Ga naar inhoud
  • 0

Auto slaat niet meer aan


master

Vraag

Vrienden ik heb dringend jullie hulp nodig. Vorige week heb ik de laatste onderhoudspunten afgerond. Draagarmen, tadempomp en kabelboom verstuivers vervangen. Een dag gereden en de auto stotterde. Uitgelezen en foutmelding met verstuiver 2. Nu zit er een nieuwe verstuiver in alleen wilt de auto niet meer aanslaan. Ook nit met de oude verstuiver. In totaal 4 verstuivers geprobeerd allen doen het niet.

Auto nogmaals uitgelezen met nieuwe verstuiver en nu gee ln foutmeldingen meer. Als je de verstuiver los haalt die zie je we dat hij diesel heeft spoten.

De monteur en ik weten het niet meer. Wie o wie heeft nog tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

een AVF kan gewoon lopen op 2 of meer verstuivers, ik denk dat er iets niet goed zit, bijv de stekker op de kop van de kabelboom of een nokkenas/krukassensor die niet goed signaal heeft/krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de o ringen niet beschadigd? En zijn de schachten niet beschadigd? Pijpje van de diesel aanvoer in de kop niet gebroken? Kabelboom in de kop? Wat zeggen de mwb? (Meetwaarden blokken) van de verstuivers krukas en nokkenas? Pomp in de tank draait op voldoende druk?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

O ringen zijn niet beschadigd en schachten ook niet. Cilinderkop is gereviseerd. De kabelboom is nagekeken en alle pinnen zijn goed. De stekker dubbel gecheck en even aangekneoen voor beter contact.

Vdub als er een probleem met de kabel is moet hij dit toch aangeven. Overigens wordt hij uitgelezen met Delphi. Geen foutmeldingen met de verstuivers. De oude gaf verstuiver positie 2 aan. Dat is nu verholpen.

Mwb zou ik niet weten heb het niet zo snel gezien. Er is in feite niks bijzonders gedaan verstuiver kabelboom er uit nieuwe erin een aangesloten. Naar huis gereden en onderweg begon hij te roken en daarna draaide hij onrustig.

Morgen ga ik de stekkers 1 voor 1 los halen starten en aandrukken. We hebben positie 2 van de stekker gehaald ook zo wilde hij niet starten. Zal het toch een ander zijn. Wat weer vreemd is dat uitlees apparaat systeem ok zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen ga ik er weer heen. Ze gaan een compressor test doen om te kijken of onderblok goed is.

Ik zal meteen vragen of ze de verstuivers kunnen afstellen.

Als de onderblok dood is gooi ik de auto weg. Dan haal ik de nieuwe delen er af. Ben er klaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen ga ik er weer heen. Ze gaan een compressor test doen om te kijken of onderblok goed is.

Ik zal meteen vragen of ze de verstuivers kunnen afstellen.

Als de onderblok dood is gooi ik de auto weg. Dan haal ik de nieuwe delen er af. Ben er klaar mee.

de verstuivers HADDEN ze al af moeten stellen bij de montage..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen gaat duidelijk worden of het go of no go is. Ik vindt het zonde als hij op de sloop beland. Heb er echt veel geld aan uitgegeven. Dat is niet eens het ergste. Al het bloed, zweet, tranen en moeite dat in de auto zit is onbetaalbaar. Maar goed ik ga ook niet mijn portemonnee leeg kloppen. Als het morgen niks wordt en iemand van het forum wilt een keer een poging wagen om hem tot leven te weken dan hou ik me aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderblok getest die is goed. Even op een rij zetten wat er getest is en wat ok is:

 

Verstuiver

Turbo

Brandstofpomp

Tandempomp

Onderblok

 

Vandaag de oude verstuiver geprobeerd. Auto heeft 1 keer gestart voor 10 seconde. Daarna sloeg hij vanzelf af. Morgen gaat de nieuwe verstuiver er in en gaan we nog een poging wagen. Kijken of hij nu wel wilt starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen idee. Ik had hem vervangen omdat mijn remdruk weg valt. Is dat probleem opgelost krijg je het brandstof probleem. Gelukkig is het niet onderblok geweest.

Kan ik volgende maand toch mijn elektrisch verstelbare met memory functie interieur inbouwen ????

aangepast door master
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden