Ga naar inhoud
  • 0

Dynamo kopot?


Miranda87

Vraag

Hoi allemaal!

 

Ik heb sinds kort een VW Passat 2.3 V5 uit 2000.
Nu is hij mij onder het rijden 2 keer uitgevallen.
Na het verwisselen van de accu brand het accu lampje, en de accu laad niet goed bij, dat is getest.

Hij is aan de computer geweest maar die gaf niks aan kwa dynamo.
Is de dynamo toch kapot? Ik lees ook dingen over koolborstels en verkeerde zekeringen?

Kan iemand me helpen?

Gr Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan moet er een oorzaak zijn? Gebeurd niet zomaar. Zijn de bougiekabels wel vernieuwd?

Ja ik heb ze zelf besteld en er op gezet.

 

Ik wil nu toch even kijken of ik iemand anders kan vinden die echt verstand heeft van deze type's.

Als iemand een persoon in de buurt van Coevorden weet die er naar wil/kan kijken en eventueel repareren zou dat mooi zijn.

Ik zou zo graag de auto houden en er plezier van hebben...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Miranda87; als je wilt kan ik eens komen kijken naar de auto en evt. een diagnose stellen. Kan eventueel bij reparatie een leenauto (kostenloos) bij je achterlaten zodat je vervoer hebt. Ik hoor het graag van je. Groet twan de bandenman

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto is er weer! Heel blij mee.

Hij heeft een nieuwe distributie ketting gekregen en nog wat andere. Mankementjes opgelost. Al met al een duur grapje geweest maar hij kan nu weer even mee. Nu de 1e 750 km rustig aan doen om de ketting in te rijden kreeg ik mee. Hij houdt nu af en toe wat in maar dat was normaal omdat hij moet wennen aan de nieuwe ketting?

 

Heeft iemand hier ervaring met dat inrijden?

Ik kon via Google alleen maar vinden dat het onzin schijnt te zijn?

 

(iets meer info gekregen en er schijnt nog wat vuil en afzetting in de motor te zitten dat moet wegbranden dat zou het schokken zijn)

aangepast door Miranda87
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft nu vooral stationair draaiend schokken. Kan dit door vuil komen dat nog moet verbranden oid?

 

@@bandenman lees je hier ook nog mee? Misschien kun jij het uitleggen? Jij hebt immers in z'n blok kunnen kijken met het verwisselen van die ketting :) Ik wil graag hier ook een geruststelling dat het goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft nu vooral stationair draaiend schokken. Kan dit door vuil komen dat nog moet verbranden oid?

 

@@bandenman lees je hier ook nog mee? Misschien kun jij het uitleggen? Jij hebt immers in z'n blok kunnen kijken met het verwisselen van die ketting :) Ik wil graag hier ook een geruststelling dat het goed komt.

Ik zal het ook hier nog eens uitleggen voordat iedereen meteen begint met "onzin" @@Vdub; deze auto heeft een hele tijd gereden op 4 cilinders waardoor er behoorlijk wat onverbrande benzine doorheen gegaan is en er tevens in het hele inlaatsysteem er een smerige vette laag zat. Ik heb alles zo goed als kan schoongemaakt en zelfs als extra de kleppen in het inlaatspruitstuk weer gangbaar gemaakt en allemaal nieuwe vacuumslangen geplaatst. De reden dat ze het in het begin rustig aan moet doen @@Miranda87: is om ervoor te zorgen dat de motor even kan "wennen" dat ie weer op 5 cilinders loopt zonder dat er meteen mee gestampt wordt.

 

Het schokken stationair heb ik niets van gemerkt. Maar het zou best kunnen dat ook je luchtmassameter en/of lambdasonde niet helemaal 100% zijn, gaf ie echter niets van aan met uitlezen.

 

Hoop zo weer voldoende informatie gegeven te hebben? Anders jammer dan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ligt er aan wat de TS duur vindt. Een distributie ketting vervangen bij een V5 is een flinke klus die je niet in een dag doet plus dure onderdelen. Het zal best een aardig bedrag zijn maar vergelijk het maar eens met de dealer,dan zal het uiteindelijk wel meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jammer dat je rekening duur was normaal is de rekening bij bandenman niet zo hoog

Wat is hoog? Ook deze man moet ergens van leven! Beetje jammer om het zo te plaatsen, als je het er niet mee eens bent wees een vent en neem contact op met Twan ipv hier te mekkeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is hoog? Ook deze man moet ergens van leven! Beetje jammer om het zo te plaatsen, als je het er niet mee eens bent wees een vent en neem contact op met Twan ipv hier te mekkeren!

Ik kan jullie verzekeren dat de prijs zeker niet hoog was!!

 

Voor nog geen €850,- een complete kettingrevisie met alles erop en eraan incl. olie+filter met alle keerringen incl. de dure krukaskeerring met huis én halen in Coevorden en terugbrengen naar Zwolle.

 

Hoop dat het zo duidelijk is?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden