Ga naar inhoud

OPROEP Ervaringen met recall ivm 'sjoemelsoftware'


EenVandaag

Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers, 

 

Ik werk als journalist bij EenVandaag en ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de door VW aangeboden software-update ivm het dieselschandaal. Lukt het VW de auto's aan te passen zonder gevolgen voor gebruik, uitstoot en prestaties? 

Ben jij al met je auto terug geweest voor de update? Heb je goede of minder goede ervaringen? Ik zou het zeer op prijs stellen als je ze wil delen. Via dit topic, of via een privebericht. Mailen mag ook: jan.salden@eenvandaag.nl

]

Bedankt. 

 

Mvg

Jan Salden

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vanuit het tuning/vermogens-oogpunt, de auto's die ik gezien heb voor tuning deden het niet beter/slechter dan voor de update, dit waren overigens voornamelijk 2.0tdi's

Andere motoren zijn nog niet geweest volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net dit : http://binnenland.eenvandaag.nl/tv-items/69321/problemen_volkswagen_bij_terugroepactie_sjoemeldiesels

 

Quote: Opvallend is dat diverse Volkswagen-dealers in telefoongesprekken bezitters van sjoemeldiesels afraden de auto terug te brengen naar de werkplaats. “Als het mijn auto was, zou ik het niet doen”, aldus een monteur. “Op de chip die er in zit doet ie het prima.”  Deelname aan de terugroepactie is vrijwillig. Wel is Volkswagen verplicht hun klanten op te blijven roepen.

 

:neutral: 

 

Nu twijfel ik nog meer om te gaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je niet gaan, je vinkje is achter je naam weg, update is dan uitgevoerd kun je verder doen en laten wat je wil ermee.

 

Heb een Duitse collega met een Tiguan (150PK tdi) die is geweest, hij is er niet blij mee, auto voelt anders zegt hij, minder prettig om maar zo te zeggen, ik heb me er verder niet in verdiept, maar mijn gevoel zegt dat de auto is ontworpen voor de originele software en niet voor de "oplossing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je niet gaan, je vinkje is achter je naam weg, update is dan uitgevoerd kun je verder doen en laten wat je wil ermee.

lijkt mij dan ook makkelijker te verkopen als je deze aanpassing hebt gedaan. je kunt toch altijd daarna de tuningsoftware er weer opzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten = weten.

 

Wanneer het bij iemand al tussen de oren zit dat de auto waarschijnlijk minder fijn loopt na de VW update, dan zal hij/zij dat ook zo ervaren.

 

Wil je objectieve data. Regel dan een aantal personen die een oproep hebben gehad, laat deze auto's op de rollenbank een vermogensuitdraai maken, voor en na de VW update. Dan heb je hard bewijs. Anders blijft het subjectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al meldde, we hebben al diverse auto's op de bank gehad, die waren niks anders dan de originele qua vermogen dan. Voor de 1.2tdi en 1.6tdi kan ik er nog niet veel van zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden