Ga naar inhoud
  • 0

Duur grapje


RMB013

Vraag

Afgelopen weekend is mijn acc (adaptive cruise control) ermee gekapt.

Als ik nu mijn cruisecontrol aanzet, krijg ik een acc error.

Hetzelfde geldt voor mijn front assist.

 

Gisteren mijn auto uit laten lezen, Blijkt dat de storing wordt veroorzaakt door de radar sensor achter mijn grill.

 

Hoe kom ik erachter dat de sensor vuil is, of daadwerkelijk overleden is?

Iemand van het forum ervaring hiermee en die mij evt wil helpen?

 

Een nieuwe sensor blijkt een behoorlijk duur grapje te zijn.

aangepast door RMB013
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nieuw onderdeel is 2056euro excl montage bij de dealer.

 

op ebay zie ik verschillende radarsensoren, echter garantie tot aan de deur.

 

Ik zie bv 2 modellen:

 

3C0907567J (past sowieso op de 2009 model)

3AA907567A (past sws op de 2013-2016 modellen), echter zie ik op sommige sites dat deze ook op de 2009 past.

Iemand die dit weet?

 

 

En moet hij altijd gekalibreerd worden als er een andere in wordt gezet? of kan het zijn dat de settings nog goed staan van de vorige auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zijn de foutcode mbt radarsensor:

 

2 Faults Found:
053283 - Please Check Fault Codes in Control Module for Automatic Distance Regulation
               U1023 - 000 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 17
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 150345 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.01.26
                    Time: 11:07:28

             Freeze Frame:
                    RPM: 1863 /min
                    Speed: 94.0 km/h
                    (no units): -0.10
                    (no units): -0.10
                    (no units): 1.0
                    Bin. Bits: 00100001
                    (no units): 0.0

 

wie weet raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

00234 - Sensor for Automatic Distance Regulation Misadjusted
            003 - Mechanical Failure
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 17
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 150345 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.01.26
                    Time: 11:07:28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was je juist aan het antwoorden dat je de foutcode van adres 13 moest posten... het lijkt mij hier een losgekomen/gebroken bevestiging of zo...  Ik zou de grille eens losmaken en kijken dat de sensor goed vastzit.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

logo en gril eraf geschroefd.

alles lijkt gwn goed vast te zitten.

de 3 torx ook ff losgedraaid die aan de sensor zittne om te kijken (maar dit was mss niet zo slim, omdat hij nu opnieuw gekalibeerd moet worden mocht hij werken)

Helaas zonder resultaat. zelfde foutmelding

 

Wat haal je uit de foutmelding? dat hij niet goed gericht staat? en dus een error geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misadjusted... dus slecht afgesteld. Maar wanneer je zegt dat alles goed vastzit zal je inderdaad eerder een defecte sensor hebben vrees ik.

Er staat er op dit ogenblik maar 1 3C0 sensor op ebay...

 

Ik heb er nog een "E" of een "J" liggen in BE, maar ik weet niet wanneer ik daar nog eens kom... en ik weet niet meer welke ik liggen heb...diegene die ik niet verkocht heb... Ik denk dat ik de J nog heb... dus als je geduld hebt...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat is onderling het verschil nog tussen die nummers? Dus de J, G, M, A lijken allemaal hetzelfde te zijn.
 
Bij een demontagebedrijf hebben ze op mijn chassisnr gekeken en zeiden dat ik de
3C0 907 567 M nodig heb, echter bij deze zit er een scheurtje in het klein spiegelglaasje voorin.
Waarvoor dient dit spiegeltje?
 
 
Volgens etka moet ik de J hebben conform bouwjaar (30-06-2009)

post-25222-0-62491700-1473226870_thumb.jpg

aangepast door RMB013
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

A t/m E zijn voor eerdere bouwjaren en PD motoren, vanaf J voor CR motoren. M is waarschijnlijk de laatste versie van de J, end die past dan voor jouw Passat.

Wanneer je een tweedehandse J of hoger kopt lukt dat wel. 

 

Misschien moet je wel voor het coderen van de sensor naar de dealer : wanneer je een tweedehandse uit een handgeschakelde passat hebt, en je hebt DSG (of omgekeerd) zal je naar de dealer moeten (of iemand met VAS) om die om te coderen. Wanneer je dit met VCDS wil doen heb je een login nodig, en die is volgens mij niet gekend. Zelf heb ik het ooit met VAS gedaan.

 

Het spiegeltje dient om de sensor af te stellen, heeft dus niets met de werking te maken.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne zojuist eruit geschroeft om het zeker te weten.

Op het onderdeelnr is het eea aangepast :S

Van de J is een M gemaakt,

en van SW0232 naar sw0243 (software??)

is dit omgecodeerd om werkend te krijgen?

 

mbt het spiegeltje, is hij niet af te stellen met gebroken spiegel?

 

 

en

post-25222-0-67597100-1473231535_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nope. reed op de snelweg a2 richting amsterdam. dus geen hobbeltje in de weg.

En toen kreeg ik uit het  niets de melding, acc error.

Dit zie je ook het logfile:

Freeze Frame:
                    RPM: 1863 /min
                    Speed: 94.0 km/h
                    (no units): -0.10
                    (no units): -0.10
                    (no units): 1.0
                    Bin. Bits: 00100001
                    (no units): 0.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees vaak over opnieuw kalibreren bij die ene foutmelding, maar als alles vast zit en niet vuil of krom is dan is de kans heel groot dat ie stuk is.

 met vuil bedoel je de lens voorop en het spiegeltje?

nee die zijn schoon, zat nog goed vast zonder speling, dus vrees het ergste :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.nnp.be/nl/VW/d/regelapp-met-software-voor-afstandsregeling-en-radarsensor-3c0907567j-3c0907567m

 

ik moet er binnenkort zijn bij NNP en kan hem eventueel voor je meebrengen en versturen

 

Dat zou fijn zijn.

Heb ze al gemaild, maar nog geen reactie gehad.

nadeel van nnp is in ieder geval, ze hebben geen onderdelen getest of ze werkend zijn en je krijgt garantie tot aan de deur en niet ruilen.

Als ik meer weet praten we wel even prive.

 

thnx voor het aanbod in ieder geval.

 

Heb ook al contact gehad met VAG techniek.

 

Ze hebben meerdere oplossingen voor het probleem:

1. acc en front assist electronisch uitschakelen zodat je alleen cruise control overhebt. (129euri)

2. mijn huidige sensor kaliberen, zonder garantie dat het werkt (375euro)

2. nieuwe sensor halen, kaliberen (....+375euro) is werkend.

 

optie 1 is het goedkoopst, daarna 2, maar als 2 niet lukt, is dat geld weggegooid en moet je alsnog voor 1 of 3 gaan.

 

wat zouden jullie doen?

 

gr

aangepast door RMB013
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3, maar hangt wel van de totaal prijs af. Ik heb het niet op de CC en leef daar ook mee. Als je het niet vaak gebruikt of geen behoefte aan hebt dan is 1 wel het 'goedkoopste'. Maar goed, vind wel, als het erop zit moet het ook werken.

 

Helemaal met je eens, als het erop zit, moet het ook werken. Ombouwen naar CC en dan later weer terugbouwen is sws 2x130euro weggegooid.

 

Heb geschakeld met Lucas van VAGtechniek en hij denkt bijna zeker dat het met kalibreren is opgelost en hij is toch diegene met veel verstand van zaken. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde gehad (ook exact dezelfde melding) helaas ACC radar overleden. Kalibreren gaat niet zoveel uitmaken aangezien er niet iets waarschijnlijks is gebeurd waardoor de module niet meer gekalibreerd is. Ook als de calibratie niet in orde zou zijn doet de unit het wel maar ziet hij gewoon minder en zit je met je tandjes op je stuur als je pech hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hetzelfde gehad (ook exact dezelfde melding) helaas ACC radar overleden. Kalibreren gaat niet zoveel uitmaken aangezien er niet iets waarschijnlijks is gebeurd waardoor de module niet meer gekalibreerd is. Ook als de calibratie niet in orde zou zijn doet de unit het wel maar ziet hij gewoon minder en zit je met je tandjes op je stuur als je pech hebt....

 

als hij overleden is, krijg je dan in de autoscan geen andere melding te zien?

zit nu beetje met dubio wat te doen :D is namelijk aardig wat geld waar we over praten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overleden is niet per definitie een andere melding in de autoscan. Volledig afhankelijk van wat er niet meer goed werkt. Mijn unit deed het wel, niet, wel, niet,....... Op het moment dat je geen aanwijsbare reden hebt (aanrijding, harde klap, ....) zodat je kunt zeggen dat de unit niet of slecht gekalibreerd is kun je er vanuit gaan dat hij stuk is. 

 

Ik heb via E-bay een gebruikte sensor gekocht en deze door een Duitse dealer laten inbouwen. Totale kosten EUR 275 voor de radar en EUR 125 voor het inbouwen en kalibreren. De dealer was Autohaus Vortkamp in Gronau. Mocht je overwegen om een compleet nieuwe radar aan te schaffen zou ik dat ook in DLD doen, scheelt 20%!

 

Mijn persoonlijke mening is dat kalibreren om uit te proberen volledig zinloos is en geld weggooien. Met kalibreren zorg je alleen maar dat de unit alles weer ziet zoals hij het zou moeten zien en niet die vrachtwagen pas als je er al bijna in zit of zo. Alle overige zaken los je daar niet mee op. 

 

De units zijn te flashen naar andere letters en kunnen worden voorzien van een software update. Dat lijkt met die van jou ook gedaan te zijn maar dat is geen enkel probleem. Lijkt er dan echter wel op dat er al eerder iets met de unit aan de hand is geweest, dat zou voor mij reden genoeg zijn om op zoek te gaan naar een vervangende. 

aangepast door DiMarco1976
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden