RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Hoi leden, Zoals de meeste van jullie weten is mijn Passat inmiddels al bijna klaar om terug te komen naar huis. Echter is het niet voor elkaar te krijgen om het koelsysteem van de V6 te ontluchten. Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Hij blijft steeds koelvloeistof eruit gooien. Hoor graag van jullie! Gr. Rohan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 13 september, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2016 Probleem is opgelost!! Nadat de thermostaat was vervangen begon ie pas na ongeveer een uurtje draaien een beetje koelvloeistof te morsen, dus was het al veel minder als ervoor. Daarna nog het reservoir met dop vervangen, vandaag weer gereden en het probleem is dus opgelost door het vervangen van de thermostaat en nieuwe reservoir met dop. 5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Waar gooit ie het eruit? Expansievat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Waar gooit ie het eruit? Expansievat? Idd uit het expansievat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Scheurtje in de kop misschien of kunnen we dat uitsluiten? Waterpomp is nieuw, dop expansievat stuk, geen drukopbouw. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Scheurtje in de koppen.. denk het zelf niet aangezien die afgeperst zijn bij het revisiebedrijf. Waterpomp is idd ook vervangen samen met de rest van de distributie. Dop van het expansievat was idd stuk, had de vorige eigenaar het rubbertje vanaf gehaald. Die is inmiddels ook al vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Hij lekt ook nergens? Vacuüm zuigen en dan vullen, weet niet of dat lukt? Auto schuin zetten zodat lucht eruit kan, het hoogste punt veranderen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Hij lekt ook nergens? Vacuüm zuigen en dan vullen, weet niet of dat lukt? Auto schuin zetten zodat lucht eruit kan, het hoogste punt veranderen. Zal het ff doorgeven aan Twan, of anders leest ie het zelf wel. Hou je iig op de hoogte. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Thermostaat dicht? Radiateur verstopt? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Thermostaat dicht? Radiateur verstopt? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Thermostaat is ook vernieuwd. Dat van die radiateur zou kunnen, zat opgedroogde koelvloeistof op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Zo zag het er vorig jaar uit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Temperatuur blijft wel goed? Radiateur word netjes warm? Nieuwe dop stuk, nogmaals een andere proberen. Afpersen eventueel als de motor nog warm is? Kachelradiateur oke? Roep maar wat! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Temperatuur blijft wel goed? Radiateur word netjes warm? Nieuwe dop stuk, nogmaals een andere proberen. Afpersen eventueel als de motor nog warm is? Kachelradiateur oke? Roep maar wat! Voordat de Passat naar Twan ging, gaf ie gewoon 90 graden aan maar het blok zelf en alles eromheen was behoorlijk warm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Zo te zien is je radiateur lek. Bij zo'n revisie zou ik die ook vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 De radiateur is idd lek, maar daar kan het niet aan liggen volgens Twan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 De radiateur is idd lek, maar daar kan het niet aan liggen volgens Twan. Was meer als advies bedoeld en niet als oplossing 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 28 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2016 Was meer als advies bedoeld en niet als oplossing Oke, dacht dat je bedoelde dat de radiateur misschien de boosdoener zou kunnen zijn. my bad.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 29 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2016 (aangepast) Tip alles lag open het neusje van je auto kon je gelijk radiateur vervangen. ??? Stel over 1 a 2 maanden wel op eens stuk dan moet je alsnog het doen en kost weer extra euros. Het thermostaat kan ook defect ook als hij nieuw is dat heb ik 2x mee gemaakt. En het water pomp circileert hij wel rond door je blok? Gr Fai 29 juli, 2016 aangepast door Fai 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 29 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2016 Heb je gelijk in Fai, maar was ik zelf vergeten door te geven. Thermostaat is vernieuwd net zoals de waterpomp. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2016 gewoon gaan rijden met die auto en de temperatuurmeter in de gaten houden.. probeer zoveel mogelijk hobbelwegen te nemen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 31 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2016 gewoon gaan rijden met die auto en de temperatuurmeter in de gaten houden.. probeer zoveel mogelijk hobbelwegen te nemen.. Denk dat we dat maar idd gaan doen, schiet niet op zo.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 31 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2016 Denk dat we dat maar idd gaan doen, schiet niet op zo.. Snel dat ding ophalen en gewoon rijden idd, je bent hem haast een jaar kwijt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 31 juli, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2016 (aangepast) Scheurtje in de koppen.. denk het zelf niet aangezien die afgeperst zijn bij het revisiebedrijf. Waterpomp is idd ook vervangen samen met de rest van de distributie. Dop van het expansievat was idd stuk, had de vorige eigenaar het rubbertje vanaf gehaald. Die is inmiddels ook al vervangen. Vraag eens aan het revisiebedrijf waar je de koppen hebt laten afpersen. Misschien hebben die een suggestie waar Twan moet gaan zoeken. Ik zelf denk toch ook dat de thermostaat niet goed is, gaat die wel open, word er wel een signaal gestuurd via sensor zodat de Fan aan kan slaan om te koelen.... bladiebladiebla... zeg maar wat Is het blok er geheel uitgeweest, zitten de slangen wel goed... Twan is ook maar een mens... je weet maar nooit. 31 juli, 2016 aangepast door Fappie 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 31 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2016 De koelfan werkte eerst niet, daarna is het gefixed. Wat het probleem met de koelfan was, weet ik zelf niet. Maar hij doet 't iig wel weer. Tja dan zou het of de thermostaat zijn, of idd een luchtbel in een van de leidingen wat Twan denkt.. Hoe kan je zien of de thermostaat wel of niet werkt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 1 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2016 De verwarming op hoog zetten, die moet ook ontlucht worden, en kijken of die warm wordt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 1 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2016 Testen doen je voor dat de nieuwe thermostaat erin bouwt. in zo bakje daar leg je het thermostaat erin en dan heetwater erin hoe je thee water maakt zo (snelkoker). Dan zie je het thermostaat open gaan. Zo niet dan is hij stuk als hij wel open gaat dan is hij goed en daar na doe je in het zelfde bakje koud water erbij en dan zie je het dicht gaan. Groetje Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
RohanV6
Hoi leden,
Zoals de meeste van jullie weten is mijn Passat inmiddels al bijna klaar om terug te komen naar huis.
Echter is het niet voor elkaar te krijgen om het koelsysteem van de V6 te ontluchten.
Hebben jullie misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Hij blijft steeds koelvloeistof eruit gooien.
Hoor graag van jullie!
Gr. Rohan
Link naar reactie
Delen op andere sites
43 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten