R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 (aangepast) Mensen, De airco deed het gisteren van het een op het andere moment ineens niet meer . . . . . . Betreft een 3C Zelf getest: Airco inschakelen, toerental blijft gelijk en schommelt niet de 1e seconde. Blaast alleen warme lucht (niet zo lekker bij 35 graden) Wellicht foutcode met OBD gecheckt , geen foutcode Alle zekeringen gecheckt, alles heel. De kleine Fan slaat niet aan ! Aangezien ik in Duitsland was even een VW dealer gezocht en die hebben hem uitgelezen: De druk in het systeem was 12 bar, en ook hun constateerde dat het toerental niet schommelde, dus moest de compressor wel defect zijn. Mijn vraag aan de kenners onder ons: klopt deze conclusie ? Of zou ik hem toch maar eerst laten bijvullen . . . . . . . En kun je ook alleen de regelklep in de compressor vervangen? deze worden n.l. los op Ebay aangeboden. Of is het verstandiger als de compressor echt defect is een compleet nieuwe te monteren. of nog makkelijker: de kleine fan is defect omdat deze helemaal niet draait.. Advies en tips zijn welkom. Bedankt alvast ! 26 juni, 2016 aangepast door R36 Driver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Harold Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Aircopomp niet even met de knoppen op de clima unit opnieuw ingeleerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Kun je me aub vertellen hoe dit moet ( of een link). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rachid17 Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 (aangepast) Harold hoe doe je dit? Welke knoppen? Zelf heb ik de 1ste generatie clim 26 juni, 2016 aangepast door Rachid17 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Wat voor clima heb je 2de of 3de gen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Geen idee, hier een fotootje van het bedieningspaneel: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 (aangepast) Deze info heb ik ook weer van anderen op het forum, misschien heb je er wat aan. Na het ombouwen naar een 2de gen. paneel, op de knoppen 'AC' en achteruitverwarming diende in te drukken om de airco werkend te krijgen. Misschien ook eens de moeite om te proberen. Info Dreke De foto is voor een gen 3. Beide knoppen in drukken voor in leren van de airco kleppen. Sorry als het niks is. 26 juni, 2016 aangepast door Diver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 (aangepast) De test met de 2de generatie zojuist geprobeerd, helaas geen resultaat. Test met de 3de generatie kende ik en had deze al een keer geprobeerd, maar helaas ook geen resultaat. Bedankt in ieder geval ! Wie heeft nog tips . . . . . 26 juni, 2016 aangepast door R36 Driver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 De kleine FAn draait helemaal niet als ik de AC inschakel. Moet deze altijd draaien als je de AC inschakeld ? Zo ja dan is de Fan denk ik kapot, of is dit een vreemde gedachte. . . . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 (aangepast) 12 bar in het systeem lijkt me het systeem niet leeg te zijn maar lijkt me de condensor vol te zitten (met de hoge druk als gevolg omdat het beetje koudemiddel blijft zitten omdat het niet uit de condensor geraakt) en heeft de compressor geen koudemiddel meer om naar de verdamper te gaan om deze te laten koelen. Zou toch zeker eens de condensor fan aan de praat proberen krijgen of toch zeker testen of hij wel elektrisch in orde is. 26 juni, 2016 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Dankjewel voor je reactie. We praten dus over de kleine Fan (vanuit de bestuurdersstoel gezien de Rechter). Ik ga morgen de hele unit met beide Fans demonteren en de rechter dan rechtstreeks op een accu testen. Meld me morgen dan weer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 zijn alle zekeringen heel, ook evt die grote platte smeltzekeringen waar dikke rode kabels aan zitten? het beste kun je de auto aan de aircomachine hangen en daar de druk meten, niet met de computer/vcds Je kan dan nl zien wat de lage en de hoge druk doen. De fan moet uiteindelijk wel draaien, alleen draait die pas om de werking van de condensor te bevorderen/de druk te hoog wordt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Dankjewel voor je reactie. We praten dus over de kleine Fan (vanuit de bestuurdersstoel gezien de Rechter). Ik ga morgen de hele unit met beide Fans demonteren en de rechter dan rechtstreeks op een accu testen. Meld me morgen dan weer. Weet niet welke er moet draaien maar met zo een druk en buitentemperatuur moet er zeker wel 1tje draaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Alle zekeringen zijn heel. ook die met die dikke kabels er aan: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Weet niet welke er moet draaien maar met zo een druk en buitentemperatuur moet er zeker wel 1tje draaien. Er draait er nu geen een nu de auto voor de deur staat (motor koud), en ter info: de temperatuur van de motor/koelvloeistof liep vandaag niet op tijdens het rijden. Ik verdenk dus de kleine Fan van de condensor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Kan je beide fans met de hand verdraaien of zit er 1tje voelbaar vast ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Beide Fans kun je draaien en draaien dan vanzelf gewoon nog een stuk door. Er zit dus niets vast. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Harold Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 (aangepast) Foutcodes: 0E5 Koelmiddeldruk 1BD koelmiddelverlies 119 Driving Speed Sensor 214 Voedingsspanning (B +) 21A Reference Voltage 510 temperatuursensor voor Body-Directed Airflow (1296) 511 temperatuursensor voor Leg-Directed Airflow (1297) 30B temperatuursensor Externe Temperatuur bij Fender 311 Dashboard temperatuursensor 313 Fresh Air Intake Duct temperatuursensor 332 verdampertemperatuursensor 333 Koelvloeistof druksensor 318 A / C Drukschakelaar F129 31C BEMO (?) Voor de temperatuursensor 31D Zonne Sensor 382 Compressor Outlet 4F7 Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 4F8 Central Flap Positioning Motor 4F9 Fresh Air Blower 4FA Defecte Recirculation Flap Positioning Motor 25B Positioning Motor voor Voet / Ontdooien Flap 4B6 Dienst Life Signal 538 CAN-bus 513 Gateway 53D Estate 4AE Gateway Database Versie 414 Control Unit Niet geprogrammeerd 43F basisinstelling niet uitgevoerd 62E Koelvloeistoftemperatuursensor Signal 94B Positioning Motor voor Left Side Vent (V299) 9CC temperatuur sensor voor koudemiddel (G454) 000 Niet meer codes te lezen 444 Geen fouten Uitlees/aanpassingsmenu via knoppies: 0-0 Programma nummer Digital 064 0-1 ERL Left Digital 064 0-2 ERL Right Digital 063 0-3 Point wordt gebruikt Digital 000 0-4 Re-circulerende Automatic Digital 000 0-5 Stationair Verwarming Active Digital 00 0-6 Luchtkwaliteit (7 = Fresh Air) Digital - 0-7 Derived Digital 03 0-8 Land Acroniem Digital 00 0-9 Sensor Zone Head ° C UIF 1-0 Interne Temperatuur ° C 28.2 1-1 Externe Temperatuur ° C 27.8 1-4 UIF-Sonnenint? digitale 00.0 1-5 Zon Intensiteit Gecorrigeerd ° C 00.0 1-6 Correttore? Dinamico? ° C 00,8 1-7 Correttore? ricircolo? ° C 00.0 1-8 correttore? termico? ° C 00.0 Zon Intensity Sensor Left 2-0 Zon Intensity niet gecorrigeerd W / m2 00 0 2-1 Zon Intensity Gecorrigeerde W / m2 00 0 2-2 Fan Correctie W / m2 00 0 2-3 Waarde Digital 10 3 Zon Intensity Sensor Right 3-0 Zon Intensity niet gecorrigeerd W / m2 00 0 3-1 Zon Intensity Gecorrigeerde W / m2 00 0 3-2 Fan Correctie W / m2 00 0 3-3 Value Digital 10 0 4. Externe Temperatuur 4-0 Temperatuur Externe ° C 20.5 4-2 Temperatuur Intake ° C 63.5 5. Temperatuur Left Setpoint 5-0 Temperatuur Output ° C 9.6 5-2 Regulator Instelling (02/01%) 00 0 5-3 Pi-Stell-Max? (1/2%) 10 0 5-4 ontdooien Digitale 00 0 6. Temperatuur Links Actueel 6-0 Temperatuur ° C 21.0 6-1 Beenruimtemodule ° C 34.6 6-2 Vents ° C 21,0 7. Temperatuur Right Setpoint 7-0 Temperatuur Output ° C 10.0 7-2 Regulator Instelling (02/01%) 00 0 7-3 Pi-Stell-Max? (1/2%) 10 0 7-4 ontdooien Digitale 00 0 8. Temperatuur Right Actual 8-0 Temperatuur ° C 22.3 8-1 Beenruimtemodule ° C 28.6 8-2 Vents ° C 22.6 9-0 Verdampertemperatuur ° C 00.0 9-2 verdamper waarde instellingen 5mA / Dig 00 0 9-3 Sensor Sight 0 10-0 verdamper Temperatuur ° C 23 11. AC Compressor 11-0 Vermogen setpoint mA 00.0 11-1 Vermogen werkelijke mA 00.0 11-2 Maximaal vermogen mA 00.0 11-4 Vermogen offset compressor 9.1 11-5 vermogenswaarde Digital 45.2 11-6 Compressor code 6 12. Climate Control Fan 12-1 Handleiding regeling 0 12-2 Code anomalie 0 12-3 Reduction waaier V 00 12-4 Waaier offset 0.1V 00 13. Temperatuur Air Vent Left 13-0 Setpoint waarde% 00.0 13-1 Setpoint temperatuur Digital 02 9 13-2 actuele temperatuur Digital 03 3 13-3 Maximumtemperatuur Digital 23 0 13-4 Minimum Temperatuur Digital 03 3 14. Temperatuur Air Vent Right 14-0 Setpoint waarde% 00.0 14-1 Setpoint temperatuur Digital 02 1 14-2 actuele temperatuur Digital 02 5 14-3 Maximumtemperatuur Digital 22 1 14-4 Minimum Temperatuur Digital 02 5 15. Temperatuur Air Vent Diffuser 15-0 Setpoint waarde 95,0% 15-1 Setpoint temperatuur Digital 22 0 15-2 actuele temperatuur Digital 22 1 15-3 Maximumtemperatuur Digital 23 1 15-4 Minimum Temperatuur Digital 02 6 16. Temperatuur Air Vent Ontdooien 16-0 Setpoint Waarde 08.0% 16-1 Setpoint temperatuur Digital 04 8 16-2 actuele temperatuur Digital 04 8 16-3 Maximumtemperatuur Digital 22.5 16-4 Minimum Temperatuur Digital 03 3 17-0 Setpoint Waarde 00.0% 17-1 Setpoint temperatuur Digitale 04 4 17-2 actuele temperatuur Digital 04 8 17-3 Maximumtemperatuur Digital 20 8 17-4 Minimum Temperatuur Digital 04 8 18. Temperatuur buitenlucht 18-1 gewenste temperatuur Digital 23.6 18-2 actuele temperatuur Digital 23 2 18-3 Maximumtemperatuur Digital 23 1 18-4 Minimum Temperatuur Digital 02 9 19. Engine Gegevens 19-0 Snelheid van het voertuig (km per uur) kph 00 19-1 Vehicle Speed (mph) 00 mph 19-3 motortoerental RPM 00 19-4 AC kompres snelheid RPM 00 20. CanBus Gegevens 20-0 Extra verwarming 1 = op 00 20-1 PTC Bevestiging 1 = op 00 20-2 effectieve vermogen PTC A 00 20-3 Air opgevraagd bij externe% 00 21. Air Distribution 21-0 Ontdooi% 08.0 21-2 Feet% 00.0 21-3 Air Vent Diffuser% 10.0 21-4-Re gecirculeerd% 00.0 22. Tijd 22-0 Motor Off Time minuten 00.0 22-1 motorbedrijfstemperatuur Tijd seconden 00.0 22-3? 00 0 22-4? 00 0 22-5? 28 7 23. Special Channel 23-0 binnen Verlichting Sensor Digital 00 23-1 Air Quality Sensor - 24. Software Version 24-0 Development State 01 0 24-1 Software Versie 22 1 24-2 Type Software 00 0 24-4 Versie K Matrix 28 9 24-5 EEP - kleppen Test 80 uur 26 juni, 2016 aangepast door Harold 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 26 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Bedankt voor de foto. Echter ...... Ik heb geen ECON knop .......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 27 juni, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2016 Werkt dus ook met de AC knop De beide Fans draaien weer volop, dat is in ieder geval positief, alleen nog steeds warme lucht. . . . . . . Vanavond maar weer mee aan de slag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R36 Driver Geplaatst 7 juli, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2016 (aangepast) Hierbij nog even de update cq oplossing van het probleem. Vanavond de pomp vervangen door een nieuwe en weer afgevuld en zie daar even de richtthermometer er voor gehouden en de airco koelt nu weer tot MIN 7 graden Oftewel de pomp was overleden. Bedankt allemaal voor het meedenken. 8 juli, 2016 aangepast door R36 Driver 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 14 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 14 juni, 2017 jou inbox is vol ... hoe mogelijk is het om de aircopomp te vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 16 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2017 airco op laten vullen ...... functioneert weer als vanouds ... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 17 juni, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2017 dat is mooi opgelost is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
R36 Driver
Mensen,
De airco deed het gisteren van het een op het andere moment ineens niet meer . . . . . .
Betreft een 3C
Zelf getest:
Airco inschakelen, toerental blijft gelijk en schommelt niet de 1e seconde.
Blaast alleen warme lucht (niet zo lekker bij 35 graden)
Wellicht foutcode met OBD gecheckt , geen foutcode
Alle zekeringen gecheckt, alles heel.
De kleine Fan slaat niet aan !
Aangezien ik in Duitsland was even een VW dealer gezocht en die hebben hem uitgelezen:
De druk in het systeem was 12 bar, en ook hun constateerde dat het toerental niet schommelde, dus moest de compressor wel defect zijn.
Mijn vraag aan de kenners onder ons: klopt deze conclusie ?
Of zou ik hem toch maar eerst laten bijvullen . . . . . . .
En kun je ook alleen de regelklep in de compressor vervangen? deze worden n.l. los op Ebay aangeboden.
Of is het verstandiger als de compressor echt defect is een compleet nieuwe te monteren.
of nog makkelijker: de kleine fan is defect omdat deze helemaal niet draait..
Advies en tips zijn welkom.
Bedankt alvast !
aangepast door R36 DriverLink naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten