de winter en het asfalt weer wat warmer word 18 inch velgen
te nemen onder mijn passat B7 . Zelf zit ik te denken aan de Kansas of Durban velgen. Wel dik maar wel OEM.

Daarbij vraag ik met af of het verstandig is om daarbij de passat een stukje te laten zakken. Bijvoorbeeld de Eibach veren die max 3 cm zakken.
Vraag daarbij is kunnen de orginele schokbrekers dit aan? En is Eibach een goeie optie?

Daarnaast weet ik van passat dat deze niet heel sterk achter in de veren is. De bedoeling is dat er van het zomer wordt gereden met een caravan.
Wat is veel zie is dat er hulpveren worden geplaatst omdat de passat behoorlijk doorzakt in de kont (zelf nog niet ervaren maar wel mensen horen zeggen dat het nodig is).
Eigenlijk bedenk ik me daarbij dat als ik hier stuggere Eibach veren onder zet, heb ik dat probleem dan ook meteen opgevangen of is dat te kort door de bocht?

Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verlagen gaat zeker zolang je schokdempers nog goed zijn. Als je dan echt zwaar beladen op vakantie gaat zou ik achter terug de oem veer tijdelijk terug zetten of idd met een hulpveer.

Huh? maar begrijp ik dan goed dat je verwacht dat hij meer in de kont gaat zakken met Eibach veren dan met orginele veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eibach pro kit, oid. Ook 30mm maar response is ergens oem maar een beetje geforceerd. Weggedrag werd na het plaatsen van een Koni sportkit écht stukken beter.

 

Kan natuurlijk ook te maken hebben dat mijn oem schokbrekers ook al niet heel goed waren maar ik zou niet meer enkel voor de veren kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eibach pro kit, oid. Ook 30mm maar response is ergens oem maar een beetje geforceerd. Weggedrag werd na het plaatsen van een Koni sportkit écht stukken beter.

 

Kan natuurlijk ook te maken hebben dat mijn oem schokbrekers ook al niet heel goed waren maar ik zou niet meer enkel voor de veren kiezen.

Foppe, Heb jij dan nu deze set?

http://www.carfantasy.nl/ap-verlagingsset-vw-passat-3c-20-fsi-19-tdi-20-tdi-p-120329.html

 

En daarbij hetzelfde als je een volledige verlagingsset heb, heb je dan nog steeds dat ie behoorlijk doorzakt met een caravan erachter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah ok, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten.

 

Ik heb bewust gekozen voor een schroefset om te kunnen variëren. Ik wilde hem eerst laten op de hoogte waar hij nu staat (ca 30mm) maar hij gaat volgende week nog iets lager.

 

Zo'n set kost "slechts" €500,-... dat is te overzien. Wat je niet moet vergeten is dat de auto uitgelijnd moet worden na plaatsen veren/complete set en dat kost ook snel €80,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mwah 100 euro? volgens mij 200 euro zover ik kan zien? :)
http://www.ap-sportsuspensions.com/shop/?typ=22607

Maakt ook niet uit maar ik ga dat gewoon niet gebruiken. Ik wil wel het genot van iets verlagen maar wil daar verder niks meer aan willen doen.
Hop eronder dat spul en er nooit meer naar hoeven kijken. Dat idee.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook hulpveren onder de auto en dat vervangen voor alleen eibach veren en de looks waren beter en rijd een stuk prettiger.

Inzakken met aanhanger/caravan was ook een stuk minder als de originele veren met MAD hulpveren.

Een kleine 50k verder heb ik ook de dempers vervangen voor bilstein dempers. En de auto rijd nu nog lekkerder en ook met belading en aanhanger is alles beter in ballans.

Je hebt in iedergeval met de eibach veren op GOEDE originele dempers een beter rijdende auto.

Veren kunnen later ook nog als het niet bevalt. Kost je dan alleen 2 keer sleutelen en uitlijnen.

aangepast door ArieV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm ja, voor die €100 extra heb ik liever de mogelijkheid de hoogte zelf te kunnen bepalen, maar dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

Ik heb de set laten plaatsen bij Matthijs @@Vdub en heb zelf kunnen helpen. Leuk om te doen én hij heeft hele goede koffie

veertjes kosten toch maar 200,- ? Iig die H&R die ik heb wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na het lezen van alle reacties denk ik ook maar en schroefset te nemen ipv alleen veren.

Ik wil graag 19 inch onder de passat hebben heeft er iemand ervaring met het verlagen icm met 19 inch

betreft de et waarde van de velgen.

vind zelf de luxor 19inch mooi staan onder en passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Luxor is idd ook een knappe velg maar op de passat zal je wel een spacer nodig hebben gezien de et waarde van 51 die de Luxor heeft. Ik heb 19inch onder de passat samen met blue motion veren.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ZWEER bij Eibach/Bilstein B12 kit!

Schroefset is voor mij geen optie.

Als voor mijn volgende aan te schaffen auto, de B12 combinatie niet leverbaar is, laat ik 'm staan!

 

Edit, verlagen met alleen veren, raad ik sterk af!

Met Eibach veren, kan het wel meevallen.

Maar icm goede dempers, gaat je rij genot er tig x op vooruit, ZONDER dat het te stug wordt.

Ik kan nu 2x zo hard over drempels, zonder enig ongemak.

Sterker nog, met meer comfort....

 

Als je in de buurt van 010 woont, mag je wel meerijden over wat drempels hier.

aangepast door oele
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden