Ga naar inhoud
  • 0

Airco doet het niet meer . . . .


R36 Driver

Vraag

Mensen,

 

De airco deed het gisteren van het een op het andere moment ineens niet meer . . . . . .

 

Betreft een 3C

 

Zelf getest:

Airco inschakelen, toerental blijft gelijk en schommelt niet de 1e seconde.

Blaast alleen warme lucht (niet zo lekker bij 35 graden)

Wellicht foutcode met OBD gecheckt , geen foutcode

Alle zekeringen gecheckt, alles heel.

De kleine Fan slaat niet aan !

 

 

Aangezien ik in Duitsland was even een VW dealer gezocht en die hebben hem uitgelezen:

 

De druk in het systeem was 12 bar, en ook hun constateerde dat het toerental niet schommelde, dus moest de compressor wel defect zijn.

 

 

Mijn vraag aan de kenners onder ons: klopt deze conclusie ?

 

Of zou ik hem toch maar eerst laten bijvullen . . . . . . . 

 

En kun je ook alleen de regelklep in de compressor vervangen? deze worden n.l. los op Ebay aangeboden.

 

Of is het verstandiger als de compressor echt defect is een compleet nieuwe te monteren.

 

of nog makkelijker: de kleine fan is defect omdat deze helemaal niet draait..

 

Advies en tips zijn welkom. 

 

Bedankt alvast !

aangepast door R36 Driver
Link naar bericht
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze info heb ik ook weer van anderen op het forum, misschien heb je er wat aan.

 

 Na het ombouwen naar een 2de gen.
 paneel, op de knoppen 'AC' en achteruitverwarming diende in te drukken om de airco werkend te krijgen.
 Misschien ook eens de moeite om te proberen.

Info Dreke

 

De foto is voor een gen 3. Beide knoppen in drukken voor in leren van de airco kleppen.

post-18022-0-34471400-1466969861_thumb.jpg

 

Sorry als het niks is.

aangepast door Diver
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De test met de 2de generatie zojuist geprobeerd, helaas geen resultaat.

 

Test met de 3de generatie kende ik en had deze al een keer geprobeerd, maar helaas ook geen resultaat.

 

Bedankt in ieder geval !

 

Wie heeft nog tips . . . . .

aangepast door R36 Driver
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

12 bar in het systeem lijkt me het systeem niet leeg te zijn maar lijkt me de condensor vol te zitten (met de hoge druk als gevolg omdat het beetje koudemiddel blijft zitten omdat het niet uit de condensor geraakt) en heeft de compressor geen koudemiddel meer om naar de verdamper te gaan om deze te laten koelen. Zou toch zeker eens de condensor fan aan de praat proberen krijgen of toch zeker testen of hij wel elektrisch in orde is.

aangepast door wulfke
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dankjewel voor je reactie.

 

We praten dus over de kleine Fan (vanuit de bestuurdersstoel gezien de Rechter).

 

Ik ga morgen de hele unit met beide Fans demonteren en de rechter dan rechtstreeks op een accu testen.

 

Meld me morgen dan weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

zijn alle zekeringen heel, ook evt die grote platte smeltzekeringen waar dikke rode kabels aan zitten?

 

het beste kun je de auto aan de aircomachine hangen en daar de druk meten, niet met de computer/vcds

 

Je kan dan nl zien wat de lage en de hoge druk doen. De fan moet uiteindelijk wel draaien, alleen draait die pas om de werking van de condensor te bevorderen/de druk te hoog wordt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dankjewel voor je reactie.

 

We praten dus over de kleine Fan (vanuit de bestuurdersstoel gezien de Rechter).

 

Ik ga morgen de hele unit met beide Fans demonteren en de rechter dan rechtstreeks op een accu testen.

 

Meld me morgen dan weer.

Weet niet welke er moet draaien maar met zo een druk en buitentemperatuur moet er zeker wel 1tje draaien.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Weet niet welke er moet draaien maar met zo een druk en buitentemperatuur moet er zeker wel 1tje draaien.

 

Er draait er nu geen een nu de auto voor de deur staat (motor koud), en ter info: de temperatuur van de motor/koelvloeistof liep vandaag niet op tijdens het rijden.

 

Ik verdenk dus de kleine Fan van de condensor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

climatronic-sm-1738.jpg

 

Foutcodes:
 
0E5 Koelmiddeldruk
1BD koelmiddelverlies
119 Driving Speed ​​Sensor
214 Voedingsspanning (B +)
21A Reference Voltage
510 temperatuursensor voor Body-Directed Airflow (1296)
511 temperatuursensor voor Leg-Directed Airflow (1297)
30B temperatuursensor Externe Temperatuur bij Fender
311 Dashboard temperatuursensor
313 Fresh Air Intake Duct temperatuursensor
332 verdampertemperatuursensor
333 Koelvloeistof druksensor
318 A / C Drukschakelaar F129
31C BEMO (?) Voor de temperatuursensor
31D Zonne Sensor
382 Compressor Outlet
4F7 Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
4F8 Central Flap Positioning Motor
4F9 Fresh Air Blower
4FA Defecte Recirculation Flap Positioning Motor
25B Positioning Motor voor Voet / Ontdooien Flap
4B6 Dienst Life Signal
538 CAN-bus
513 Gateway
53D Estate
4AE Gateway Database Versie
414 Control Unit Niet geprogrammeerd
43F basisinstelling niet uitgevoerd
62E Koelvloeistoftemperatuursensor Signal
94B Positioning Motor voor Left Side Vent (V299)
9CC temperatuur sensor voor koudemiddel (G454)
000 Niet meer codes te lezen
444 Geen fouten
 
Uitlees/aanpassingsmenu via knoppies:
 
0-0 Programma nummer Digital 064
0-1 ERL Left Digital 064
0-2 ERL Right Digital 063
0-3 Point wordt gebruikt Digital 000
0-4 Re-circulerende Automatic Digital 000
0-5 Stationair Verwarming Active Digital 00
0-6 Luchtkwaliteit (7 = Fresh Air) Digital -
0-7 Derived Digital 03
0-8 Land Acroniem Digital 00
0-9 Sensor Zone Head ° C
UIF
1-0 Interne Temperatuur ° C 28.2
1-1 Externe Temperatuur ° C 27.8
1-4 UIF-Sonnenint? digitale 00.0
1-5 Zon Intensiteit Gecorrigeerd ° C 00.0
1-6 Correttore? Dinamico? ° C 00,8
1-7 Correttore? ricircolo? ° C 00.0
1-8 correttore? termico? ° C 00.0
Zon Intensity Sensor Left
2-0 Zon Intensity niet gecorrigeerd W / m2 00 0
2-1 Zon Intensity Gecorrigeerde W / m2 00 0
2-2 Fan Correctie W / m2 00 0
2-3 Waarde Digital 10 3
Zon Intensity Sensor Right
3-0 Zon Intensity niet gecorrigeerd W / m2 00 0
3-1 Zon Intensity Gecorrigeerde W / m2 00 0
3-2 Fan Correctie W / m2 00 0
3-3 Value Digital 10 0
4. Externe Temperatuur
4-0 Temperatuur Externe ° C 20.5
4-2 Temperatuur Intake ° C 63.5
5. Temperatuur Left Setpoint
5-0 Temperatuur Output ° C 9.6
5-2 Regulator Instelling (02/01%) 00 0
5-3 Pi-Stell-Max? (1/2%) 10 0
5-4 ontdooien Digitale 00 0
6. Temperatuur Links Actueel
6-0 Temperatuur ° C 21.0
6-1 Beenruimtemodule ° C 34.6
6-2 Vents ° C 21,0
7. Temperatuur Right Setpoint
7-0 Temperatuur Output ° C 10.0
7-2 Regulator Instelling (02/01%) 00 0
7-3 Pi-Stell-Max? (1/2%) 10 0
7-4 ontdooien Digitale 00 0
8. Temperatuur Right Actual
8-0 Temperatuur ° C 22.3
8-1 Beenruimtemodule ° C 28.6
8-2 Vents ° C 22.6
9-0 Verdampertemperatuur ° C 00.0
9-2 verdamper waarde instellingen 5mA / Dig 00 0
9-3 Sensor Sight 0
10-0 verdamper Temperatuur ° C 23
11. AC Compressor
11-0 Vermogen setpoint mA 00.0
11-1 Vermogen werkelijke mA 00.0
11-2 Maximaal vermogen mA 00.0
11-4 Vermogen offset compressor 9.1
11-5 vermogenswaarde Digital 45.2
11-6 Compressor code 6
12. Climate Control Fan
12-1 Handleiding regeling 0
12-2 Code anomalie 0
12-3 Reduction waaier V 00
12-4 Waaier offset 0.1V 00
13. Temperatuur Air Vent Left
13-0 Setpoint waarde% 00.0
13-1 Setpoint temperatuur Digital 02 9
13-2 actuele temperatuur Digital 03 3
13-3 Maximumtemperatuur Digital 23 0
13-4 Minimum Temperatuur Digital 03 3
14. Temperatuur Air Vent Right
14-0 Setpoint waarde% 00.0
14-1 Setpoint temperatuur Digital 02 1
14-2 actuele temperatuur Digital 02 5
14-3 Maximumtemperatuur Digital 22 1
14-4 Minimum Temperatuur Digital 02 5
15. Temperatuur Air Vent Diffuser
15-0 Setpoint waarde 95,0%
15-1 Setpoint temperatuur Digital 22 0
15-2 actuele temperatuur Digital 22 1
15-3 Maximumtemperatuur Digital 23 1
15-4 Minimum Temperatuur Digital 02 6
16. Temperatuur Air Vent Ontdooien
16-0 Setpoint Waarde 08.0%
16-1 Setpoint temperatuur Digital 04 8
16-2 actuele temperatuur Digital 04 8
16-3 Maximumtemperatuur Digital 22.5
16-4 Minimum Temperatuur Digital 03 3
17-0 Setpoint Waarde 00.0%
17-1 Setpoint temperatuur Digitale 04 4
17-2 actuele temperatuur Digital 04 8
17-3 Maximumtemperatuur Digital 20 8
17-4 Minimum Temperatuur Digital 04 8
18. Temperatuur buitenlucht
18-1 gewenste temperatuur Digital 23.6
18-2 actuele temperatuur Digital 23 2
18-3 Maximumtemperatuur Digital 23 1
18-4 Minimum Temperatuur Digital 02 9
19. Engine Gegevens
19-0 Snelheid van het voertuig (km per uur) kph 00
19-1 Vehicle Speed ​​(mph) 00 mph
19-3 motortoerental RPM 00
19-4 AC kompres snelheid RPM 00
20. CanBus Gegevens
20-0 Extra verwarming 1 = op 00
20-1 PTC Bevestiging 1 = op 00
20-2 effectieve vermogen PTC A 00
20-3 Air opgevraagd bij externe% 00
21. Air Distribution
21-0 Ontdooi% 08.0
21-2 Feet% 00.0
21-3 Air Vent Diffuser% 10.0
21-4-Re gecirculeerd% 00.0
22. Tijd
22-0 Motor Off Time minuten 00.0
22-1 motorbedrijfstemperatuur Tijd seconden 00.0
22-3? 00 0
22-4? 00 0
22-5? 28 7
23. Special Channel
23-0 binnen Verlichting Sensor Digital 00
23-1 Air Quality Sensor -
24. Software Version
24-0 Development State 01 0
24-1 Software Versie 22 1
24-2 Type Software 00 0
24-4 Versie K Matrix 28 9
24-5 EEP - kleppen Test 80 uur
aangepast door Harold
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hierbij nog even de update cq oplossing van het probleem.

 

Vanavond de pomp vervangen door een nieuwe en weer afgevuld en zie daar even de richtthermometer er voor gehouden en de airco koelt nu weer tot MIN 7 graden :)

 

Oftewel de pomp was overleden.

 

Bedankt allemaal voor het meedenken.

aangepast door R36 Driver
Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden